1.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

problemer med el-nettet :( problemer med el-nettet :(

Nu har jeg haft problemer med motor ... kåber ... så nu er det så elnettet der er fucked....

kan ikke rigtigt regne ud hvad der sker... først troede jeg det var batteriet men det er det ikke smiley det er som om at strømmen er ustabil og at der ikke er nok af den smiley den kan næsten ikke kører hvis man fx tænder lyset og når det er slukket hakker den i det og vil ikke tage gassen.
nogen der har et forslag til hva fanden der foregå ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med el-nettet :(
  • #2   16. mar 2007 problemet er bare at jeg ikke ved hvad modstanden skal være ? smiley

• #3   16. mar 2007 det kunne også godt lyde som om du har en dårlig stel forbindelse

• #5   16. mar 2007 hvordan udbedre jeg stelforbindelsen ? der er jo flere steder som går på stellet...

• #6   16. mar 2007 af mont. stelen de steder og rens stederne med fint sandpapir kom evt. lidt syre fri fedt på og saml det igen

• #7   16. mar 2007 har en haynes manual.. men der står ikke rigtigt noget om hvad man kan måle mellem de tre ledninger.... må lige se om jeg kan finde mit multimeter ....

• #8   16. mar 2007 hvis du har fundet multimeteret frem kan du prøve at gøre den ene ledning fast til - på batteriet også starter du dyret og måler på dine stel punkter der hvor voltmeteret viser mere end 0v har du en dårlig stel det er vigtig at den er startet og at du bruger så meget strøm som muligt

• #9   16. mar 2007 Når nu du alligevel har fat i de forskellige stelpunkter, så skil dem dog af, rens godt (vatpind/skruetrækker og lidt WD40) og saml dem igen.

Glem i øvrigt ikke batteriets terminaler. Her dannes ofte ir.

• #10   16. mar 2007 okay tak for svarene drenge smiley vil lige prøve at finde det skide multimeter hehe...

Håber det afhjælper problemet smiley

I er stadigvæk meget velkomne til at skrive andre forslag for er lidt på herrens mark ang. det EL smiley

• #11   16. mar 2007 hmmm ved ikke om CBR 400 har samme problemer som VFR 400 men hvis det er tilfældet kan det godt være at det er ensretteren der er brændt af så der ikke bliver ladet ordentligt på batteriet. Check udgangene fra din ensretter og se om der er de ca 13.6 volt der.
    Hvis det er ok ville jeg måle på indgangen til ensretteren og se om der bliver generet den veksel spænding der skal til ensretteren.

Vær opmærksom på at din generator god kan have taget skade hvis din ensretter har været dårlig. Det kræver så en ny ensretter og en omviklet eller ny generator.

Mvh

Nikolaj

• #12   16. mar 2007 Hvor ved du fra at batt. er OK?? Det lyder meget som et batteri problem. Bare fordi der er 12V+/- mellem polerne er det ikke ens betydende med at det er i orden.
    Ligesom Nikolaj skriver med ensretteren og generatoren, kan din ensretter godt være gået, hvis dit batteri har været dårligt.
    Ja ja, det er nok at kigge efter smiley

CB

• #13   18. mar 2007 hmm den har godtnok stået vinteren over med batteriet på ... men det var næste nhelt nyt da den blev sat i vinterhi ....

det kan vel ikke være batteriet når den gør det med at kører af lort til.... motoren burde da lave nok strøm til det ?

Kan fandeme ikke finde mit multimeter smiley smiley

• #14   18. mar 2007 Når (hvis smiley ) du finder dit multimeter, kan du sætte det på jævn (DC) STRØM, tage en af polerne af dit batt. og sætte meteret imellem batt. og den ledning du har skruget af - uden tændning på. Hvis der er noget udslag på meteret, bruger cyklen lægstrøm - du har altså en overgang et eller andet sted.
    Jeg tror ikke nødvendigvis at motoren kan leverer nok strøm til at holde cyklen i gang - ikke hvis du køre med lys på i hvert fald.
    Er der vand på batteriet - eller er det et vedligeholdelsfrit batt.?

CB

• #15   18. mar 2007 ... hvordan er lyset på den, når motoren er slukket??

• #16   18. mar 2007 Det er et vedligeholdesesfrit batteri...
    Der er jo ikke strøm på batteriet når motoren ikke kører smiley

Men den kan godt stå i tomgang med lyd på... meget mystisk :S

• #17   18. mar 2007 Hvis der ikker er strøm på når motoren ikke kører, så er dit batteri da klappet.

• #18   18. mar 2007 jamen kan et dødt batteri virkelig gøre så meget ? :S

det elektriske fucker jo helt smiley

• #19   19. mar 2007 Yep - et dødt batt. kan saktens gøre så meget.

Du mener at der ikke er lys på når motoren ikke køre??

I så fald: Du skrev at det var et næsten nyt batteri. Jeg tror at din ensretter er røget, da dit sidste batteri var færdigt. Så start med at tjekke den. Hvis den er færdig skal du nok skifte både den og dit batteri.

CB

• #20   20. mar 2007 Lyset virker sikkert nok... men batteriet er heletiden afladt efter en kørertur smiley må lige få fat i et nyt bat.

Det thansen er det helt hen i vejret ? for det tog 100 år at få det hjem sidste gang jeg købte originalt...

• #21   21. mar 2007 Virker lyset når motore ikke køre????????

Hvis du lader batt. helt op (HUSK!!!!! nu at bruge den rigtige lader - hvis dit batt. er et vedligeholdelsfrit (og det er det nok hvis du købte orginalt sidst) skal du bruge en speciel lader) kan den så holde lys i længere tid UDEN MOTOREN KØRE

CB

• #22   21. mar 2007 min bike holder i frederikshavn og jeg bor i ålborg... så det er ikke lig ehverdag jeg kan rode med den ... men skal se på den her på torsdag/fredag... hvordan kan jeg måle på den ensretter?

CB: køber nyt batteri så er det lidt nemmere at sige smiley
    Hekto: Schnabel? har du et evt et link? smiley

• #23   22. mar 2007 Det nytter bare ikke noget bare at sætte et nyt batt. på hvis din ensretter også er kaput - så ødelægger du bare det nye batt. også.
    Jeg kan faktisk ikke huske hvordan man måler ensretteren igennem - jeg bliver nød til at have værkstedhåndbogen foran mig - men jeg kunne forstille mig at Hekto lige kan ryste det ud af ærmet smiley

Erik Schnabel.
    ES Elektro
    Kronborggade 5
    2200 Kbh Ø
    35854080.

Jeg tvilver på at han har en hjemmeside. Men jeg vil tro at du kan ringe - du ved med sådan en god gammel telefon - og bestille den. Hans ensrettere koster omkring 1000kr. og de er skide gode. Husk at sætte en sikring i serie på + ledningen (40 - 50A), så brænder du ikke ensretteren af næste gang dit batt. ryger sig en tur.

God arbejdslyst
    CB

Kommentér på:
problemer med el-nettet :(

Annonce