{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem gør hvad ?
  • #1   25. maj 2005 Hvis det er ulovligt, så gør jeg det aldrig og har aldrig gjort det smiley

Men hvis nu det var lovligt, så var det nok sket en enkelt gang eller flere (*host host*). De fleste tilfælde synes jeg nu nok bilerne er flinke nok til at trække ind til siden så der bliver plads på striben - altså hvis nu det var lovligt.

• #2   25. maj 2005 Min kørerlærer fortalte mig at det var fuldt lovligt at overhale i et lyskryds... Så jeg gør det da en gang imellem..
    Hilsen Simon

• #3   25. maj 2005 Simon, i lyskrydset eller på striben mens man er i fart ?

• #4   25. maj 2005 Begge dele.... det jeg gør er, hvis det er rødt kører jeg op på siden af bilerne og når det bliver grønt får den bare fuld gas............. smiley

• #5   25. maj 2005 Kinky nok lyskrydsmanøvre der smiley

• #6   25. maj 2005 hehe! - hvis det var tilfældet at det var lovligt, så gjorde jeg det nok også, på daglig basis!

Jonas

• #7   25. maj 2005 Jeg tror også at det er sket en enkelt gang eller to for mig :o)

Helt ærligt, det er sgu svært at lade være når man skal hjem fra job - og der holder biler i kø så langt øjet rækker....

• #8   25. maj 2005 Ja. Hvis det var lovligt gjorde jeg det også hele tiden. Jeg ville især gøre det i København pga trafikken, hvis jeg måtte smiley

Jeg fik faktisk skæld ud af en motorcykelbetjent for at gøre det igår. Slap dog med skrækken... Flink fyr. Lidt vred, men til at tale med

• #9   25. maj 2005 Hjælper det??

Så kører jeg sgu ned på station 2 idag og hilser på alle svendene...

Så skulle jeg være fredet smiley

Kører vel over til Told&Skat bagefter så. Så er den også ude af verden....

• #10   25. maj 2005 Jeg kan heller ikke se problemet i det.. Man er jo allerede ved næste lyskryds ingen de får kadetten i gear.. Så det generer jo ikke nogen.. Endnu engang er loven irriterende, men den kan de bare beholde for dem selv.. For som jeg altid siger: My Bike, My Rules.. (Plejede nu at sige Car istedet for Bike, og det var ikke engang min egen, men anyways..

• #11   25. maj 2005 hehe.. "My Bike, My Rules" - den skal jeg huske hvis jeg engang blir stoppet af en æggeskal for at lave lyskrødsmanøvre....

• #12   25. maj 2005 Ha ha ha.....det bedste Motto længe "My Bike, My Rules"....det er klart at jeg skal have det som rygmærke..:-))....btw hilste på 2 "æg" i dag, men på en cykel....det så sgu hyggeligt ud.....

• #13   25. maj 2005 Andet motto har hidtil været "No fuck, No ride" nu har jeg 2 børn, og min kone gider ikke sidde bagpå mere !!!!! LOL

• #14   25. maj 2005 Det var rigeligt for hende at sidde bag på 2 gange? hehe

• #15   25. maj 2005 Hvis der nu kun er én bane med biler, og man kan køre højre om uden at overskride midterstriben, er det vel bare en overhaling. Det må da klart være tilladt.

Jeg er blevet stoppet en enkelt gang hvor jeg kørte mellem to rækker af biler, og der undskyldte jeg med at jeg var blevet presset derud af en bil som overså mig. Det havde betjenten fuld forståelse for.

At jeg så fik verdens største skideballe fordi jeg kørte i cowboy-bukser er en helt anden sag.

Hygge
    Claus

• #16   25. maj 2005 "Hvis der nu kun er én bane med biler, og man kan køre højre om uden at overskride midterstriben, er det vel bare en overhaling. Det må da klart være tilladt."

Den må du lige forklare ... midterstriben er vel til venstre for bilerne, i danmark hvertfald smiley

(og overhaling indenom er vel ikke tilladt, er de?)

• #17   25. maj 2005 Okay to baner med biler, én i hver retning. Med en midterstribe imellem. Hvis man så kører mellem striben, og bilerne, som holder i samme retning som én selv, så gør man vel intet forkert. Det er da bare en overhaling.

Problemet er hvis man kører mellem to rækker af biler, som begge kører/holder i samme retning som én selv - så kører man netop indenom den yderste række - og det er jo ikke tilladt.

Hygge
    Claus

• #18   25. maj 2005 Claus K: Jeg er i fuld gang med at tage kortet, og vi får konstant (næsten ;)) af vide at vi skal forestille os at en mc fylder det samme som en lille bil, så den går nok ikke... smiley

Hygge

• #19   25. maj 2005 Okayyy nu er jeg med... hvis vejen er bred nok til at man både kan køre en bil og en mc, så vil du overhale uden at køre over i de modkørendes spor.

Well, kan huske enten til MC eller Bil teori (tror det var bil) der kørte der en motorcykel i et spor på vejen og der blev man spurgt om man ville over i det andet spor for at overhale eller blive i sporet. Jeg valgte først over i det andet spor, men da der var plads nok i samme spor til både mc og bil, valgte jeg at blive - og det fik jeg fejl for.

Om det var fordi jeg kørte som bil, ved jeg ikke - kan ske det er anderledes hvis det er mc'en der kommer, men tvivler?

• #20   25. maj 2005 OKay... Det lyder underligt. Altså man må selvfølgelig ikke overhale hvis der er fuldt-optrukne linier eller hvis der er en modkørende der overhaler, men ellers vil jeg da mene at man må... Men det kan da godt ske det er mig der roder noget sammen her - det vil jeg ikke udelukke smiley

• #21   25. maj 2005 Man må godt overhale hvis der er fuldt optrukket, sålænge man ikke overskrider linien.
    Det er rigtigt at man skal køre som om man fylder en bil, men det er mere af preventive årsager - altså for at sikre at man ikke bliver klemt af bilerne.

Lad mig vende spørgsmålet om. Hvor i færdselsloven står der at jeg ikke må passere bilerne venstre om, mellem dem om en midterstribe?

Jeg tvivler altså på at politiet kan gøre noget.

Hygge
    Claus

• #22   25. maj 2005 Claus - I don't care om det står i loven eller ej - my bike, my rules smiley

Som min MC kørelærer altid sagde: "Hvis du er i tvivl, så giv gas og skynd dig væk. Hvis du er meget i tvivl, så gear ned og giv gas og skynd dig væk."

• #23   25. maj 2005 Claus K: Jeg er som sagt ved at tage kortet, og er altså ikke sikker. Men jeg kan da prøve at spørge ham på mandag.

Haha Klaus T, sej kørelære smiley

Kommentér på:
Hvem gør hvad ?

Annonce