Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stort-lille kørekort?
  • #1   7. jun 2005 Grænsen hedder 34Hk eller et vægt/kraft forhold på 4,59 kg/hk
    Når du er under 21 år kan du kun få det lille kort. Efter 2 år gælder det lille kort automatisk for et stort. Man får IKKE et nyt kort. Selvom du ikke er fyldt 21 når de 2 år er gået, har man stadig lov til at køre på stor MC.
    Hvis du fylder 21 inden de 2 år er gået, kan du vælge at gå op til en ny køreprøve til stor MC og dermed få lov til at føre en sådan en.

/
    Jesper

• #3   7. jun 2005 Det har intet med cc at gøre.

Lille kørekort = Maks 34 heste
    Stort kørekort = Køb dig en R1 :o)

• #4   7. jun 2005 lille køre kort er : 0-1700ccm bare den har under 34hk og vejer over 154kg når den har de 34 hk, kan ik huske helt kg/hk.. under 175ccm får du billigere forsikring hos GF.

en 125ccm RS,mito eller andet med lige præcis 34 hk og vægt på under 130kg er godkendt i registreringsattesten.

stor mc kort er når du har kørt cm fra 18 til du bliver 20 eller har du ik ejet mc i de 2 år skal du være 21 år så...

har du ejet mc i de 2 år får du auto. stort(20år) ellers skal du op til en køreprøve til ca 500 kr så er den hjemme(21år)

du kan som sagt få alle mc'ere i lille udgave, men problemet med en mc på 500 eller 1000 ccm vejer sq for meget til de 34hk den har dog moment og kan sikkert stadig køre 200 men det tager lige så langtid som en lastbil jo.. så hold dig under 250ccm eller en 2cyl 500(GS500E) såp er den hjemme,´jeg har selv gået og kigget på mc i et år og købte min gix for 2 uger siden smiley

• #5   7. jun 2005 eheh mange mange tak alle sammen smiley

jeg har næsten købt en Kawasaki Z400 fra 75 og tror sku den har 36 hk hehe hvad gør jeg så ?

• #6   7. jun 2005 Hej

reglerne siger at man skal neddrosle sin mc så den ikke har mere end de 34 heste. og du er jo 2 heste over så der er ikke noget at gøre. Men jeg har aldrig hørt om nogen der er blevet taget for at ikke at have det gjort.
    Er selv kørt galt på mc da jeg var 18. (på en neddroslet) der spurgte politiet ikke engang til det. Tror ikke helt det er en regel de er klar ove.

• #7   7. jun 2005 eheh nice smiley

• #8   7. jun 2005 Kram, du må også gerne køre 1800ccm med lille kørekort, så det er en lidt underlig måde du formulerer det på.

• #10   7. jun 2005 Ja, du skal bare have haft kortet i 2 år.

• #11   7. jun 2005 Enig Steffen. Jeg har aldrig hørt at man skulle have ejet en cykel, for at kunne få det store kort.

Hygge

Kommentér på:
stort-lille kørekort?

Annonce