8.106 visninger
|
Oprettet:
Salg af MC - hvad gør man? {{forumTopicSubject}}
Jeg har min GSX til salg men er lidt i tvivl om hvad man skal gøre når den skal sælges - når køber nu betaler mig hvad den koster og kører sin vej på den, hvem skal jeg så kontakte og fortælle den ikke er min mere? Det samme når jeg køber den nye - hvad med forsikring på den indtil jeg har fået ordnet det med forsikringsfirmaet - det tager jo snildt 1-2 uger. Registreringsafgift, er det noget man skal betale hver gang en mc skifter ejer eller hvad?
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 147 Svar: 475
apr 2005
Følger: 52 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 601
Motorcykler skal ikke synes periodisk ligesom biler. Det skyldes bl.a. at motorcykler ikke kører hele året, og derfor ikke ruster i samme omfang som biler.
Motorcykler skal derfor kun synes ved ejerskifte, således:
1-5 år gamle MCere: Skal ikke synes
5-10 år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder to år.
10- år gamle MCere: Skal synes ved ejerskifte. Synet gælder et år.
Motorcykler der har været afmeldt i mere end et år, skal også synes.
Vær opmærksom på, at hvis det er en neddroslet motorcykel der synes, skal man huske at vise synsmanden nedroslings-attesten.
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 331
omregistreres inde 3 uger... står på slutseddelen...
Købte den af en venlig mand. Har problemer med at få droslingskittet hjem... Værkstedet fatter vist ikke så meget... men det har snart taget 4 uger ind til videre... og så er de 3 uger vist gået... Er ved at bliver tossi... men der er jo ikke så meget at gøre ved det...
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 278
Mit råd vil derfor være at omregistrere motorcyklen selv.
Derfor, sørg for at have en registreringsblanket liggende.
Bed om at se købers sygesikringsbevis eller anden legitimation, udfyld blanketten med oplysningerne, og bed køber underskrive. Spørg hvilket forsikringsselskab han har, og hent evt. forsikringsbegæringen hos en autoforhandler (vi hjælper nemlig gerne) eller hos selskabet selv. Husk IKKE at udlevere din originale registreringsattest til køber (den skal bruges sammen med ovennævnte) ved omregistreringen. Hvis nu køber gerne vil køre hjem på 'knallerten', så er det ok. Selvfølgelig efter du har fået betaling. Find ud af hvem der betaler de 380 kroner det koster at ejerskifte mc'en.... i mine øjne en billig 'forsikring' for at tingene bliver gjort. Og skulle han styrte på vejen hjem, så har du din ryg fri...
Husk også at lave en form for salgsslutseddel...
Salg af MC - hvad gør man?