{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

Prøvekørsel uden mc kort? {{forumTopicSubject}}

Hey mc galleri da den gamle trackday cykel skal skiftes ud med en nyere uden afgift har jeg fundet en masse ved forhandlere der ku være gode men vil de lade en køre en lille prøvetur uden mc kort? det skal lige siges at jeg har kørt motorcykel siden jeg var 16 så mangler ikke erfaring.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvekørsel uden mc kort?
  • #2   14. feb 2010 nej det ville de ikke gå med til. der er ingen forsikring der gælder + du kender ikke trafik reglerne eller du kan i hvertilfælde ikke bevise det.

• #3   14. feb 2010 der er bare ikke meget ved at gi 50.000 for noget man ikke har prøvet først.

• #4   14. feb 2010 Det kommer vel lidt an på hvad du køber. Jeg havde f.eks. heller ikke prøvet min gixxer inden jeg købte den; men jeg var overbevist om at den nok var "fin nok"... og det var den smiley
    Og jeg ville også mene at prøvetur uden kørekort er udelukket.

• #5   14. feb 2010 evt hvis du ligger et depositum på cyklens pris og så siger at hvis du smadre den er den købt

• #6   14. feb 2010 go ide carsten smiley

• #7   14. feb 2010 Helt og aldeles NEJ, ellers er det sgu en fuskerforhandler hvis han
    tillader en tur på offentlig vej.

• #8   14. feb 2010 Men som Carsten siger hæhæ.....

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #9   14. feb 2010 Forsikringen gælder skam, men du og han får en bøde hvis det bliver opdaget.

Har du ikke mulighed for at prøve den på bane?

• #10   14. feb 2010 tag nu bare det pap. har man råd til en cykel til 50k har man også råd til mc-kort. bare min mening. smiley

• #11   14. feb 2010 Behøver vi at komme ind på hvorfor man tegner en ANSVARS forsikring ...
    -det er sgu ikke for din skyld

Hvis du skal bruge den til bane så vent da til at du kan få den på lukket område eller bane eller prøv een der som er magen til samme sted.

Bare lige mit indspark ... men hvis du gør det inden for de næste par uger .... så er det lige før du bare er velkommen smiley

• #13   14. feb 2010 Mange steder, kvitterer man for prøvekørslen, FØR, at man kører! Hvis din kammi gør det, og du så overtager modellen, gør i jer faktisk skyldig i dokumentfalsk samt, at forsikringen kan føre regres mod jer samt forhandleren! Han betaler jo en forsikringsafgift, med det klare klausul, at der ikke kommer nogen ud at køre uden gyldig førerbevis!

Behøver vel ikke nævne, hvor fattig du kan blive, hvis du påfører andre skade?

Summa summarum = Dårlig idé!

• #14   14. feb 2010 Riv den en tur på bane, eller lukket område - så er den gangbar.

• #15   14. feb 2010 "det skal lige siges at jeg har kørt motorcykel siden jeg var 16 så mangler ikke erfaring."

Og hvad er du nu , 16½ ? smiley

• #16   14. feb 2010 Hm...

...med al fare for at blive hylet ud.

.....for år tilbage har jeg da prøvekørt indtil mange cykler hos forhandlere uden kørekort, ikke bare hos en men adskellige.

• #17   14. feb 2010 hvis de ikke går med til det .så få en ven med køre kort.til at prøve køre den vh bo

• #18   14. feb 2010 ja ja Knud .men dengang du ikke var fyldt 18 ,gik der vel også en mand foran med et flag? smiley

• #19   14. feb 2010 jeg har prøve kørt en hel del motorcykler , uden en eneste gang at vise kørekort , så det er da ikke umuligt.Hvis altså du selv tør køre en bette tur uden kørekort .....

• #20   14. feb 2010 en japansk motorcykel er jo alligevel bare en stangvare.

Man prøvekører jo heller ikke en brødrister før man køber den.

Hvis det er fordi du ikke stoler på sælger så aftal med ham at i kører en måling på et rullefelt så kommer du igennem alle gearene og han viser dig at der ikke er nogle betænkeligheder ved at lade den trække helt ud smiley

• #21   14. feb 2010 Kund var det tilbage i 60erne smiley

Daniel K ... du spørger om du må foretage dig noget du godt ved er ulovligt , hvorfor overhovedet stille så dumt et spørgsmål ??

