731 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Køb af mc forsikring Køb af mc forsikring

Hej

Jeg skal ud og kigge på MC, for først kortet om ca. 2 måneder.

MEN sælger vil syne og omreg. motorcykel ved salg. Mit problem er bare jeg jo afligevel ikke skal kører på den før næste år ?

Hvordan gør jeg det billigst. Er det nemmest at tage pladerne af, og smide dem på igen til sommer. Eller skal den så synes igen?

Tror i det er billigst at forsikre den over vinteren med nr plader?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af mc forsikring
  • #1   7. sep 2012 afmeld den, og få stilstands forsikring på den vinteren over..

Om de skal synes, kommer jo an på alder, og hvornår den sidst er synet.. Men ellers så overlever du nok de 300kr et syn koster.. pladen koster jo 590...

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #2   7. sep 2012 Siden du ikke kommer ud at køre på den, kunne du jo overveje at vente til foråret med at købe og spare renterne?

Dog, er det et episk tilbud er det selvfølgelig nok bedst at slå til smiley

• #3   7. sep 2012 Hvis han syner og afmelder pladerne, må den stå et år før den skal synes igen..
    Du kan også ansvarsforsikre den vinteren over..
    Plader koster 590,- at få igen ved SKAT.
    Giver f.eks 1900,- ved GF, så det bliver 1900/12 gange de antal måneder den alligevel skulle stå uden plader. + 600 i vægtafgift som bliver 600/12 gange de antal måneder..
    Er det f.eks 5 måneder bliver det så: (1900+600)/12*5 = 1042,-
    Du kan altså spare ca. 450 kr. på at tage plader af den.

• #4   7. sep 2012 Det er billigst at forsikre den og så ringe til forsikringen og sætte den på stillestående tilstand.. så skal du ikke betale noget, men du beholder nr. pladen!

• #5   7. sep 2012 Der er altså langt fra samme praksis i de forskellige selskaber. Den gammeldags aftale med at indlevere nr. plader tror jeg ikke nogen bruger mere, og flere, herunder bl.a. alm. brand har automatisk stilstandspperiode på de normale vilkår. VIL man have forsikring hele året skal man positivt tilmelde sig, hvilket selvf. er dyrere, men også ret usædvanligt ,-)
    Så der er ikke andet at gøre, end at spørge det selskab du beslutter dig for at forsikre i, hvordan det nu er hos dem.
    At afmelde mc´en for så igen at tilemdle til foråret kan jeg ganske enkelt ikke se nogen idé i. Jeg kan ikke forestille mig at det kan betale sig, men det kommer selvfølgelig an på hvor dyrt et selskab du vælger. -En anden tråd har for nyligt behandlet emnet og som du kan se her, er der meget forskellige priser, endda indenfor samme selskab. En del mener tilsynelande at Mondux er fantastisk billig, men det gælder ihvertfald IKKE alle. Jeg har ved et andet selskab og det er betydeligt billigere end Mondux, og så har jeg let ved at komme i kontakt med dem over både tlf og mail. sidstnævnte har endog normalt korte svartider.

Kommentér på:
Køb af mc forsikring

Annonce