{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Prøvekørsel uden forsikring på mc {{forumTopicSubject}}

Når i nu skal ud og prøvekøre en kværn til foråret hos en forhandler, så husk endelig at spørge om den er kaskoforsikret, det er nemlig ikke alle der er det, selvom der er prøvenumre på, og så står man med hele regningen selv, hvis man er uheldig. Har set det ved selvsyn hos Mc-Master i skanderborg han glemte lige at fortælle at den gixer han lånte ud ikke var forsikret og den røg ned i første sving, nye dæk og kold kørebane :-((

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvekørsel uden forsikring på mc
  • #1   2. feb 2008 øhh kan det blive førens skyld ???

• #2   2. feb 2008 det kan da kun være forhandler der står med den .... længer er den da ikk

• #3   2. feb 2008 Hvis man overhovedet skal ud og prøvekøre noget.
    Så skriv for helvede en kontrakt på prøvekørslen med underskrift af dig og forhandler i 2 eksemplarer.. Et til jer hver.
    Med selvrisiko i form af styrt og lign.

Synes jeg har hørt et par gange efterhånden med folk der står med håret i postkassen og får lov at betale i dyre domme for skader der er sket ved prøvekørsler.

• #4   2. feb 2008 Hvor forhandler self. prøver og tørre hele regningen af i hovedet på en evt. køber.

• #5   2. feb 2008 ville sq ik betale 25øre hvis det var mig hans cykel hans problem

• #6   2. feb 2008 Er der ikke noget der hedder : you breake it, you buy it :

Prøv at forestille dig at du har din mc til salg, og ingen kasko - en køber prøver den og vælter...

Hvis han sagde til dig at du ikke fik en rød øre,- ville du uden videre acceptere det?

Og hvis man havde kasko,- så ville man da forlange at køber i det mindste betalte selvrisikoen.

Som Lasse V skriver,- sørg for at få en kontrakt,- så er der er helt rene linier, og ingen blir ubehageligt overrasket.

• #7   2. feb 2008 jo men han er forhandler og burde have prøveplader der er forsikret... jeg vill nængte at betale ..

• #8   2. feb 2008 Prøveplader er der kun ansvarsforsikring på.

Ihvertfald for os almindelige dødelige.

• #9   2. feb 2008 måske så har han da et problem...

• #10   2. feb 2008 har prøvet til åbent hus v forhandler at man skulle underskrive kontrakt med 5000 i selvrisiko ved styrt, så er der rene linier. De har nu nok også en pæn stor selvrisiko på deres forsikringer, og mange kører jo som en skoldet skid på en prøvetur, så kan egentlig godt forstå det.....

• #11   2. feb 2008 så er der også lagt en linie fair nok... men hvis han lige glemmer at sige noget og uheld er ude ville jeg nu skide på ham

• #12   2. feb 2008 mener også de er pænt på den hvis ikke der foreligger underskrevet attest med kørekortnummer...

• #13   2. feb 2008 biksen burde selv ha en forsik der bør dække..
    ville ikke slippe en kr

• #14   3. feb 2008 så bliver der nok nogen steder der ingen prøvetur bliver....

• #15   3. feb 2008 enig, kan blive en pisse sur oplevelse. De 5000 får ihvertfald mig til at være lidt forsigtig med rullen....

• #16   3. feb 2008 Hej Alle
    Jeg vil også gerne lige give mit b7 med her, jeg har også solgt en del cykler i årenes løb, og jeg har også haft flere hvor jeg har taget cyklen igen, da folk eks er gået i stå efter flere forsøg med koblingspunkt ( altså gået i stå ) men de har 40 års erfaring og en alder på 21 ?
    Hvis man kommer fra eks en gs 500 og er verdensmester, man vil gerne prøve en r1`er eller zzr 1100 eller bare en zx6r, ja så har man et problem For nu går det hurtigt lige pludeslig, og det er her at B-2 (kbh) - thomas holstebro O - frank M kommer ind i billedet, er det forhandleren eller dig der sidder med rullen i højre hånd, tænk på det, han har ikke cykler til salg for sjov skyld, men for at give nogle almindelige mennesker en god oplevelse, hvis i kun skal ud og prøve cykler med mange heste for at kunne blære jer nede på lokalen, så hold jer langt fra mig.
    Hilsen Flemming.
    P.S Jeg har også en kontrakt som køber og jeg underskriver, for at fjerne enhver tvivl.