Hej galleri jeg har siden jeg var 16 år kneppet ludere 2 gange om ugen .. må jeg godt kneppe min bedste vens kæreste nu jeg har jo prøvet det før ????

• #23   14. feb 2010
    Hvis en forhandler skal have dækning fra sin kaskoforsikring, hvis f. eks. cyklen ikke kommer tilbage efter en prøvetur, skal han udfylde en blanket, hvor den der prøver også skal påføre kørekortnummer og underskrift.

Ansvarsforsikringen dækker på samme måde som hvis der var kørekort.

• #24   14. feb 2010 Jeg har sgu også prøvekørt cykel uden gyldigt førebevis,,, - havde bare ikke opdaget det var udløbet... Men fik det så fornyet ugen efter... smiley
    Shit happens...

Ja og steffen... det som det i værste tilfælde kan ende med er jo at vedkommende i værste fald ender med en bon der er ubetalelig for menig mand.

1. Har du 50000 på bogen... så må du jo ofre de 10 til et styrebrev... og 10 mere til lidt sikkerhedsudstyr.
    2. Når det er overstået går du til forhandler og prøvekører forskellige drømmeracere til ca 30000...

3. god fornøjelse.

• #26   14. feb 2010 Er i chok over hvor mange kraftidioter der er på denne side, at køre uden pappet er simpelhen uansvarligt. tænk hvis man køre galt og skader andre mennesker,
    I burde tænke længere.
    Offslow [øst/midtjyllland] B>>>> 10 kilo for pappet det var sku mange penge sku kun betale 6000, for lille og 8000 for stort,

• #27   14. feb 2010 ja Glen A... hvad ved jeg... jeg betalte 8000 dengang timereglerne lige var kommet... så satsede på det kun var blevet værre... så et slag på tasken... og ja stort kort var det så også...

• #28   15. feb 2010 Først tænkte jeg: Hvis man er så vild med motorcykler, så vil man da også have kørekort til dem? Men så gik det op for mig, at visse mennesker ved, at de ikke kan køre pænt på offentlig vej, og respekt til dem for at erkende det, og helt lade være med at tage kørekort til maskinen. Det svarer jo til at lade nøglerne ligge hjemme, når man skal i byen, hvis man ikke ved, om man får noget at drikke, men ved, at man ikke har selvkontrol til at lade bilen stå.

Og endelig, selv hvis man har kørekort... Hvis man køber en motorcykel til banekørsel, så vil man jo gerne vide ting som hvordan den kører med 200+ km/t og i hvordan den klarer sig i sving med høje hastigheder, og de ting er jo uforsvarlige, og umulige afhængig af hvor man er, at afprøve.

Det efterlader ham kun med to muligheder:

1) Køb motorcyklen uden prøvetur.
    eller
    2) Få en prøvetur på bane.

Det første er ikke optimalt og det næste er nok ofte ikke praktisk muligt.

• #29   15. feb 2010 Ja hvis du har en ven der er "idiot" nok til at løbe risikoen ved at du evt vælter, så bare lad ham. Men husk på det er ikke sikkert i forbliver venner hvis det går galt og han så står med hele lorten mht forsikring, forklaringsproblem, og bøder.

• #30   15. feb 2010 Carsten. >>Ja det kan jeg faktisk, prøvekørte heller ikke min MC. Selvom jeg skulle op dagen efter til køreprøven. fik jeg en ven til at prøve den. Som Snetyven siger selvkontrol er en god enskab at have.

Martin N >>>selvom cyklen er helt ny kan man jo ikke holde for en hund kommer løbende ud på kørebanen. og hvis den er helt ny hvorfor så prøve den. man har jo næsten altid 6 mdr. garanti på motoren

• #31   15. feb 2010 Carsten. det kan du så have ret i, men lad os nu få det forbandede sne og is væk.

• #32   15. feb 2010 Tumpe ting at ville gøre!!!!

Få dog en du stoler på til at prøvekører den, så du får hans vurdering!!

Kommentér på:
Prøvekørsel uden mc kort?

Annonce