{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Suzuki LS 650 {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har lige købt en LS 650, men er efterfølgende blevet urolig for hvordan jeg får den synet, da den har en bredere forgaffel samt fremrykkersæt der ikke er registreret på registreringsattesten.
Er der nogen der ligger inde med stumper til sådan en cykel?
Endvidere mangler jeg skjoldet der sidder udover forreste remskive.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki LS 650
  • #1   25. apr 2015 Jep, jeg har hugget nogle stykker op igennem de sidste år, har stadig lidt stumper på hylderne, bla. Dækslet du mangler... Forgaflen, hvilket mærke er det? Er det en "thunderbike" gaffel, så kan du for omkring 10- 20 euro få en godkendelse fra producenten i Tyskland, tag den med til syn, så kan det godkendes som konstruktiv ændring, det samme med fodhvilerne... Jeg har muligvis også et sæt org. Fodhvilere liggende smiley

  • #2   25. apr 2015 Det kommer også an på hvor "hysterisk" synmanden er, gaffelbroen ville jeg slet ikke snakke om, og mon dog en synsmand lige ved at den er lidt bredere smiley

  • #3   25. apr 2015 På med forreste dæksel, og så til syn.
    Det værste der kan ske er jo at den bliver dumpet, og hvad så.
    Står du så dårligere end nu? Næææ, det gør du ikke.
    Du har altså alt at vinde, og kun ca. 300 kr i synsgebyr at tabe.

    Men til gengæld ved du om du har et problem, eller om du maler fanden på væggen uden grund.


  • #4   25. apr 2015 Tak for kommentarerne, og ja jeg er nok god til at male fanden på væggen smiley , men det nok i kraft af at jeg er så autoritetstro som jeg er, og hvad synsmanden siger er lov smiley #Lars jeg tror godt jeg vil købe det dæksel af dig, og m.h.t. forgaffel skal jeg lige have nærstuderet det hele for at se hvad det er for noget, hvis altså jeg kan finde nogle mærker i den. m.h.t. fremrykkersættet ved jeg ikke andet end at der står: WS A216 SGVF 7 på begge sider af sættet....er det noget der siger jer noget ???

  • #5   25. apr 2015 Jeg har rigtig svært ved at tro at fremrykkersættet betyder noget som helst.
    Det har intet med cyklens konstruktion at gøre.
    Gaffelbroerne derimod er nok en del af den bærende konstruktion smiley
    Men som sagt - afsted til syn.
    Og ja - det synsmanden siger er lov. Men han har jo ikke sagt noget endnu. Og når han siger noget så følger du det jo også.

    Siger han godkendt kører du glad.

    Siger han "Dokumentation for gaffelbroer" så fremskaffer du det.

    Stiller du med alle mulige papirer på gaffelbroerne, så begynder han da først at interessere sig for det, og så skaffer du dig måske et problem på halsen med at papirene ikke er de rigtige osv.

    Jeg ville klar bare køre den ind, og så svare på hans spørgsmål hvis han har nogen og ellers holde min kæft.


  • #6   25. apr 2015 De sidste 2 savager jeg er kommet til syn med, der har de tjekket lys og blink, målt bremseskiven, og kørt en tur, begge har taget 10 min.

  • #7   27. apr 2015 Nu har jeg nærstuderet forgaffelen og kan desværre ikke se hvad mærke det er.....så det bliver nok svært at få dokumentation til denne. Var nede for at få et drive in syn, men da vedkommende synsmand ikke var ekspert på området, måtte jeg have en tid i morgen tidlig kl 7. Så det bliver afklaret i morgen hvor meget eller lidt der skal ændres på cyklen...

  • #8   28. apr 2015 smiley jubii er synet og omregistreret nu, og det eneste han påpegede var at jeg manglede en refleks bagtil. smiley

  • #9   28. apr 2015 Super, så kan du forhåbentligt sove igen om natten smiley smiley

Kommentér på:
Suzuki LS 650

Annonce