AAAARRGG,ny mc væltet. hjælp ønskes {{forumTopicSubject}}
pi. og lo.., efter 14 dage på min nye gsx750f har jeg allerede "indviet" den. kort og godt så var det noget med at støttebenet vist smuttede om mens jeg var igang med at svinge benet over.meget skidt følelse bagefter, men jeg slap yderst nådigt da jeg fik lagt mig lidt imellem cykel og asfalt.
er der nogen der har fif til at mindske ridser (knubs) på motorblokken/skjold eller hva det hedder. det er jo noget blødt stads så det har fået et godt aftryk efter affalt.
det store gsxf mærke lige bag blinklysene, som er sølv og med gult "f", der røg der enkelte steder emalje af så man kan se det plast der er inden under mærket, kan man købe og udskifte et sådant?
og et lidt mindre vigtigt, skal man købe hele sidespejl, da det kun er selve spejlet der har fået hak i plasten og arm osv intet fejler. Men da den er helt ny vil jeg gerne ofre, hvis den kan blive pæn igen , grimme grimme øv
jan 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 39
nej bare gas, men jeg håber der er nogen der har nogen kommentarer alligevel, det vare nonk lige et par split med billederne
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
spejlet skal du have nyt af, men koster ikke alverden.
hvad med blinklyset foran det må næsten også have fået en "bule" der koster nye ca. 1000,- for et sæt i hvide, men der har jeg et sæt liggende du kan få til en billig penge ( de originale altså) hvis du er interesseret. ( det har jeg faktisk også til bag på bare i små frække i carbon look) i stedet for de store du har på som standard. ( de kan ses på min egen cykel. på min profil, da de er de samme jeg har på der)
Men trist er det, og held og lykke viderer frem, med den dejlige cykel.
MVH
Kenneth
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
Kenneth
jan 2006
det skuldes måske også min egen lemfældige måde at skrive hændelsen på for ikke at gøre det til en længere historie.
men tak for hjælp, viste egentlig godt at der ikke var noget at gøre med motorblok, men der findes så mange fif, så...man skal jo lige høre,. blinkklyset har ikke tage skade, det må have været et blødt stød, for mærket som den nok mest er landet på, bortset fra styret, er kun lidt plettet af den manglende "emalje". kunne forestille mig det havde været ramponeret og ridset i sin fulde længde hvis den havde fået et ordentlig gok!kan slaet ikke overskue hvis tank og kåbe havde været ramt, så kunne jeg ikke tilgive mig selv (ved godt der sidder folk og tænkerm, så køb dog noget lidt ældre....)
nej det der skete var at jeg trods min superomhyggelighed med at sikr støttebenet 3-4 gange før jeg sætter den, var at jeg satte mig op med sidestøtte nede så den tunge cykel havde det at læne på hvis jeg skulle komme ude af balance, du ved. mine mc bukser gør det så lidt ekstra svært og svinge benet over og lge som jeg er over sædet med benet, tænker jeg i et spiltsekundt at hvis jeg rammer min kæreste som står lige bag cyklen og venter på at også at sidde op så går det sku da galt. så jeg trækker benet lidt sammen. det gør så (det tror jeg i hvert flad) at jeg får givet cyklen lidt kraft fremad og så går støttebenet op.
,men sådan noget går rimeligt hurtigt, så man nå sku ikke at gøre så meget, puha, nok om det.
apr 2006
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 39
Jeg er stort set i samme båd. 14 dage efter jeg har hentet zx12'eren vælger vores vicevært at bakke ind i den med det resultat at den vælter (stod på sidestøtten).
Skader so far:
-motorskjold slået i stykker => tabt olien
-ekspansionsbeholder til køler slået læk => tabt kølevand
-diverse kåbedele brækket af.
-fodhviler brækket af.
-ridser på spejl og spejlet er hamret ind i kåbeglasset så det er flækket af og ødelagt den forreste del af kåben. Dvs. hele kåben skal skiftes undtagen højre nederste stykke.
Aner ikke hvad det kommer til at koste og heldigvis er det forsikringen der betaler festen men uanset hvad er det for bitter at stå og se på når ens nyeste legetøj er wasted..... + at jeg skal undvære den i 14 dage.....
Skal nok smide nogle billeder på.
God fart
Morten
jan 2006
det var da vildt så meget der er ramponeret, men den falder selvfølgelig også noget hårdt, i sådan et "frit fald".
Godt du er forsikret, op med humøret og glæd dig til du får den igen
jan 2006
apr 2006
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 39
ja der røg meget og delvist fordi den ramte hjørnet på en slags kantsten..... men er også lidt rystet over hvor meget skade der skete ved et banalt uheld.... overvejer hvad størrelsen på min selvrisiko skal være!!
Modparten betaler heldigvis.... alarmen gik løs så hans bakke egenskaber blev udstillet for hele ejendommen så løbe kunne han dårligt uden at lægge en seddel.
mar 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 322
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 133
sur sur røv
dit gsx mærke koster 495 kr
sidesprjle koster 1200kr
og hvor ved jeg så priserne fra :(
jan 2006
kenneth, skiftede du selv mærket. Det sidder godt fast har jeg hørt. i så fald hvordan fik du det gamle af på en skånsom måde.
tak for rådende so far!
jan 2006
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 133
ja det sider godt fast.men det er til at have med at gører.
det sider med dobbelt klæber.
jan 2006
AAAARRGG,ny mc væltet. hjælp ønskes