{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.327 visninger | Oprettet:

Sonny B
Sonny B
Tilmeldt:
5. aug 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Suzuki LS 650 Savage - Mere lyd og hvad ellers? {{forumTopicSubject}}

Hejsa igen

Så fik jeg sgu købt cyklen og jeg er ekstatisk! Det er en 2002'er med 17.000 km på samvittigheden og i nydelig stand, til den nette sum af 25.000 kr. Det lader til at jeg virkelig har fået noget for pengene indtil videre.

Hvis jeg sparede lidt penge på købet, havde jeg bestemt mig for, at "dyret" godt kunne bruge en anelse mere lyd. Jeg har luret lidt og tricket skulle eftersignde være en RAASK pot og/eller hele udstødningen. Endvidere snakker folk om en større dyse og fjerning af gummi-snablen i luftfiltret, hvilket også skulle give ekstra moment. Hvilket jeg vil lige så godt også kan få ordnet, nu jeg er i gang?

Da jeg stadig er alt for grøn til at pille for meget selv, får jeg et MC-værksted til at klarer opgaven i første omgang. Hvad skal jeg sige til dem for at de forstår hvad jeg mener? Jeg går udfra at selvom de skifter hele udstødningen ud med en RAASK, at der så stadig skal tilsættes en større dyse eller hvad?

Jeg håber nogle kan uddybe det jeg har læst en smule, sådan at jeg er helt med på, hvad der er, der sker. Jeg er en anelse forvirret, men kan forhåbentlig blive klogere på det efterhånden.

På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki LS 650 Savage - Mere lyd og hvad ellers?
  • #1   12. aug 2013 Du kan snildt sætte en åben eller halvåben Raask eller Lazer potte på den. I teorien skulle du også få mere luft og en anelse mere power ved at fjerne snøftesnablen og gå 5 dysestørrelser op - men - nøjs med potten. Når du fjerner slangen tager luftfilteret falsk luft og dyret bliver ustabilt lige så snart det ikke står i helt ensartede konditioner som f.eks. et rullefelt.

    Den klarer fint en åben potte - læg evet en skive eller to under spjældnålen så den får en smule mere brændsel og fjern så det værste påløbsknalderi med luftskruen:-)

    Tillykke emd geden - det er en fed krydsning mellem en cruiser og en etbenet crosser - og dejlig let


  • #2   12. aug 2013 Altså hvis du har hænderne skruet bare nogenlunde på, burde det være lige til. Du bestiller bare det hele hjem, skruer den gamle udstødning af, smider nye pakninger på og skruer den nye på. Hvis det er en åben udstødning skal der større dyse i. Gummi snablen vil man endten kunne tage ud med fingrene, ellers er det bare at skære den af med en hobby kniv.

    Det er faktisk bare ligesom da du skruede i puch'en for mange år siden.

    Der var så en som var hurtigere end mig smiley


  • Sonny B
    Sonny B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #3   12. aug 2013 I forvirre mig sgu en anelse. Er det nok bare at smide en åben lyddæmper/pot på? I så fald, hvor opdriver man så sådan en åben fætter, der passer? Syntes kun jeg kan finde hele udstødninger.

    Eller bør hele udstødningen skiftes?

    Og så siger den ene at en sådan operation ikke nødvendigvis kræver en større dyse, men den siger at den gør. Jeg håber i vil uddybe en anelse smiley


  • #5   12. aug 2013 Jeg tror da at vi begge siger at der skal større dyse i, hvis den får en ny udstødning smiley

  • #7   13. aug 2013 Sæt kn filter på og få lavet en Rustfri udstødning. Og få kørt den ind på rullefelt, så lyder den af noget, den yder også lidt mere..

  • #8   13. aug 2013 En komplet Raask giver så MEGET lyd, rigtig meget lyd!

    Men ja, smider du sådan een på, så skal der dysses om. En del endda.

    Jeg havde Raask dragpipe og KN filter på min. Smed en 140 hoveddyse i, så gik den faktisk rigtig godt.


  • Sonny B
    Sonny B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #9   13. aug 2013 Jeg takker for svarene indtil videre. Så vidt jeg kan forstå er der flere muligheder (som altid).
    Knud skriver at jeg stort set bare kan nøjes med at erstatte selve lyddæmperen med en mere åben af slagsen. Dertil spørger jeg: Hvor kan man som privat nøjes med at købe en lyddæmper der passer?

