{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.245 visninger | Oprettet:

Kammerat væltet på min Mc Forsikring? {{forumTopicSubject}}

hej

Har været ude og køre med en god ven idag, hvor vi blev enige om at bytte cykler et stykke, men han var så uheldig at gå i panik rundt i et sving og køre af vejen, Resulterede i at han røg ud over grøften og landede på en skrant med en krat og små træer

Hovedsagen er den Er der nogen muligeheder for at der kan køres noget forsikring ind over nu det ikke er mig selv der har kørt den?

Mvh
Nygaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kammerat væltet på min Mc Forsikring?
  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #1   27. jul 2012 Hvis der er kasko på, burde den dække selvom det er din ven der har kørt den, da det er udlån.

  • #2   27. jul 2012 så håber jeg du har kasko forsikring

  • #3   27. jul 2012 Hvad står der i dine forsikringspolice?

  • #4   27. jul 2012 Som sagt i tidligare indlæg, så er jeg sikker på at du skal hvae fuld kasko på din mC hvis dit forsikringsfirma skal dække MC, lidt usikker med kun ansvar på, men skulle nok blive forbavset hvis de skulle acceptere kun med ansvar nu når en anden kørt på din mc.

    Men ked af at din ven kørte galt, håber han er okay efter uheldet? Og held og lykke med din mc.


  • #5   27. jul 2012 Jeg har haft en episode i bil hvor det var HANS kasko der dækkede uheldet(forudsat at han har det på sin cykel).

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #6   27. jul 2012 Har du kasko, så betaler den - måske med forhøjet selvrisiko.

    Har du ikke kasko, så betaler kammeraten selvfølgelig.


  • #8   27. jul 2012 Aner det ikke, det var desuden biler i samme prisklasse smiley

  • #9   27. jul 2012 Kaskoen følger cyklen - d.v.s det er DIN cykels kasko, der skal betale for egne skader. Hvis der kun er ansvar, så er der intet der dækker, - heller ikke din kammerats evt. privatansvarsforsikring.

  • #10   27. jul 2012 men det var jo dig der kørte hvis nogen spørger, ikke?

  • #11   27. jul 2012 Bonustab osv hænger på den der kørte, ellers er man ikke nogen go kammerat.

  • #12   27. jul 2012 Netop derfor jeg never ever låner min bike ud, skal jeg gå en halv sæson uden mc skal det være min egen skyld smiley

    Men som allan skriver så var det jo dig der kørte.. smiley


  • #13   27. jul 2012 altså forsikringen høre vel til hver enkelt køretøj og ikke personen der køre den ... så jeg tror ikke at hans forsikring dækker noget der er jo ikke hans køretøj der har gjort noget .. men i din police skulle der gerne stå hvis der er nogle regler omkring hvis man lader andre føre ens køretøj.. nogle selvskaber dækker ikke hvis man lader en person under f.eks 25 køre ...

  • #15   27. jul 2012 Synes det skulle være lidt mærkeligt at,hvis man spare anccinitet op igennem mange år og får prisen på på feks en R-maskine ned i et fornuftigt prisleje og så låner den ud til en der ikke har særlig meget erfaring (ps.ville aldrig selv lade andre køre min maskine end mig selv) og vedkommen køre galt og min kasko så skulle dække.Der er vel en årsag til at det koster kassen at forsikre en R-model og at alder plus erfaring tæller.Den kan man vel ikke bare låne ud til andre og så få samme dækning som en selv.Eller kan man ??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #16   27. jul 2012 Jo man kan.

    Man falder måske et præmietrin og skal betale forhøjet selvrisiko - men så er det det.


  • #17   27. jul 2012 Jo, det kan man godt. Selvfølgelig kommer det an på udformingen af betingelserne for den enkelte forsikring, men på policens risiko tages der højde for lejlighedsvise udlån. Dog har mange selskaber forhøjet selvrisiko, hvis en anden end forsikringstageren førte køretøjet på uheldstidspunktet.
    ..og lad nu være med at sige, at det var dig, der kørte!!


  • #18   27. jul 2012 Hvad var det han kørte på og dig selv?

  • #19   27. jul 2012 Ok så bøjer jeg mig i støvet smiley

  • #20   27. jul 2012 Lad være med at lave svindel ved at lyve om hvem der kørte og hvad der skete. det er for taber agtigt.
    Og lån aldrig kværnen ud til nogen!


