1.049 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Prøvekørsel af min MC Prøvekørsel af min MC

Hej Mcg..
Der kommer en som skal prøvekøre min mc imorgen.
Hvad skal jeg gøre for at sikre mig mod evt. tyveri og evt. skader?
Selvfølgelig skal han have muligheden for at prøvekøre den, men jeg vil helst ikke stå med en lang næse i sidste ende. Ellers en smadret cykel, for det er vel stadig min forsikring som skal dække?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekørsel af min MC
  • #1   20. okt 2009 hvis han underskriver slutseddelen og gir dig pengene... inden køreturen... så kan det ikke gå helt galt.. smiley

• #2   20. okt 2009 jeg har skrvet test pilotens kørekort nummer ned inden afgang. men det er jo i bund og grund risikoen når man sælger privat, men man skal jo heller ikke male fanden på væggen, jeg har lavet mange handler igennem årene og har kun mødt søde ærlige med mcister

• #3   20. okt 2009 ... læs en af de 30 andre tråde om emnet der har været oprettet den seneste måned smiley

• #4   20. okt 2009 og et frisk foto af ham.... og hold evt hans nøgler til hans bil imens han køre...

• #5   20. okt 2009 Mange siger de vil have pengene først, men ligesom man ikke ved om prøvekøren stikker af på mc´en ved køber heller ikke om sælger er reel nok og ikke sælger en stjålet mc og så kan man sgu selv blive dømt for hæleri.

Hvis jeg seriøst overvejede at købe en maskine, ville sælger få min tlf, kørekort og min bilnøgle mens jeg prøvede maskinen.

Jeg ville aldrig stikke en mand 100kkr. Det kunne hurtigt blive en dyr prøvetur.

• #6   20. okt 2009 skær pikken af ham og hold den som pant.

• #7   20. okt 2009 Hop med bagpå hehe.

• #8   20. okt 2009 Få pengene eller noget anden i pant... Så er du sikret.
    Men som Jesper også skriver, så kræver det jo også at køber stoler på dig. Men hvis du kan bevise hvem Du er og har reg. attesten, så er der nok ikke noget problem i det

• #9   20. okt 2009 Tror sgu bare jeg hopper med på en anden mc næste gang jeg skal sælge og kører en tur med køber.

Ang. skader, så kan man ikke klippe håret af en skaldet - og det er svært at vide, om en eventuel køber skulle være bundhamrende gældsat. Men sørg under alle omstændigheder for at lave en reel og skriftlig aftale om, at han dækker eventuelle skader, og beskriv i aftalen køretøjets stand på tidspunktet.

Alternativt kan han lægge et beløb i depositum af købesummen, så du er sikret, at der er nok til at dække eventuelle skader.

• #10   20. okt 2009 jeg plejer bare får havldelen af mønterne. inden

og ta aldrig mod check

• #12   20. okt 2009 Få ham til at tage sin mor,søster,bror,kæreste, ven eller lign med somblivertilbage som pant. Tjeck kørekort, pas og skriv dataene ned henholdsvis behold dem indtil han kommer tilbage med din cykel. Til sidst lav en prøvekørsel-seddel, hvor der står data omkring din cykel, om der er skader inden han tager afsted og noget med at han betaler hvis han smider den i grøften, så skulle det være relativ sikkert at lade folk prøvekøre ens cykel smiley

• #13   20. okt 2009 Se sidst på denne side under "Prøvekørsel":
    http://www.hasselbalch.dk/mc/mc_koeb_salg.aspx

• #14   20. okt 2009 har prøvet engang med en harley at der var en der væltede. den var godtnok kun skadet for måske 5000kr (omlak af skærm og et nyt håndtag)

da den var væltet for han da den lige var lidt tungere end han havde regnet med.

så ingen prutten pris for ham smiley

men der var ingen sure miner. der havde jeg fået halvdelen på forhånd. og ville han ikk ha den jamen så beholdte jeg da bare dem.

men ingen sure miner og lavede skaden for ham med i prisen

• #15   20. okt 2009 Hvis det var mig, så havde jeg altså ikke givet alle pengene for maskinen til sælgeren bare fordi jeg tog en prøvetur, da jeg købte min maskine kom jeg da også første gang bare for at kigge på den, der havde jeg da ikke 70k med.

Men tror den bedste ide er at skrive kørekort nummeret ned, også holde bilnøglerne indtil personen kommer tilbage, eller hvis han har nogen med så er det vel også nok at de venter sammen med dig, indtil personen kommer tilbage.

• #16   20. okt 2009 Bo T: så hvis han besluttede sig for det ikke lige var hans stil, så havde du bare beholdt hans penge, f.eks 50-70kkr alt efter prisen, og sagt: Hey bad luck sonny boy???

• #17   20. okt 2009 hmm nje jeg havde beholdt det skaden ville koste at lave. men så var jeg da sikker på at han ikk bare skred og jeg stod med en skadet cykel

• #18   20. okt 2009 Man kan jo aldrig sikre sig 100% uden at man bliver urimelig over for modparten. Hvis en sælger vil have mig til at aflevere 100000 kr før en prøvetur, så finder jeg en anden sælger.
    Køb og salg er en tillidssag. Hvis der ikke er tillid , så lad være med at handle.
    Når jeg sælger beder jeg om kørekort og en ekstra form for ID som jeg beholder under prøveturen. Men hvis jeg synes at køber virker suspekt, så får han ikke lov at prøvekøre.

Kommentér på:
Prøvekørsel af min MC

Annonce