    I andre skriver, at hele udstødningen bør skiftes ud + større dyser.

    Værkstedet jeg har snakket med, har også bare skrevet "Lyddæmper med bedre lyd" i tilbuddet til mig.

    Ret mig endelig, hvis jeg tager helt fejl af et eller andet.


  • #10   13. aug 2013 Værkstedet smider sikkert en Silvertail på. Den giver lidt mere lyd, men ikke nok synes jeg.


  • #11   13. aug 2013 Nu er det sådan at i teorien, vil en potte med mere gennemstrømning give mere luft. Derfor skal dyret have mere benzin, større dyser-eller løft nålen lidt og leg med blandeskruen! Cyklen kommer IKKE til at gå så magert, at den tager skade af det!.

    Mange skriver også noget om at sætte åbne filtre på og evt fjerne åndeslangen fra luftfilterkassen. Det kan jeg ikke advare nok imod!

    Savagen er født med CV karburator - dvs at den benytter indsugningen modstand til at tillede mere benzin ved gasgivning. Man har brugt MANGE MANDETIMER på designmæssigt at sikre, at der er en passende konstant modstand gennem det originale luftfilter og dettes kasse!!! Påller man ved det, kan man måske nok få noget til at virke med endnu større dyser - på et rullefelt!!!!

    Så snart man kommer ud på vejen uden at benytte den afskærmede luftfilter kasse, vil man pga skiftende forhold (sidevind, temperaturer, luftfugtighed) få et blandingsforhold der varierer - dvs at nogle dage kører den fint og velblandet ved forskellige omdrejninger. Andre dage eller timer er der ujævn motorgang, forskudt blandingsforhold, hullet gasresponse osv - prøv at spørge de mennesker der meget populært satte hyperchargers på deres Dragstar 650 i stedet for det originale indsugningssystem!

    På mere ydende maskiner (flere HK eller meget større volumen/moment) betyder det varierende gasresponse mindre - man giver den bare noget mere rulle og betaler lidt benzin.

    Savagen yder derimod ikke voldsomt meget, og det skal den heller ikke!



  • #13   13. aug 2013 Søren P:

    Det gør du bare. Her bliver spurgt og jeg svarer præcis baseret på egne og en hel del andres erfaringer:-)

    ved man bare lidt om hvordan en vacuumkarburator virker, så er der også en del sund fornuft i ikke at pille ved indsugningssiden:-)


  • #14   13. aug 2013 ...men selvf. har "powerfilteret" monteret samme modstand som standardfilteret, så bliver der jo ingen vacuumproblemer. Jeg har så bare store problemer med at se hvorfor man skal bruge penge på et standard/Powerfilter:-)

  • #15   13. aug 2013 ...eller er det en form for selektivt filter der lader mere end de 20% ilt der er i atmosfæren og mindre end de små 80 % kvælstof der er til stede passere.

    De der 15 HK må jo komme et sted fra........


  • #18   13. aug 2013 15 HK på 34 eksisterende - kan man i det hele taget det - ja, jeg spørger bare:-)

  • Sonny B
    Sonny B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #20   13. aug 2013 Der skulle bare en lille diskussion til, før lidt af guldkornene kom frem smiley
    Men fedt! Jeg læser hvad i skriver og lærer kun af det.

    Jeg har henvendt mig til min mekaniker med din løsning Søren. Det lyder som det helt rigtige at gøre. Så må vi se, hvad han mener om det.

    Tak til jer begge to so far!


  • #21   14. aug 2013 Held og lykke med projektet Sonny... Jeg vil med sikkerhed sige at du kan skrotte det op... Du ødelægger et rigtig godt setup og jeg kan slet ikke se hvor hverken 5 HK fra en krumtapudluftningen slange, eller hele 15 HK skulle komme fra uden at knastakslen og anden kaburator bliver monteret.

    - Dot E må da være uhyre interesseret i at få af vide hvordan man hiver 45/50 Hygge heste ud af en Savage, vel og mærke UDEN at ændre nogle dele i motoren :oD Haha, de må føle sig godt taget bag i, når de kun kan dokumentere 1 heste mere med et 10.000 kroners kit - der selvfølgelig gør cyklen så meget bedre at de Japanske ingeniøren må krybe sig ned i knæ af uvidenhed.

