{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.028 visninger | Oprettet:

Køb af harley {{forumTopicSubject}}

Hey motorcykel galleri bruger!
Jeg er ved at købe mig en stivslellet hd fra 1951 der er blevet renovert og fået mange nye dele ! Er der nogen der ud fra billedet kan sige hva jeg skal være opmærksom på i forhold til afgift til skat ? Da jeg ikke selv er så meget inde i det ! På forhånd mange tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af harley
  • #1   16. mar 2014 motoren er ik født i stevstel men ka være betalt fri

    der en masse skiver p den men ka også være betalt fri

    men fælge tror jeg er no go. ligner ikk nogle med túv


  • #2   16. mar 2014 Motor og skiver er betalt fri fælge mener jeg ik.. Skal jeg lige undersøge tak for svaret

  • #3   16. mar 2014 Du skal være opmærksom på alt når vi snakker HD. Start med stelnummeret og så sammenligner du ellers bare med en original fra 1951 vs det der er påført reg attesten som værende ændret konstruktivt på den du er ved at købe.

  • #4   16. mar 2014 morten F f

    ska jeg lige ødelægge den og sige at i 51 havde en harley faktisk ikk nummer i stellet smiley


  • #5   16. mar 2014 Ja det vidste jeg godt men ellers tak jøden

  • #7   16. mar 2014 Tak for svaret Søren. Jeg kan ikke lige huske hvor bredt bagdækket er ! Ved du hva det max må være ?
    Når og hvis jeg køber den og han så syner den til mig kan der så komme noget efterkrav fra skat ?


  • #8   16. mar 2014 Der kan ikke monteres et dæk bredere end 180 i det stel, og gør der det så er stellet blevet udvidet og det er ikke lovligt ...

  • #9   16. mar 2014 Nu husker jeg det.. Der er et 180 bag på og der kan ikke være støre nej. Tak for svaret

  • #10   16. mar 2014 Ja Morten..........At den er nysynet har INTET med afgiften at gøre.

  • #11   16. mar 2014 man kan altså godt montere 200mm bagdæk i org stel

    man skal bare lave bremse og pully i et smiley


  • #12   16. mar 2014 Ja hvis det er udvidet smiley ...

  • #13   16. mar 2014 Billede af h side

    profilbillede
  • #14   16. mar 2014 Jeg har talt med Inside i Vejle og de oplyste at der kun kan sidde et 160mm bagdæk i et stivstel. Jeg har aldrig set et originalt stivstel med plads til en 180mm rulle!
    Motor, tank, forgaffel, fremflytter, bagfælge er blot hvad jeg vil vurdere som et "no-go" i forhold til standard og hvis du så løber ind i en emsig stodder, så hænger de sig også i TÜV på stumperne... Dvs. bremser, gaffelbro, fremflytter, baghjul og lign.
    Det er ikke let at få sådan en cykel på gaden uden det kommer til at koste:-(


  • #15   16. mar 2014 Ved ikke hvordan de vurderer idag, men hvis du kom med den sådan for 10 år siden ville jeg sige 25.000 i afgift. Nyere motor (som er ok i stellet) + skiver og det løse...

  • #16   16. mar 2014 Har en kammerat der lige har betalt afgift af en "Harley stivsteller" fra 1976.
    Den er bygget i USA, på en Santee ramme, med EVO motor, V-Rod forgaffel, 2 skiver og lignende. Den er synet og HAR en dok. bog fra skat med billeder. Dét er ikke noget man kommer sovende til! Tog ham vidst mange timer at komme så langt.
    Tror han har lagt en hel del mere end 25.000kr i afgift.


  • #17   16. mar 2014 Det er noget helt andet Morten. Hvis det er en original stivstel med en shovelhead er det en formalitet, da det er ok og "passer" sammen.(uden ændringer) Santee med Evo er jo en helt anden identitet..
    En stivstel skifter ikke identitet fordi den får en shovelhead i, den er stort set det samme som den panhead der sad i...


  • #18   16. mar 2014 Per@ Det ved jeg, ville bare lige sætte tingene i perspektiv smiley
    Men som det ud nu, er de vidst begyndt at hænge sig i de mindste ting, så man må til pungen smiley


  • #19   16. mar 2014 Som sagt ved jeg ikke hvordan det foregår idag, men jeg har været med til nogle besigtigelser hvor skat skulle vurdere og der virkede folkene nu ok. Men hvis det nu bare foregår bag et skrivebord med et billede og fru Jørgensen der hader larm og rockere, ja så ved jeg ikke....

  • #20   16. mar 2014 med bremse og træk i samme side kan man godt klemme 200i org stel ved at ta lidt ved det smiley

    eller ja bremse på selve tand hjulet


  • #21   16. mar 2014 Tror nu det er et noget smallere hjul bag, ligner alm gearkasse samt samme setup med 3" bælte som jeg har til at flyde et sted. Bredere ville skulle flytte gearkassen, så jeg tror ud fra billedet det er originalt,- altså ikke et udvidet stel.
    Men du har ret Jøden.:)


  • #22   16. mar 2014 Med hensyn til originaliteten, er det suverænt Harley Davidson der bestemmer hvad der er en HD og hvad der ikke er. Det har Trafikstyrelsen og Skat ikke nogen indflydelse på.
    Harley Davidson har folk der sidder og kigger annoncer på nettet og spotter cykler som er listet som en HD, men er så ombygget at det ikke længere kan kaldes en HD, men derimod en Custom Chopper.
    Så hvis du vil være 100% sikker på om det kan betegnes som en HD, får du en liste over ALT hvad der er udskiftet og finder ud af om HD acceptere disse dele som tilsvarende original dele.


  • #23   16. mar 2014 Morten. Feks da jeg fik afgiftet min egen med dobbelte skiver og den shovelhead motor gav jeg 25000. (Lignede den der, men nu har jeg jo lavet den morfar) Fik selvfølgelig at vide af sælger den var veteran = ingen afgift (1958) men jeg sagde det ærligt hos skat for jeg gider ikke gemme mig til træf eller på gaden. Pointen er: sig du har skiver foran, så får du afgift på det, og så er forgaflen jo inkluderet! Ellers kan det jo ikke lade sig gøre....

  • #24   16. mar 2014 Theis, de er temmelig large! Som Spies, dårlig reklame er også reklame smiley men selvfølgelig er det ikke sådan officielt......

Kommentér på:
Køb af harley

Annonce