Erstatning? Erstatning?
Jeg har iaften/nat kørt fra fyn til århus på motorcykel med min kæreste på bagsædet. Turen gik fint indtil motorvejen mellem Horsens S og Horsens V hvor der var vejarbejde.
Da vi kom kørende i "vejarbejde-zonen" lå der pludselig en fod (eller hvad man kalder sådan en) til at holde de orange afspærringsrør. Den var svær at se da den havde helt samme farve som asfalten selv.
Vi kunne simpelthen ikke undgå at ramme den hvilket resulterede i at motorcyklen hoppede en gang og min kæreste var ved at falde af. Da der var en del trafik kunne vi umiddelbart ikke stoppe op (der er ikke noget nødspor kun en smal vej).
Da vi var kommet gennem vejarbejdet kørte vi straks ind i nødsporet for at se nærmere på skaderne og komme os over chokket. Motorcyklens forreste fælg er ødelagt, det bagerste er vidst okay, men kræver nok nærmere eftersyn. Da vi holdt der i nødsporet fik jeg taget et billede af det forreste fælg. Efter lidt tid blev vi enige om at prøve at fortsætte i langsom hastighed.
Vi kørte så ind på den førstkommende rasteplads/tankstation hvor vi ringede til falck som som stillede os om til vejdirektoratet sådan at vi kunne fortælle at der lå en farlig genstand midt på vejen som hurtigst muligt skulle fjernes for at undgå flere uheld.
Jeg vil lige tilføje at vi på ingen måde har overskredet hastighedsgrænsen på 70 km/t og der var både forankørende samt bagvedkørende.
Nu er mit spørgsmål til alle jer kloge MC'ister om jeg på nogen måde kan få erstatning? - og af hvem?
I kan se det sidste billed i min profil for at bedømme skaden. Ville i fortsat køre med det?
Pas nu på derude!
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 259
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Jo du kan næsten være sikker på at de betaler , de er ikke så vanskelig at sloges med , men de vil nok sige at du må forvente alt under vejarbejde og at du ikke må køre hurtiger end de lys rækker , men da der var modkørende må du ikke køre med lang lys , Husk det
maj 2005
Vi kunne ikke bare standse op, det var der ikke plads samtidigt med der var trafikken der kom bagfra. Istedet ringede jeg og fortalte det hurtigst muligt
Og ja vi er da lykkelige over der ikke skete mere!
maj 2005
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Jeg har selv prøvet det med at få bøvet en forfælg (på Sturup). Den hoppede lidt, men jeg kørte hele dagen efter på selvsamme bane uden problemer
Det er bare generende, hvis fælgen hopper. Jeg skiftede min, men det kan nok godt rettes ud af en fælgsmed.
Mvh
Martin
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
Det er nok kun din egen kaskoforsikring der kan hjælpe, og det kan nok ikke betale sig.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Når det kommer til stykket er det jo kun penge, så det allervigtigste her er da at glæde sig over, at ingen kom til skade - det kunne meget let være sket.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Med hensyn til de skrå "asfalt" klodser, der er om de orange præstepikkes fod, så er udformningen sådan, da det er det mindst farlige, MEN da jeg kørte mobilkran, ramte jeg engang sådan nogle på en bro, pga. en bus der overhalede i vejarbejdet, hvor der ikke var plads..
det jeg så i spejlet, var at den første blev skudt en ca. 5 meter ud over broens værn
Kørte så ind i mellem dem, ind i vejarbejdet, for at tale med dem!
Der var ikke sket andet end at han var faldet, var meget øm, og bandede noget!
SÅ jeg kan desværre godt forstå, at de kan lande underlige steder. OG det er ikke nødvendigvis arbejdernes skyld MEN dog til en vis grad, deres ansvar, hvis jeg husker rigtigt
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Ring til dem, som Knud siger.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 760
Så du skal endelig prøve, du kan kun få nej
mar 2009
apr 2010
mar 2009
Jeg kunne godt tænke mig at SE hvad det helt nøjagtig er vi taler om og hvad der er pikken og hvad der er hvad i det hele taget!
apr 2010
mar 2009
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Erstatning?