1.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Syne MC før salg? Syne MC før salg?

Hej

Som I ved, skal man jo kun syne en MC, hvis det er fordi den skal omregistreres.
Jeg skal have solgt min og vil derfor gerne have den synet inden, så den er nemmere at sælge. Fungerer det så bare sådan at man tager et "frivilligt" syn og så er det godt?

Og hvis den ikke går igennem syn, så er det vel bindende i den forstand at man nu skal have det udbedret, før man må køre igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syne MC før salg?
  • #1   5. apr Kør hen til synsmanden og gør opmærksom på, at hvis den ikke kan synes, så betaler du bare gebyret, uden at det bliver registreret i papirerne og så er den potte ude. smiley

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #2   10. apr Ærligt talt så bryder jeg mig ikke om Oles råd om fusk med synsreglerne. Motorcyklen skal altid 24-7-365 være i lovlig og forsvarlig stand, er den det kan den til enhver tid synes uden problemer.
    Du er forhåbentlig ikke en af de halvhjerner som syntes at din motorcykel skal larme ad helvede til, så alle i nabolaget bliver skide sure på dig og bander alle motorcykelister langt ned i det hedeste område.

• #3   11. apr Carsten J Det har da ikke en skid med fusk at gøre, du kan da altid få en vurdering fra en kyndig på en synshal og selvfølgelig skal de da have betaling for deres arbejde.
    Du beder jo ikke synsmanden om at gøre noget ulovlig, han giver dig blot et forhåndssyn og vejleder dig, om evt. problemer så du ikke møder op med noget der ikke kan synes når den skal omregistreres.

• #4   13. apr Nå, så blev der stille hva, Carsten J. Man skal tænke sig om, inden man sender en sviner. smiley

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

#5   13. apr Jeg syntes ikke det var en sviner. Vi bør alle holde vores køretøjer i en stand så vi til enhver tid kan smutte omkring et synssted og få køretøjet godkendt. det gælder både biler og motorcykler.
    Navnlig på motorcyklerne er fejlene jo nemme at se, på bilerne kan der lettere skjule sig et rusthul eller en defekt bærekugle.

• #6   14. apr Du starter dit indlæg med at omtale mit råd som "Fusk" og laver en mistænkeliggørelse at mine intentioner, så beder du sgu da selv om at få en returbold.
    Manden vil bare sikre sig, at at der ikke er noget i vejen for at den kunne synes.
    Så alt det andet snak om at holde sin mc i orden, det må være en privat sag og ikke noget andre skal blande sig i. Vi skal jo ikke begynde at lege små politimænd over for hinanden.
    Min mc, mit problem og så er den ikke længere.

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

#7   15. apr Kan vi være enige om følgende?
    1) Hvis der er fejl som gør køretøjet ulovligt skal det laves? Det syntes jeg, Det drejer sig jo i bund og grund on vores alles sikkerhed, at de som kører rundt på vejene har lys bremser og styretøj nogenlunde i orden.

2) Hvis der IKKE er fejl på køretøjet som gør det ulovligt skal det godkendes.
    3) Hvis man betaler synsgebyr uden at få papirer er det penge ud af vinduet.
    4) Hvis man får den kasseret p.g.a. en fejl kan man køre hjem og reparere den.
    5) Omstilling efter reparation er LLAANNGGTT billigere fordi de kun skal kontrollere den eller de ting som der var fejl på, fordi alt det øvrige allerede er kontrolleret og godkendt.

Min svigersøn har netop smidt 600 kr ud ved at gøre som du anbefaler -- det gav en sviner da jeg så skulle lave hans bil ugen før pladerne røg. Havde han ladet mig reparere først par det åndsvage presyn sparet væk, og jeg kunne måske nok have set hullet i panelet og en bæring til anhængertræk som havde tommetykke rustflager samt 2 sprungne P lyspærer.

• #8   15. apr Så tager vi lige den en gang til.
    1. Ejeren får en uforpligtende vurdering fra synshallen og så er det op til ham selv, om han vil ofre det det koster, at få den gennem endelig syn.
    2. Hvis der ikke er fejl, så får han bare stemplet godkendt på papirerne, hvor svært kan det være.
    3. Det er da ikke spild af penge at få en forhåndsvurdering, ellers ved han jo ikke om der er faldgruber som han har overset.
    4. Der kan være fejl som ikke bare kan repareres F.eks. svejsninger/afskæringer i stel, så får han mulighed for at sælge den som "projekt" og gøre opmærksom på defekten.
    5. Så det er langt billigere, at få en forhåndsvurdering, end at få papirerne stemplet med en dødsdom, noget som andre kreative sjæle, kan fikse uden problemer.

Nu har jeg prøvet at skære det ud i pap, så hvis den ikke er inde på lystavlen nu, så rækker de pædagogiske evner ikke herfra. smiley

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

#9   i går kl. 10:15 Så tager vi lige den en gang til.
    1. Ejeren får en uforpligtende vurdering fra synshallen og har for det betalt hvad det koster at få den endelig synet men får ikke en skid ud af det fordi papirene ikke bliver udfyldt så er det op til ham selv, om han vil ha' det til halv pris næste gang eller betale fuld pris igen om han vil ofre det det koster, at få den gennem endelig syn.

• #10   i går kl. 16:33 Ja men så fat det dog......Den bliver jo synet og hvis ikke kan, så bliver det bare ikke stemplet i papirerne. Nu må den dog været sevet ind på lystavlen !

Kommentér på:
Syne MC før salg?

Annonce