• #17   3. feb 2008 Hvis der ikke er skrevet under på noget, så er det sådan set forhandlere der står med regningen. Ham der så har smadret forhandlerens MC burde dog så have pli nok til at dække for nogle af omkostningerne.
    Men altså, man hæfter sig kun for noget hvis man har skrevet under på det. Hvilket man dog også burde for at have klare linier.

• #18   3. feb 2008 Flemming B: Det kan godt være jeg er ung. 23 år. Og måske har lidt kriblen i hånden som jeg gerne indrømmer.
    Men hvis jeg har kørt GS500 (blev til 9000 km min første sæson).
    Så R6 (blev til 13.000 km der på sæsonem 07)
    Og så prikkede lidt ang. en R1 07. Så kan jeg virkelig ikke se problemet i at jeg får en prøvetur.
    Men hvis jeg gentagende gange skal spørge og nærmest lyde tiggende. Så gider jeg sku ikke mere til sidst.
    Så vil jeg langt hellere handle privat. Og så ku prøve det jeg køber.

Og self. You break it you buy it (Eller betaler selvrisiko!).

• #19   3. feb 2008 Hej Jesper
    Du står en dag og er helt på røven, du skal bruge en mc eller bil og der er en god kammerat der låner dig en af delene, du smadre lortet og gir ham fuck fingeren og siger, du kunne jo bare lade være og låne mig den, hmm, yes god kammerat, og Lasse, ja det var ikke møntet på dig, men jeg ramte åbenbart noget, yes du er kommet til en r6`er, så har jeg bare et spørgsmål, har du prøvet en R1`er, så vil du finde ud af ,at der er en himmel til forskel, men jeg skal ikke gøre mig bedre, jeg startede på en Kawa 750 H2 Mach 3, det vildeste der var den gang, og det er lige før jeg tror den holder i dag, tre cylinder to takt 71 hk, det virker sku smiley
    og jeg havde da heldigvis nosser nok til og have respekt for den, efter 200 meters kørsel gik jeg på baghjulet første gang, og det var uden at bruge koblingen, nå det er morfar snak, videre til jer kloge smiley
    Hilsen Flemming.

• #20   3. feb 2008 P.S Det var sgu nok en MACH 4, for en MACH 3 var så vidt jeg husker en 500 ccm på 59 hk.
    Når pyt.
    Hilsen Flemming.

• #21   3. feb 2008 Flemming B: Jeg VED der er en verden til forskel.
    Og nej, har endnu ikke fået fingre i en. Nok også derfor jeg som skrevet ville prøve den. Gider ikke købe noget som jeg ikke føler jeg har styr over endnu.
    Det er både mig og andres sikkerhed der står på spil trods alt hvis jeg kommer tordnende ind i nogle med 130+ km/t

• #22   4. feb 2008 Hej Lasse
    Flot, jeg tror på du kan håndtere sådan en, men der er desværre andre der ikke kan, som skrevet, folk der har kørt 500 km på en GS 500 og er verdensmester, de mangler lige som lidt, og man skal ikke være bange for sådan en, men man skal have respekt for den, for der er jo andre på vejene end en selv.
    Hilsen Flemming.

• #23   4. feb 2008 Flemming B: Du er da god til at læse noget der ikke står skrevet...
    Jeg omtaler forholdende ved prøvekørsel hos en forhandler, ikke privat udlån.
    Kunne sgu ikke drømme om at behandle venner på den måde.

• #24   4. feb 2008 Hej Jesper
    Ja du siger jo det hele selv, smadre forhandlerens cykel med god samvittighed, og la ham ta skraldet, Det var lige dig der sad med rullen i højre hånd og ikke ham, ØHHHHH hvad er forskellen ??????.
    Hilsen Flemming.

Kommentér på:
Prøvekørsel uden forsikring på mc

Annonce