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #21   28. jul 2012 Håber du har kasko på din cykel - for det er det eneste der kam dække skaden.

    Og som de andre siger - ALDRIG låne sin cykel ud.


  • keld k
    keld k Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Svar: 1
    #23   28. jul 2012 Hej, det bedste er vel at ringe til din forsikring!!! hvis du er forsikret? de må jo vide det. At snyde går kun ud over alle vi andre som gerne vil have en forsikring til fornuftig pris!!! Håber du hurtigt kommer ud på asfalten igen.

  • #24   28. jul 2012 låner heller ikke min mc ud til alle,men enkelte kammerater jeg stoler på har da prøvet mine forskellige cykler,lidt som DON T skriver

  • #25   28. jul 2012 Hvis cyklen er kaskoforsikret, er der dækning fra den - ligesom hvis du selv havde lavet skaden. Hvis din ven ellers har kørekort, og ikke har kørt helt sindssygt.

    Hvis den ikke har kasko, må han have pungen frem.


  • #26   29. jul 2012 Så er der indført nye regler i venneflokken....
    1. Hvis du låner min BMW og skader den, låner jeg din til min er køreklar igen.
    2. evt selvrisiko/forhøjede forsikringsudgifter betaler du.
    3. Du låner kun min hvis du har kasko på din... eller vil sælge for under 5000 kr smiley

    Tak for inspirationen.


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #27   29. jul 2012 Og til dem der skulle få den tanke at svindle med deres forsikring. Husk lige at selskaberne har agenter (typisk tidligere politifolk) ansat til at holde øje med topics som dette, salgsannoncer mv.
    Kender en der er fultidsbeskæftiget med dette


  • #28   29. jul 2012 Der er desværre kun Ansvar på mc'en

    det er en god kammi som jeg har kørt mc med i nu 3. sæson så regnede nu med han kunne køre ordentligt smiley

    Vi kom rundt i et sving med omkring 40-45km/t (kan tages med 100+) så det var ikke et vildt skarp sving, men rundt i svinget ligger der lidt grus hvilket han blev bange for hvilket resultere i at han kom ud i modsatte vejbane og så videre ud igennem rabatten og ned i grøften.

    Drenge drenge drenge, Havde der skulle svindles med forsikring havde der jo ikke været grund til dette indlæg smiley


  • #29   29. jul 2012 Nygaard,

    Kan jo ske selv fro den bedste. men håber du snart er på vejen igen, og at ni finder ud af løsningen på at få din MC fixed igen da det kun er ansvar på den.

    Jeg ved kasko er dyrt mange steder, men personligen er jeg meget forbavset at se så mange MC'ister som ikke har fuld kasko og kun ansvar. Jeg mener bare det er hvores hobby, drøm, men også dyr hvis noget sker, så i mine øjne er fuld kasko den eneste vej. Og ja, jeg køre en Blackbird sportouring fra 2001, alder 40 til 5300 i fuld kasko.


  • #30   29. jul 2012 fik tilbud på 68.000,- og 10.000,- i selvrisiko, så det blev ret hurtigt fravalgt som en mulighed smiley

  • #32   29. jul 2012 Låner aldrig min MC ud..... Af den simple årsag !!!! smiley

  • #33   30. jul 2012 Hans du er 40år gammel så selvf har du kasko..

    vi andre skal give 20k i kasko men måske kun 1000kr i ansvar (for mit vedkommende)


  • #34   30. jul 2012 Mirza,

    Mjo jeg ved det er dyrer som yngre, og detter ser serfølige det som afgør om mennsker tager fuld kasko eller ej. Men stadigt, ikke ret mange jeg mødt, snakket med i min alders grp som faktiskt køre fuld kasko også, men kun ansvar. Ved godt hr. Nygaard er yngre og derfor sikkret dyrt dyrt med kasko.


  • #35   30. jul 2012 tjah, kører man på en maskine som koster 30-40k og kan spare 3-4k om året på ansvar, så ville jeg selv i din alder fravælge det..

    man skal tage højde for en selvrisiko og præmiestigning..


  • #36   30. jul 2012 Mirza,

    Mjo måske sandt det, men nok bare gammel vane at jeg altid har haft/holdt kasko på mine sager just incases smiley Men førstår godt din pointe smiley


Kommentér på:
Kammerat væltet på min Mc Forsikring?

Annonce