{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg af mc / prøvekørsel
  • #1   2. maj 2022 Det gælder ikke ved prøvekørsel af køretøj til salg.
    Salgsannonce eller korresponcende over sms er nok.
    Desuden skal der meget til for potentiel køber ikke siger han gav gas pga prøvekørsel ifm salg, men lyver og siger han kender dig og du var indforstået med "brugeren" ville køre hovedløst i hvilket fald de nok vil være tilbøjelige til at inddrage den i hvert fald indtil den sigtedes forhold til motorcyklen er afklaret.
    De tager den heller ikke hvis f.eks. den er stjålet. Ejeren får den selvfølgelig retur straffrit.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #2   2. maj 2022 Det er nemt. Man tager rorpinden selv, med køber bagpå.

• #3   2. maj 2022 #2, så du mener at eventuel køber af en MC ikke selv må prøve at køre cyklen? - Arh.. hvor er vi så henne. Vanvittigt at regeringen skyder konflikten hen på os, så vi nu skal mistro alle og enhver. Bare min mening selvfølgelig.

• #4   2. maj 2022 Svar til #1

Det lyder som en rigtig god ide, ikke at konfiskere hvis det er sket ifbm salg.
    Men er det noget du kan dokumentere?
    Der er SÅ mange påstande omkring konfiskation og vanvidskørsel, at det ikke er til at hitte rede i rygter og realiteter.

• #5   2. maj 2022 Reglerne er beskrevet her: https://www.mctc.dk/nyheder/nu-gaelder-ny-lov-om-vanvidskoersel/

• #6   2. maj 2022 #4
    linket i #5 dokumenterer vist nogenlunde at motorcyklen ikke konfiskeres ifm salg.

Mig bekendt er det endnu kun ifm ATK at staten har lov til decideret at straffe folk uagtet skylddspørgsmål. Hvilket i sig selv er for galt hvis man spørger mig. Men det indgår ikke i valgdebatten så det kan være komplet ligegyldigt hvem der mener hvad efterhånden, statsapparet er i selvsving.
    Ironisk nok kan vi være takke EU på det punkt.
    Indtil videre..

• #7   2. maj 2022 Hvis vedkommende ikke kommer tilbage med din mc, så dækker din kasko/tyveri forsikring den desværre ikke. Den er ikke blevet stjålet, rent juridisk har ''køberen'' begået underslæb, ikke stjålet den, idet du frivilligt har udleveret mc til ham, og han så på et tidspunkt beslutter sig for ikke at returnere med din mc.
    Har selv prøvet det - surt, men sådan er jura - og kan forsikringsselskabet spare penge, så har de INGEN moralske skrupler overfor dig

• #8   3. maj 2022 Visse personer mener, at der nærmest er tale om en helligdom, når det gælder deres mc. Helt ærligt, hvis noget er til salg, skal evt. køber naturligvis ha mulighed for prøvekørsel. Mc folket køber og sælger, så man skal passe på med ikke at se " spøgelser ved højlys dag". Lagt de fleste er jo fornuftige mennesker, der ved hvad det indebærer, at håndtere en motorcykel. Så når formalier er i orden, kørekort osv., så ta en tur, det er ofte det der lukker handlen.
    INGEN HER PÅ SIDEN, ville være det mindste i tvivl om, at hvis Yvonne på 23 m/ fletninger, viser interesse for din gamle udrangerede Corolla, som du vil slippe for 19.800, må få en prøvetur...vel!
    Bare min mening, og jeg har da købt og solgt en del mc'er gennem mere end 40 år, og har ALDRIG haft problemer.

• #9   3. maj 2022 Solgte min k1200 lt for en måned siden, vurderede køberen da han dukkede op og han fik en køretur alene, dog tager jeg lige billede af kørekort, da jeg i lørdags købte en gammel veteran cykel trillede sælger og jeg en tur sammen på hver sin maskine, så fik jeg lige prøvet og han så hvor hårdt håndtaget blev vredet.
    Mm sælger ikke noget til mig som jeg ikke må prøve.

• #10   4. maj 2022 Få køber til at ligge et depositum, evt mobil pay. Det holder også folk væk som reelt ikke er interesseret.

• #11   4. maj 2022 Hvis du forlanger depositum af mig for at teste din cykel, så bliver den ikke testet. Jeg finder en anden.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #12   4. maj 2022 Sælg den til en forhandler...

• #13   5. maj 2022 #12 hmm hvis du plejer at sælge til forhandlere ,må du sku ha tabt mange penge gennnem tiden

• #14   15. maj 2022 Iflg denne artikel, er det ikke muligt at beslaglægge et køretøj, hvis det i mellemtiden er blevet solgt:
    https://fyens.dk/artikel/k%C3%B8rte-vanvidsk%C3%B8rsel-p%C3%A5-knallert-da-politiet-ville-beslagl%C3%A6gge-den-fik-de-en-lang-n%C3%A6se?fbclid=IwAR15DuN903A6zPyItCeqa5ZOyDDtXSHr6X9HJLZmN-hc2Igh5Zi_TV2WlVw

Uddrag fra artiklen:
    "Derfor har politiet mulighed for at konfiskere knallerten.
    Det var dog ikke muligt i denne sag. Da politiet ankom til mandens bopæl, var knallerten nemlig blevet afhændet - formentlig solgt, fremgår det af domsudskriftet.
    Politiet måtte derfor opgive at beslaglægge knallerten. Manden blev dog idømt en bøde på 2.500 kroner for spirituskørsel. Han modtog dommen."

• #15   15. maj 2022 Det er nok et lidt specielt tilfælde, for normalt bliver køretøjet indbragt straks efter forbrydelsen er begået. I dette tilfælde har han åbenbart fået lov at beholde knallerten, da man nok ikke har været sikker på hvad alkometeret viste og han har så nået at få den solgt.

Kommentér på:
salg af mc / prøvekørsel

Annonce