{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Stort/Lille kørekort {{forumTopicSubject}}

I dag var vi et par stykker der havde strammet elastikken alt for meget på motorvejen, så vi blev vinket ind af politiets civil Skoda Superb.
Da vores kørekort så bliver kontrolleret konstaterer politimanden at min mc er for stor da jeg kun har det "lille" kørekort.
Jeg var nu noget forundret da jeg har taget kørekort i 97 så der burde ikke være noget problem der. Så efter en længere snak blev han overbevist om at det måtte være ok, men i deres "system" stod jeg også til at have det lille.
Bliver kørekortet ikke automatisk lavet om til et stort efter nogle år eller skal der bestilles et nyt ?

Det skal lige siges at manden var meget flink vi fik en ordentlig omgang skæld og en del formaninger. Han afsluttede med at sige I må have en fortsat god dag, og kør nu ordentligt!
Så jeg regner ikke med at der kommer nogen bøde.

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stort/Lille kørekort
  • #2   7. aug 2012 undersøgte sagen da jeg havde haft det lille i to år, fik af vide at det automatisk bliver stort. Men det ville være smart at få sit kort fornyet, hvis man skal køre til udlandet.

• #3   7. aug 2012 Jeg står selv i den situation nu, er det nede på borgerservice, man kan bestille et nyt? Og nogen der ved, hvad det koster?

Mvh.

• #4   7. aug 2012 Fint han være flink fordi giver ingen mening. Om du har taget dit MC kort helt tilbage i 97 så skulle det ikke være nogen problem, da den helt automatiskt skal skifte fra lille til stort kørekort, hvis du startede med et lille.

Men igen teknik er godt, men kan sannerligen også være skidt, selv stået i en sitsuation da jeg sad i en tidligare arbjedsbil, bliver stoppet, spørge om mit kørekort. Politimanden kigger op på det og kommer tilbage og siger, jeg måtte lade min bil stå da jeg ikke har noget kørekort, øhhh hvad har jeg ikke, gave ingen mening.
    Politiet siger at jeg blevet frakendt min kort for fart (Grinern), jeg som næsten ikke ens speeder på en MC, miste mit kort, næ passer ikke. men lang story kort, de tjekkede op på det på stationen og det faktiskt viste sig at være en fejl.
    Stor undskyldning også kørte de mig ud til min bil igen, så dagen endte godt alligevel.

Men en god ting Rasmus (Sydals), tage ned på nærmeste politistation og få det bekræftet på skrift du faktiskt har stort kørekort, så er du udover framtidige problem smiley

Nikolaj D,

Hvad skal du på Borgerservice, bestille et nyt kørekort?! Visste ikke at de også overtaget det. Sidst jeg fik mit lavet om, var det hos polisen. Men hvis det er hos Borgerservice vil jeg tro det koster måske ca: 200-300DKK?! Og husk 2 billeder smiley

• #5   7. aug 2012 Nyt kørekort i hos Borgerservice i din kommune

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/udstedelse/

• #6   8. aug 2012 Super smiley Mange tak for link og svar smiley

Kommentér på:
Stort/Lille kørekort

Annonce