514 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Udgifter i forbindelse med motorcykel? Udgifter i forbindelse med motorcykel?
Hej,
jeg har på det sidste fået en stigende interesse for motorcykler, så er der nogen der kan oplyse mig om hvor jeg kan finde flere informationer om hvad det koster at eje en mc - jeg mener - som bilejer er der jo alskins former for afgifter!?
Glæder mig til at høre fra jer!
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 127 Svar: 334
Håber det hjalp lidr
Peter S.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 734
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
Bliver den passet til punkt og prikke, så holder den prisen godt. Bliver den brugt til f.eks vinterkørsel, så er den måske tjenlig til skrotning efter 5 år. Det giver så en årlig afskrivning på 30.000,-
Hilsen Matthias
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Kone blir så træt af ens tidskrævende hobby/livsstil (og at mcen skal stå i stuen når det sner) at hun skrider og man skal igennem en dyr skilsmisse...
Derefter skal man betale for sex.....
Fartbøder og generhvervelse af kørekort er oxo en stor post.
Dyre tandlægeregninger hvis man hopper af i farten og slår hovedet og glemte at køre med tandbeskytter..
Alverdens dyre mcmagasiner som man ikke kan leve uden i vinterhalvåret (til ågerpriser på fx. banegården hvor man kan betale 40 kr. for et MCN der koster 17 i England)
Dyre julegaver til børnene, som self skal have pocketbikes og crossere
Nåja så skal du jo oxo til træf....her er ølene billigere end på disko....
Faren er bare at du blir fuld og syntes det bedste fald er smart at brænde dit nye 1500krs Dragondæh af eller i værstefald syntes det er smart at køre rundt og vælte eller blive taget for spritkørsel.
Køb ej en Mc.......man kan pludselig ikke leve uden
okt 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg er så en tøs på 24 - så alt det der med skilsmisse og betaling for sex forventer jeg ikke at skulle indberegne - og at have mc'en i gæsteværelset har jeg også levet med.
Men da jeg forhørte nogle bekendte ad, hvad de gav snakkede de omkring 35000 kr i året..
Så mon ikke at man som rookie kan overleve med et lidt mindre budget, indtil jeg selv finder ud af hvordan jeg skal reparere cyklen?!
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Og hvor meget du køre ...hvad Rolf FZR600R [Århus] skriver er nok ikke helt skævt.
35000 lyder voldsomt, men pengene kan hurtigt flyve hvis noget går i stykker. (og forsikring kan være dyrt)
Men når du allerede har været en del af mckulturen "Sørine" så har du måske allerede hjelm, luffer, jakker osv. eller ved hvor du kan låne ;-). Så er de penge jo sparet.
Mit indlæg var bare lidt galde (vinterdepri)og sat på fuldstændig på spidsen.
Kæresten er ikke skredet endnu og har heldigvis ikke været nødt til at betale for sex endnu...... (har heller ikke råd skal jo ha dæk)
Udgifter i forbindelse med motorcykel?