1.692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Fælleskonto - Hjælp Fælleskonto - Hjælp

Jeg har et kæmpe problem som jeg håber i kan gi mig nogle gode råd til...

Jeg har haft en fælleskonto med en person til at betale faste udgifter på et fælles leje-mål...

På et tidspunkt blev jeg gjort opmærksom på at der manglede at blive indbetalt 495kr på en check retur fra tdc, da jeg ved en fejl havde sat dem ind på min egen konte, som var i samme bank som vi havde fået oprettet fælleskontoen... samtidig var personen sur over at jeg for at sikre dækning på fælleskontoen havde overført op til 5300kr i forbindelse med at vi skulle betale strøm, og senere havde trukket dem tilbage efterhånden som der nu kom overskud på kontoen igen... i 5 dage havde jeg også på et tidspunkt lånt 500kr af kontoen for at min private konto ikke gik i overtræk... personen var også sur over ikke at kunne låne 1000kr fra kontoen på et tidspunkt hvor det stod under 500kr på den...

Til sidst blev det til at vi opsagde leje-målet, og efter huslejen var betalt i den næst sidste måned vi havde det, hævede personen 3000kr i banken, svarende til at ha betalt 150kr den måned... den sidste måned betalte jeg derfor kun 150, men men men i den måned betalte personen kun 500... på kontoen stod der "Efter Aftale"...

Mit problem er nu at kontoen på grund af den manglende husleje på 2650kr (3150-500) at kontoet har stået i minus i 6 måneder, og da vi fik kontoen i min bank har min bank dame været efter mig lige siden... Og når jeg kontakter personen får jeg at vide at jeg skal lukke røven og mere i den stil, hvis jeg da overhoved får svar...

I dag har jeg så opdaget at min bankdame har hævet de 1932,66kr, som kontoen var nået ned på, fra min privat konto og lukket fælleskontoen... det har jeg skrevet en mail til hende om for at få besked om hun kan det...

Men hvad gør jeg nu ved min tidligere ven, for jeg ved ikke mine levende råd...

Håber nogen kan hjælpe...

/Rumle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælleskonto - Hjælp
  • #1   23. aug 2007 Afskriv ham som din ven... Røvhul...(altså ham)

• #2   23. aug 2007 men hvad så med mine penge??

/Rumle

• #3   23. aug 2007 Han virker ikke som om han er specielt villig til at betale og da det er en fælles konto står i begge med et ansvar for indestående beløb. Og da din bank nu har trukket beløbet fra din konto og lukket fælleskontoen er de jo sikkert pisse ligeglade med at du står og mangler de penge.
    Så med mindre du kan tale til hans dårlige samvittighed og få ham overtalt til at betale det han reelt skylder dig er der vist ikke så meget at gøre...

• #4   23. aug 2007 hvis det er jeres fælles konto pg i begge har skrevet under på den kan der vel ikke tages penge fra din egen personlige konto på det fulde beløb . der skal vel tages lige store dele af det skyldige beløb fra hver jeres privat konto !!! .

men for pokker da en lam spade du der har været ven med .

• #5   23. aug 2007 Men hvis det kun er den ene der har sin private konto i den bank dækker banken sig vel bare ind ved at tage alle pengene fra den ene konto...

• #6   23. aug 2007 banken skal nok få deres penge det er helt sikkert .
    men de laver tit nogle forhastede handlinger .

hvis der kun er en der har konto er den ene halvdel jo hjemme i forhold til det skyldige beløb og de må så på jagt efter den anden halvdel hos den sidste part .
    men det kommer jo an på hvordan "aftalen" ser ud på papir .

• #7   23. aug 2007 Carsten: Så mangler han bare at miste samtlige tænder i overmunden, og så har han fået hvad han fortjener... smiley

• #8   23. aug 2007 Pengene må du jo desværre nok se som værende væk, men se det som dyrekøbte lærepenge..desværre!! Og afskriv så vedkommende.. han/hun/den/det er ikke værd at have som ven!!

• #9   23. aug 2007 Hvor er Strada...? Han er gammel bankmand, han ved det sikkert... Men øv hvor sur røv, du har vel stadig hans nr. Og hved hvor han er nu, så aflæg ham et besøg... Og spørg hva han har gang i, og om ikke kan afslutte det her på en pæn måde.

• #10   23. aug 2007 Ja Martin og jer andre... Problemt er jo bare at hun ikke har konto i samme bank som mig... Har ikke noget problem med at betale mit eget overtræk : ) , men vil sgu ikke betale et jeg ikke selv har lavet... Skal nok lige ha kigget i papirene, men husker det som om vi hæfter kollektivt (altså begge to)...

