2.138 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
37 Svar
TV2 altså...... TV2 altså......
Kors hvor tendentiøst et indslag..
30 gange flere bilister der skaber sig end MC'er.
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Synd at Caprani ikke lige får skudt af, at det er ekstremt få, der er hjernedøde nok til at gøre det inde i byerne, når han nu fik så meget taletid.
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 235 Svar: 222
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.421
aug 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 184
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Dog - jeg tror vi hver dag ser en eller anden, der er oppe på baghjulet i sæsonen - ude på vejen. Og ligegyldigt hvad man siger, så hører det altså ikke hjemme på offentlig vej.
Og Andreas D: Hvis ikke du har en helt gevaldig uventet forklaring på dit indlæg - så synes jeg faktisk det er et af de helt slemme....
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
- Er du gal, det larmer jo!
Hvis der er noget som er være end trafikdrab, så er det da hvis hr. og fru danmark ikke kan nyden kaffen i fred og ro.
apr 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 232
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
:O/
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Way to go(!) hatten af for erkendelsen:-)
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 267
At det så på ingen måde heller er forsvarligt at køre 200, det er så en anden sag
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 232
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Det kunne måske rette op på vores ry, at folk ser de klistermærker. Om jeg selv ville køre med et? Ja, hvis det bare en gang i mellem kunne dækkes over.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
GIV for fan... de unge et sted at boltre sig på, således at borgere i Tåstrup, Hvidovre, Herlev og mange andre steder kan føle sig mere trygge fredag og lørdag aften. Her tænker jeg på "Striben"
Der ligger 5,5 km udemærket asfalt på den nu nedlagte Flyvestation Værløse - faktisk klods op af hvor jeg bor. Der kunne de boltre sig glimrende og under langt mere sikre forhold. Det ville til tider egentlig være rart med lidt sund støj til at bryde den efterhånden altoverdøvende stilhed.
Der kunne med lethed bygges en støjvold til Knardrup, og støjen ville derefter mest af alt lyde som bier eller hvepse.
Jeg ville ikke have noget imod at slippe for flere Golfbaneprojekter, rekreative grønne arealer og andre vanvittige ikke gennemtænkte ideer. Området er alligevel så forurenet af årtiers brug af urea oma. så hvis man stikker en finger i jorden derude, ja så falder den sikkert af.
Omkring TV2-indslaget - ja så lugter det endnu engang af ensporet dårlig journalistik, med det ene formål at kaste de mange fornuftige MC'ister for løverne på borgen og få os underlagt endnu flere begrænsninger og afgifter.
Flere af de omtalte/viste videoklip fra udsendelsen er ikke engang danske.
Dog skal der ikke herske tvivl om min egen afstandstagen til den slags kørsel - det hører sig bare ikke hjemme i trafikken.
Havde TV2 valgt at belyse MC/Billist situationerne istedet, og hvordan mange af disse kunne undgåes, havde jeg taget hatten af. Der sker desværre så mange ulykker forårsaget af andre trafikanter, som overser / slet ikke ser motorcyklister - uanset dennes hastighed.
En anden og langt mere farlig trend i blandt billister er decideret chikane imod de 2-hjulet, som man har set en kedelig udvikling i bl.a. England. Dette skulle fanges og gøres opmærksom på i opløbet.
Ellers er jeg ret enig med Kwak's udlægning.
PS. I Malmø - kan man for 50,- - jeg mener hver Onsdag - køre den slags race på havnen under sikre forhold. Sjovt nok i "forbudslandet".....
Mvh
Thomas E
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
mener dog at Danmark er mere forbudsland end Sverige , Danskerne elsker jo endda at ødelægge det for hinanden , dansk mentalitet !
Jantelov , Politik , miljøklausuler og til sidst naboen
apr 2006
Glem for guds skyld ikke ornitologerne - de hævder jo at danske fugle ikke kan yngle i støj - måske vi så skulle skyde de danske fugle og importere nogle svenske - for de kan godt.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
apr 2006
Om vinteren kunne den lange strækning jo fint benyttes til glatføre kurser mv.