    Selv et elendig dyrt KN filterindsats kan ikke passe ind i cyklens filterbox uden at den knalder og går ustabilt, heller ikke med 10,20,30 dyse tal større - lortet går knald magert med hvidt tændrør, efter rullen drejes en ½ gang, så sætter motoren ud fordi den får alt for meget at spise og konstant accelererer.
    - Så kan mere benzin og luft ganske enkelt ikke hjælpe :o)

    Et åbent filter på en Savage, er også testet. Væk med det - Det LARMER, det trækker ikke bedre. Det går af H til på vejen i sidevind, fordi CV kaburatoren har sine rammer at arbejde indenfor. Se nu hvor mange der bøvler med det her... lyt ny efter folk. I er forelsket i at se hvad man kan købe af skrammel som dokumentere 1,1 hk mere effekt på et rullefelt.


    # Sonny, tillykke med din kværn. Du skal nok blive glad for den, jeg har kørt 77000 km nu og den går stadig som da jeg hentede den. Bedre og bedre. Det eneste jeg har skiftet i motoren er koblingspladerne og diverse pakninger. Starteren går med de samme kul endnu!




  • #23   14. aug 2013 Gid at jeg kunne få 15 hk mere ud af min 650 smiley

  • #24   22. aug 2013 Hej - tænkte at jeg måske kunne finde svar her istedet for at oprette et nyt emne smiley

    Jeg har monteret en åben potte på min savage, men har beholdt standard luftfilteret.
    Nu selvom jeg har læst meget omkring karburator indstilling og dyse størrelser, er jeg stadig lidt på vildspor.. Jeg aner ikke hvilken dyse strørrelse jeg skal starte ved..
    Amerikaner modellerne har jo std. 145 hoveddyse, mens europa modellerne har 125 hoved og 47,5 pilot.. Jeg pillede dyserne ud idag og rigtigt nok så er de 125 og 47,5.. Men for at ramme nogenlunde rigtigt første gang, hvilken størrelse ville i så satse på..?


  • #25   22. aug 2013 5 størrelser op!

  • #26   23. aug 2013 Tak Knud, gælder det begge dyser både main jet og pilot jet ?

  • #27   23. aug 2013 I princippet ja, men du han faktisk klare det med hoveddysen

  • #28   21. jan 2014 Søren de 3 ting du linker til fra ryca er det bare dem man skal bruge og ikke andet ?

  • #30   22. jan 2014 Hehe det er jeg også nød til for skal bruge pladsen til alle ledningerne så jeg kan få solo sæde til at være der ! Det er en kamp uden lige! smiley Har du så ikke et lille fif til at få luftfilter kassen ud da jeg ikke lige har luret den endnu !!

  • #32   22. jan 2014 Okay smiley Gummi stykket er det til at føre filtret ud midten til siden?

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 21
    #33   10. maj 2014 Hvad endte det med?

  • #36   14. maj 2014 Et lille film klip ville være lækkert smiley

  • #38   18. maj 2014 Jeg ved ikke hvad det er, men det er er i hvert falg ikke den originale CV mikuni fra savage, og når det ikke længere er det, træder der jo helt andre spillle regler i kraft.

  • #39   18. maj 2014 Den er fandme blæret og er du gal den går godt smiley

  • #41   19. maj 2014 Så giver alt snak om åbne filtre og jet-kit også en ganske anden mening:-)

  • #42   19. maj 2014 Det er jo blevet en helt anden maskine nu, den lyder lækkert og lader bestemt til at gå meget bedre smiley

    Fedt arbejde!


  • #43   20. maj 2014 Så se da at få den oprettet Steen smiley

  • #45   20. maj 2014 ...ender da med at blive verdens dyreste savage

  • #46   20. maj 2014 Ja, ideen med den gode billige MC er væk:-)

  • #47   20. maj 2014 Ja nu bliver det den rigtig gode og dyre Savage i stedet smiley

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #48   28. aug 2017 Tune en Savage ? . . . . fjollet ??????

  • #49   28. aug 2017 Kommenterer på en 4 år gl tråd ?......... Fjollet ????????

  • #50   29. aug 2017 det er i bedste fald ikke nogen kvik cykel-sjov ja - men....

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #51   29. aug 2017 Det er dét jeg mener med fjollet. Ejer selv en Savage, og den kan rigeligt det den er bygget til. Hvis man vil køre hurtigere så køb noget andet.

Kommentér på:
Suzuki LS 650 Savage - Mere lyd og hvad ellers?

Annonce