Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  action cam
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #1   31. jul 2014 https://www.youtube.com/results?search_query=denver+full+hd+action+cam

Det ser ikke ud som om der er noget større problem ved at købe det...?

Husk et ordentligt SD kort... Klasse 10 (verificeret) eller bedre.

• Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #2   31. jul 2014 har ikke erfaring med det produkt, men Denver er et billigt mærke når det kommer til elektronik. Desuden står der det har 5mpixel, det er sku ikke det bedste billeder der kommer ud af det så.

Hvis du vil have et action cam, er der nok bedre at investerer i noget dyrere som Gopro eller Drift, alt afhængig af dit behov. Det bliver du gladere for i længden

• Sajmon ™

#4   31. jul 2014 #2 - Har du kigget det video som kameraet optager?

• Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #5   31. jul 2014 Ja, det er fint til prisen, lidt det samme som min kærestes gamle nokia som også filmer med 5mpixel (:

Men hvis man vil have noget ordentlig, skal man kigge på drift eller gopro med deres 12mpixel, kæmpe forskel. Et billede siger jo mere end 1000 ord, og hvis man skal vise filmen til venner/familie/youtube, så er det da federe med et knivskarpt billede (;

• #7   31. jul 2014 https://www.youtube.com/watch?v=9Xxh399fCiU&list=UUcZzdtHQx60UArjZyFARjSg her er mit optaget med et Rollei S50 smiley

• #8   31. jul 2014 Hej købte et magen til, 4 md. siden. Det fungere fint og laver nogle riglig gode optagelser, og meget nem overførsel til ipad, med wifi app

• #9   31. jul 2014 Dette er jo en nøjagtig kopi af de 20 tråde om samme kamera og det er de samme mennesker der anbefaler de samme alternativer..
    Må jeg anbefale den udemærkede søgefunktion?

Ps.. .Efter 100 lign. indlæg af Johan omkring SJ4000 købte jeg selv et og til brug til lidt hyggetv og internet/youtube/facebook visning ser jeg inden grund til at bruge flere penge end de 650,- jeg gav incl. et hav af udstyr...

(jeg har haft Gopro 1-2-3 black og er tilfreds med SJ4000 til mit behov.
    Knægten bruger Hero 2 til Cross/enduro da det klarer den noget hårdhændede kørsel lidt bedre.)

• #10   31. jul 2014 #5 Jeg er ikke helt sikker på at du er klar over hvad megapixel betyder og hvilken effekt det har. Megapixel er en betegnelse for hvor mange pixels et givent billede har. Det er ikke en betegnelse for hvor god kvalitet et billeder er i. Et 2 megapixel kan sagtens være super skarpt mens et 20 megapixel sagtens kan være uskarpt, fejlfuldt, dårlig belysning, digital støj, forkert hvidbalance osv osv. Et elendigt billede men stadigvæk i høj opløsning.

Så hvor mange pixels skal der til for at filme i 1080p? Altså Fuld HD? Det er nemt at regne ud: 1920 gange 1080 = 2.073.600. Der skal altså et kamera på 2.073.600 pixels til at optage 1080p video. Fordi vi ikke gider sige 2.073.600 pixels, så runder vi ned og sætter mega(million) foran, aka 2 megapixels.

Da der kun skal 2 megapixels til for at optage Fuld HD, så kan et 2 megapixel videokamera altså være lige så godt som et 20 megapixel kamera til at optage 1080p og i teorien er det også tilfældet. Forskelen opstår når vi regner digital billedbehandling ind over. Så kan flere megapixel være en fordel.

Men min pointe er at bare fordi din kærestes gamle Nokia telefon havde et kamera på 5 megapixel, så betyder det ikke at det overhovedet kan sammenlignes med det 5 megapixel kamera i det Denver kamera.

Jeg argumenterer ikke imod at fx Go Pro ikke er meget bedre, men man kan ikke bare kigge på antal megapixels. Med den logik, så ville Nokia 1020's mobilkamera på 42 megapixel eller sådan noget, jo være meget bedre end stort set hvert eneste stort og dyrt spejlrefleks kamera - og det er jo ikke tilfældet smiley

Til 500kr kan jeg ikke se hvorfor det Denver kamera skulle skuffe. Hver dog opmærksom på at det kun filmer 1080p med 30fps. Mener de dyrere kameraer filmer 1080p med 60fps. Det virker måske ligegyldigt, hvis man bare uploader til youtube, men lukketiden er derfor sikkert heller ikke så god på Denver kameraet(hvilket kan give slørede billeder)

• Sajmon ™

#11   31. jul 2014 #5 - Det er derfor jeg spørger om du har set den video kvalitet det producerer...?