Der er mange muligheder, hvis der ellers var en politiker, der interesserer sig for andet end sin egen taburet.
TV2 - er lige så skidt som de plejer at være. Lave skandaler og puste til ilden og bagefter trøste dem de har trådt på for at få deres historier - same old shit.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
MEN,- alle de ting ændrer nu ikke det faktum at baghjulskørsel ikke hører hjemme ude i trafikken blandt skolebørn , fodgængere, bilister, cykelister osv..
Vil man køre på baghjul så er det på en bane eller på privat område det foregår, så enkelt er det.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Det du foreslår der mht banekørsel er kanon, "men det larmer" siger naboerne, "vi kan ikke holde ud at bo ved siden af en racerbane som har eksisteret i flere årtier, men vi kan godt holde ud af at høre på 2-takt græsslåmaskinen som kører på fuldt drøn om søndagen"
Og den bedste af den alle: "Motorsport er forstyrrende, men fodbold fans der søndag morgen vader gennem hele byen og kaster med ølkrus rundt omkring, og råber skældsord, det kan vi godt tolerere!!! "
nov 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 219
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
jun 2005
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 21
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Jason Watt´s ulykke skyltes, at han mistede herredømmet over sim mc, mens han kørte på baghjul og derved kørte ind i fotografen, der stod med sit fotostativ inde i rabatten.
Så uheldet kan ske for selv en "proff" !!
jun 2005
Det var mest i spørgsmål i relation til indlægget længere oppe om at man ikke kunne finde en ulykke der havde relation til baghjulskørsel.
mar 2009
Følger: 1 Svar: 155
Jeg er ikke i tvivl om hvad journalisten oprindeligt ønskede, men han fik jo både "læst og påskrevet" bla. her i galleriet, og han hænger jo heller ikke generelt motorcyklister ud.
Noget der skuffer mig er at, nogle gallerister efterfølgende i dennne og andre tråde begynder at skælde ud på andre traffikantgrupper, og at en enkelt oven i købet gjorde nar af et hjerneskadet traffikoffer. (Kommentaren om trafikofferet blev slettet, tak for det, men jeg så den og husker den nedladende holdning der lå bag)
Jeg optog udsendelsen og har her i formiddags set den igennem et par gange, og jeg kan virkelig ikke se at den er skadelig for motorcyklister.
Hvis der er nogen der føler fællesskab, eller trang til at forsvare ham der blev interviewet eller dem der havde lavet videoen med broen, så kan jeg kun opfordre de pågældende til at makulere deres kørekort og aldrig sætte sig bag et styr eller et rat.
I må have mig undskyldt, men jeg kan ikke se nogen sammenhæng mellem almindelige mcister og den udsendelse.
mvh. Jens
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Jeg tror ger ne at om 5-10år så er motorcykellister en sjældenhed. Forsikringerne stiger og cyklerne bliver dyrer, så det kun er alt det gamle man ser køre..
Personligt kører jeg da selv for stærkt til tider når forholdene er til det, dog sjældent. Men i mine 6år har det tættest på ulykker været når en eller anden ung idiot skal svinge ud foran en fodi han vil køre ræs eller provokere, fordi de tror fars gamle lorte BMW kan trække fra en mc...
apr 2006
Nu skal du ikke regne med at alle seere er lige så intelligente som du er. Rigtig mange - også politikere - vil slå plat på Motorcyklisme. Politikere vil sikkert i denne tid optil valget forsøge at kapre nogle billige stemmer ved at foreslå vanvittige tiltag for at begrænse Motorcykler, beskatte og eller foreslå strengere regler som går ud over os alle.
Den slags er set så mange gange før, at når TV pludselig tager enkelt tilfælde op og gør dem til generelle og store problemer, følger politikere trop med regler og undersøgelsesudvalg.
