{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.625 visninger | Oprettet:

Køb af Harley Davidson. {{forumTopicSubject}}

hej har længe været lun på at anskaffe mig en Harley. Men selv om jeg efterhånden har lidt kendskab til motorcykler generelt er min viden inden for harleyér begrænset. kender self lidt til de forskellige modeller osv. Men mit spørgsmål er så til jer kyndige MC galleribrugere: hvilken model er mest velegnet til en første gangs harley køber, og hvad skal man mest være opmærksom på når man er ude at kigge på sådan en.

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Harley Davidson.
  • #1   11. maj 2009 Min første Harley var en Sportster XL Custom. Den er let at køre, billig af en Harley at være, og i det store hele en dejlig cykel.
    Du skal passe på at du ikke køber for billigt, for så kan du få et gammelt forskruet vrag.


  • #2   11. maj 2009 Ka du skrue selv?

    De gamle modeller før evo motoren, går mere i stykker end de nye med evomotoren. Så hvis du vil have en gammel, så er det fordel du selv kan skrue.


  • #3   11. maj 2009 Jeg ville afgjort gå efter en nyere dyna (evt. en streetbob), men det kommer jo self. an på hvad budgettet siger.

    Jeg vil godt give Jonas ret, men husk osse på at evo'en kom i '84. Så de første evo'er kan altså også være mere eller mindre forskruede.

    Hvis du er vant til at køre på en stabil japser, så vil jeg mene at du skal op og ofre omkring 200K hvis du vil ha' en cykel du bare kan køre på (lidt mindre hvis du vil "nøjes" med en sportster) smiley


  • #4   11. maj 2009 altså jeg har altid selv lavet mine biler og havde en yamaha XS 400 jeg engang har bygget op fra bunden af, dog ikke motoren som virkede fint. men udover motor er jeg nogen lunde til det, og jeg kan forstå det jo er det som der er problemet på dem somme tider:-) men regner med at ville bruge mellem 125-150.000 dkr på det. alt afhængig af om det er noget jeg falder for.

  • #5   11. maj 2009 Carsten A : ja er også lidt lun på sådan en streetbob men må nok erkende den ligger lidt over budgettet hvis det skal være realistisk:-)

  • #6   11. maj 2009 Hvis du vil have en Harley der kan det hele,. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=53209


  • #7   11. maj 2009 Tja Flemming, du har jo set mandens budget, så man må jo gå ud fra at du er villig til at sælge til den pris smiley

  • #8   11. maj 2009 Michael S: Hvis du er til den helt gamle stivstellede stil, så har jeg en kammerat der snakker om at sælge sin.

  • #9   11. maj 2009 Nogen gange kan budgetter jo flytte sig, hvis forelskelsen er stor nok ..

  • #10   11. maj 2009 køb en af de nyere .94 og senere. der er motoren gummi ophængt .ellers bliver du sgu hurtigt træt af den

  • #11   11. maj 2009 Hej mange tak for råd og vejledning indtil videre. men kunne også godt tænke at vide om der var nogle særlige punkter jeg skal tjekke ang motorens stand osv..

  • #12   11. maj 2009 gør dig selv en tjenste først gå ud og prøv suzuki m1800 først og glem harleyn hvis du ikke har mere en 150.000

  • #14   12. maj 2009 Ikke for at lave rav i den men er det ikke den model som der har været så mange problemer med ? og suzuki forhandlerne kan/vil ikke gøre noget ved dem?

  • #15   12. maj 2009 nej tror jeg ikke har en del venner der køre denne model og de er fuldt ud tilfrese

  • #16   12. maj 2009 Jan N: Jo det er den model:
    ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1072611.ece

    Vil man have en Harley, så rækker en plastic indpakket M1800 som en skrædder i helvede


  • #17   12. maj 2009 altså syntes da også at Suzukién er ret fed men har nemlig også hørt at der skulle være nogle problemer med dem. dog ikke noget jeg har hørt fra dem jeg kender der kører på dem. ( 2 personer)


  • #18   12. maj 2009 Hvis du vil ha' et råd fra mig, så kommer det her:

    Prøv en tur på en 1800 og på en HD.
    HD'en kører som røv og nøgler i forhold til, men hvis der er noget der rykker i pikken når du sidder på HD'en, så glem alt om suzuki'en.
    De skal, og kan IKKE sammenlignes...!!

    Min erfaring er at det koster blod, sved og tårer at ha' en HD, men er man blevet bidt af det lort, så ærger man sig kun i de 30 sek. som det tager ens kammerat på sin 1800, at forsvinde ud af synsfeltet imens man selv prøver at finde 1. gear smiley

    just my 5 cents


  • #19   13. maj 2009 www.inside-vejle.dk
    der får du en gennemtjekket shovelhead,som er rimelig i udseende... men som er helt iordne mekaniske... og med lidt garanti på motor/primær-siden/gearkassen..indenfor 4500km/1. sæson , der laver han det gratis, hvis man selv betaler stumpen der skal skiftes...
    med afgift og plader for omkring 85-90k
    jeg købte min derovre, og har kun brugt lidt tid på nyt ledningsnet (som åbenbart kun er 10 ledninger ) så det ikke kommer til at drille og så 2 nye dæk og lidt småting... har kørt 3000 km på den uden de mindste problemer...
    jeg kørte japaner før... men der er sku noget specielt ved at komme op på 150km/t og man kan mærke det hele ryster.... og det ryster hele vejen derop smiley
    FUCK.... hvorfor sidder jeg da også her foran skærmen.... JEG CRUISER SKU LIGE UD OG FÅR EN IS smiley
    SES


  • #20   13. maj 2009 Henrik K > Det kan jeg helt tilslutte mig

    Sønke & Heike ved en masse om HD'er, og kan lave det meste til fornuftige penge. Man skal blot ha' lidt god tid når man kommer derned.

    OG SÅ SKAL MAN IKKE vise sig på matriklen hvis man kører på, eller leder efter noget der nyere end ´83. De forbander alt hvad der hedder evo og derefter......he he.
    Men knuckle, pan og shovel, der ved de hvad de snakker om.


Kommentér på:
Køb af Harley Davidson.

Annonce