Jeg har knap 5000 kroner bundet i mine 2 GoPro Hero2 kameraer, og i 9 ud af 10 tilfælde ville Denver kameraet kunne tilfredsstille mine behov.

Indrømmet - det var ikke på markedet da jeg købe GoPro'erne, så man kan ikke helt sammenligne det, men hvis man f.eks står og skal finde et kamera (som f.eks trådstarter) - så er det sgu bang for the buck.

Megapixel siger INTET om billedkvaliteten - kun opløsningen.

• #12   31. jul 2014 Må jeg være den første til at sige, at de video'er i uploader, som forsvar til de billige kameraer, ligner lort? Kæft jeg ville være træt af at have sparet 7-800kr, for at ende med så dårligt et resultat.

Jeg købte selv et 499kr kamera i føtex, et Rollei. Efter første optagelse, ledte jeg alle indstillinger igennem, men nej, intet kunne gøres bedre.

jeg købte så et brugt Gopro Hero2 - uden at vælge en eneste indstilling, var filmen straks fantastisk. Jeg har idag 2 stk hero2, og et hero3+

spar dig de 499kr, for du kommer til at fortryde det alligevel. Køb hellere et brugt hero2 eller hero3, hvis du ikke vil op med 3000 for et nyt 3+.

lån evt et billigt og et gopro, og se selv hvad du synes.

• Sajmon ™

#13   31. jul 2014 De videoer vi uploader?

Det er bare en søgning på youtube... smiley

• #14   31. jul 2014 Emil... har du overhovedet læst hvad der bliver skrevet?
    Du har prøvet et enkelt billigt kamera... og sammenligner det med et andet kamera og dermed kender du den endegyldige sandhed?

Jeg har haft et hav af de tidlige actionkameraer og de var fede dengang og i dag gad jeg end ikke tænde for dem.

Jeg kan ikke udtale mig om det fra Denver da jeg ikke har prøvet, men jeg har prøvet Abus, SJ4000, Garmin, Drift og så alle gopro (dog ikke white og black+).
    Som Sajmon vil jeg mene at SJ400 vil kunne dække det meste af mit behov dog mener jeg at kunne sige at det er mere end 9/10 og derfor er jeg tilfreds.
    Det på trods af at jeg bare kan tage sønnens Hero 2, men det gider jeg ikke... smiley

De 2 ting der taler for Hero 2/3 er stillbillederne...
    Der halter alle de andre langt bagefter!
    Til ren video til internettet er det ikke så vigtigt...

PS.. Har hørt at denvers model er knap så god til skiftende lysforhold...
    Derfor købte jeg ikke det...

• Sajmon ™

#15   31. jul 2014 #14 - Netop. Det er det man ser på de fleste af videoerne på YT - at det er et stykke tid om at tilpasse lysforholdet. Når nu vi fræser rundt i Rumænien ind og ud af skoven hele tiden, ville jeg blive idiot af at se på det.

Det er der den 1/10 er gemt - plus jeg allerede har de 2 GoPro'er. smiley

Stillbilleder bruger jeg til stopmotion film, men de skaleres alligevel ned til en rimeligt lav opløsning for at filmen ikke fylder helt stygt meget, så det er ikke afgørende.

• #16   31. jul 2014 Ja, jeg har skam læst hvad der er skrevet - og jeg sammenligner med et tilsvarende kamera, med samme specs.

Men - lad os gøre det kort - se eventuelt den test som Harald Nyborg SELV linker til.

Hvem vil betale 499,- for det ??

http://www.tv1-nyheder.dk/harald-nyborg-har-det-nu-vigtigt-dig-4255.html

• #17   31. jul 2014 kommer jo helt an på hvad man skal bruge kameraet til. tror det er et fint køb i mange tilfælde hvis man ikke forventer verdensklasse billede.men kan nøjes med okay billede kvalitet og til en brøkdel af prisen på et af gopro's topmodeller, de gamle gopro kameraer's billede kvalitet er jo heller ikke en skid værd i forhold til nye modeller på markedet. mit sony action kamera var i den bedre ende da jeg købte det, men det er spild at penge, fordi når jeg ligger videoerne på youtube bliver kvaliteten alligevel ringe i forhold til orginal billedet

Kommentér på:
action cam

Annonce