Den udsendelse/klip var så dårligt forberedt og vidner mere om venstrehånds journalistik end om generel oplysning - Overskriften kunne lige så godt have heddet "Hop med Motorcykler" eller "Højresving med lastbil" - det er nemlig også skide farligt.
At trække en 4 år gammel tragisk ulykke ind i en udsendelse der skulle handle om baghjulskørsel, er mig helt uforståeligt og vidner mere om at de ikke kunne finde andet at hive frem. Lige præcis den ulykke havde intet med baghjulskørsel at gøre, men om 2 sindsyge unge mennesker med en IQ på -240, der kører race i København - vanvittigt og desværre fik de vist kun fat i den ene.
De 2 Motard kører der kørte baghjulskørsel er bare et sørgeligt eksempel på at der også findes idioter på 2 hjul - eller rettere sagt 1 hjul. Men idioter er der masser af, især blandt de 4-hjulede køretøjer. '
Vanvidskørsel ER forkert. - det er "Striben" også, men det vidner jo blot om at der er et problem - nemlig at der ikke findes legepladser for de unge i den alder.
Racerbaner er ikke bare sådan lige at komme til at køre på - det kræver forberedelse og eksempelvis er "Striben" eller hvad de nu kalder den, en impulsiv legeplads uden specifik lokalitet og derfor endnu farligere end det den udsendelse forsøger at påpege.
Problemet er jo at ingen forsøger at gøre noget - Ungdomshuset, blev revet ned og de fik et nyt - problem løst.
De unge i trafikken er fyldt med trafikhormoner og "store tissemænd" der i den alder kun kan måles ved "dørtræk" og race - giv dem et stykke asfalt hvor de kan måle deres tissemænd og HK.
Mvh
Thomas E
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 33
Men jeg syntes også de gik for lidt op i alle andre tossestreger man ser nogle mc-fører lave i trafikken som kan være til lige så stor fare for dem selv og andre trafikanter.
Bland andet blev jeg overhalet i går "mandag" af en motorcykel, mens vi var 3 skolecykler og en skolevogn på tur, og der var fuldt optrukket samt overhalingforbudt skilt, men vedkommende kom blæsende forbi med et brøl af ukendt størrelse, men for dælan man bliver forskrækket
apr 2006
Andrenalin-junkies....
Ja - de burde vide bedre end at give folk et chok ved den slags overhalinger. Men du vil hurtigt indse at du som motorcyklist, bliver en meget bedre billist og vil i fremtiden se meget mere i dine spejle, så fremover vil du være meget mere opmærksom på hvad der sker bag ved dig, således at sådanne chok minimeres.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 33
Håber da jeg bliver bedre bilsit, men er vandt til at bruge spejle meget, er lastbilchauffør og den eneste måde at orientere sig på der er i spejle.
Og der var ingen af de andre elever der havde opdaget ham, og kørelæren skød ham til at gå 200+ under overhalingen.
Men jeg fik nerverne dæmpet igen og bestod køreprøven nogle timer senere uden problemer.
apr 2006
tillykke med kortet - det jeg mener med bedre billist, er at du som MC'ist opdager hvor få der egentlig orienterer sig ordentligt i trafikken. Man lærer hurtigt at opfange flere detaljer i spejlene og øjenkroge når man har været MC'ist i et stykke tid.
Øjenkontakten er alfa og omega.
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
synes ikke man skal lege op og ned af andre trafikanter men synes sku ikke det er så farligt som de udstiller det, de glemte og fortælle at med et lille tryk på fodbremsen eller slippe gassen er den på hjulene igen.
men de skal jo også altid blæse det så meget op så muligt.
og iøvrigt er en motorcykel meget mindre farlig end en bil, og ser der noget går det ofte ud over en selv i forhold til en bil på 1.5 ton om en mc på 0.17
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
http://www.retardo.dk/videos.php?id=999
Det kan de sikkert få lige så meget ud af
TV2 altså......