KTM 250 EXC KTM 250 EXC
Goddag folkens
Nu ser man en motorcykel til salg.. En KTM 250 EXC.. Jeg var solgt da jeg så den, og sælger har den endda til en pris jeg har råd til..
Han skriver dog: Opgivet til 57 hk, men må køres på lille kort.
Har hørt noget om, at dises enduro bikes nogle gange må køres på lille kort alligevel - hvorfor, og hvordan? Er det sandt? Overvejer den så sandelig.. 57 hk til 103kg - det må rykke..
Men hvis man gerne vil køre på den ofte, kommer man så til at skrue mere end man kører? Er den stabil at pendle 12km tur/retur når vejret tilladder det?
På forhånd tak.. Og godnat. Jeg skal have frække drømme om den i nat og håbe at jeg får nogle gode svar..!
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
SKULLE uheldet ske, kan ( vil ) forsikringsselskabet køre regres mod dig! Bliver der tale om personskade, kan regningen komme op på 10 millioner!
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
Men ja, jeg har lidt på fornemmeren at den ikke er holdbar? Og skal skrues meget i. Det er måske os ok - vil gerne lære mekanikken osv.. Men ikke sjovt hvis det er hele tiden.
Dog skal jeg køre på den, når vejret er til det, og gerne lidt offroad i weekenderne, og ja.. Så er der lidt bøllecykel over den, det ka' jeg lide
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
Jeg ville tage ud og kigge på den, og se/prøve den for at se om den fejler noget...
Efter som det er en 2 takter, så er alt på den rimelige let at gå til, og er noget man kan lave selv. En offroader, 250cc, 2takt på vej ville jeg bestemt gerne prøve... Det er sku noget der flytter sig
I forhold til at skulle skrue på den hele tiden, så kan jeg ikke udtale mig om lige den model, men 2 taktere generelt er ikke så slemme at holde kørende. Nye stempelringe en gang imellem, og nyt stempel hver anden gang ringene skiftes, så er det, det.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
Jeg ved godt det er skide ufornuftigt.. Men.. Jeg er forelsket i den. I want that one!!
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
Jeg har en RS 125 med 34kh og den er efter min opfattelse ganske let at holde kørende. Den der har jo bare dobbelt så stor motor og dobbelt så stor ydelse, så de er vel presset lige hårdt...?
Men jeg tror ikke det vil kræve flere eftersyn om året at holde den kørende (kommer self an på hvor meget man køre). Ringe og stempel kan dog måske blive nødvendige at skifte...
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
Er udemærket godt klar over, at det er en 2-takter. Nu er jeg bare en af de få der godt kan lide 2-taktere, omend ikke lyden, men ydelsen.. har ikke noget imod at køre på det.
Og som sagt; skal ikke køre på den dag ud og dag ind, men derimod når vejret tillader det
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
Spar sarkasmen, ved udemærket godt at jeg har ret, og du er forkert på den på det punkt mht. forsikring.
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 302
Mange tak for hjælpen. Det blir' sgu ik aktuelt så. Skal ikke skrue i skidtet hver 10. time jeg har kørt på den.
Æv.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
Og jo, du skal nok regne med de tjekker det hvis den er indregistreret som begrænset/lille mc.
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
1: Jeg er helt VILD med 2-taktere, så den KTM må sku da være MEGA sjov... Så KØB KØB KØB! (Og hvorfor kan man ikke finde en Honda CR 500 på plader?? ;o)
2: MEN - Der er lige lidt ganske grundlæggende "forsikringsansvarsfordeling" der vist er misforstået... Se lige dette nørdede link:
http://da.wikipedia.org/wiki/Culpa
Citat: "...skal forsikringen dækket tabet direkte overfor skadelidte, hvorefter forsikringsselskabet har regres mod skadevolderen".
Det betyder (regres), at forsikringen nok skal dækket tabet overfor manden/barnet/hunden man kører ned... Hvorefter de vender sig mod DIG for at få pengene hjem igen!
Og det er da vist normal forsikrings-forretning...
Er i enige?
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 11
KTM 250 EXC