Man kan åbentbart godt ha råd til en spritny racer, uden at ha råd til sin husleje :o) ...

/Rumle

• #11   23. aug 2007 Banken er i sin fulde ret til at hæve penge på en privat konto til at inddække overtræk på en fælles konto. Alle pengene må sagtens blive hævet fra én og samme konto, selvom der er flere ejere på den modsatte konto, da ens navn jo står på kontoen.
    FireBalde: Vær kun glad for at de gør det. Prøv lige at tjekke hvad du betaler for at din konto står i overtræk. Derudover bliver du også en "dårligere" kunde hvis dine konti konstant er i overtræk, hvilket resultere i dårligere priser (højere renter på lån).

• #12   23. aug 2007 Rumle: Man hæfter altid kollektivt på en fælles konto.
    PS. er uddannet bankrådgiver.

• #13   23. aug 2007 rumle .
    pas nu på du ikke "hænger en vis person ud " .
    jeg ved vist godt hvem der er tale om .

men giv nu ikke personen den fornøjelse at se dig frosset eller slettet pga denne tråd .

• #14   23. aug 2007 Christian : Tak, det var lige det jeg var bange for...

nogen der kender et godt inkasso-firma eller en god advokat??
    Kald mig bare mavesur og harm, for det er nok meget passende...

/Rumle

• #15   23. aug 2007 En advokat vil jeg erkende nok lige er i overkanten. Sådan koster mange flere penge end hvad personen skylder dig. Husk på, du skal også kunne bevise at vedkommende skylder dig penge og ikke omvendt.

• #16   23. aug 2007 Kim L og (-: :
    Jeg har skrevet oplægget for at få hjælp, uden på nogen måde at hænge nogen ud... hvis nogen føler at de genkender historien, og kommer med løst gætværk, så kan det på ingen måde være min skyld... Jeg har fremlagt både mine egne og personens fejl...´hvis jeg får ud-stemmer, er der ikke noget at gøre ved det...

/Rumle

• #17   23. aug 2007 Rumle: Sikke da noget p... håber i får løst det.
    Nå men her i hytten har vi også en fælleskonto, og det hænder at den går i minus (ja hun er dugtig til at tage i IKEA...:)) og så ringer bankdamen til MIG - ikke til hende.

Årsagen er vist at det faktisk er min konto, men vi har bare 2 dankort til den, og så overfører vi begge automatisk penge til konto'en hver måned.

Kan det være sådan din konto var bygget op?
    For så er det jo desværre ok at din bankdame har overført fra din konto

Håber du får det løst - og sig til hvis du virkelig vil drive det igennem inkasso... kender et godt sted som kan klare det.

• #18   23. aug 2007 Hvis kontoen er oprettet i begges navne hæfter i gensidigt.. Altså den der har penge komme til at betale for den anden. Sådan er det. Giv vennen los i løgene for pengene,- med mindre han ka´li´det !

• #19   24. aug 2007 Susanne: Man får da ikke sine penge ved at sende folk til inkasso. Det gjorde man i gamle dage, hvor de kom og bankede på din dør og tog nogle af dine ting hvis du ikke havde penge. Nu om dage bliver du da "bare" registreret i RKI, og så sker der ikke mere.

• #20   24. aug 2007 Susanne: er en total bad.ass. Hva med at få hende til at inddrive dine penge...

• #21   24. aug 2007 Hej Rumle

Det er da en ret ubehagwlig situation. Kan du tale med nogen der kender hende, og som hun lytter til?

Lad os lige vende det i nær fremtid, jeg tror St..... måske ved lidt om hvad man kan gøre (han er altid god at snakke med), men tror ikke du skal gøre dig store forhåbninger.

Lad os tales ved om det ved lejlighed.....
    God weekend

• #22   24. aug 2007 det har kostet dig ca 2000 at finde ud af at din (ven) var en klovn det er da rigmeligt billigt slupper, det kunne son være blevet meget mere, det er trist men ikke livstrugende, drop svinet og lev livet til max uden ham/hende

Mvh Casper

• #23   25. aug 2007 Tak for alle indlæggene...

som mange siger er det dumme lærepenge, og jeg kunne lade det være ved det, syntes bare ikke det kan være rigtigt... og det ligger ikke til mig at bakke ud af mine principper... ved godt at det måske er at smide gode penge efter dårlige, men syntes rigtig godt om susannes ide...

/Rumle

• #24   26. aug 2007 Så lige at jeg har fået svar fra banken...

de skrev:
    Hej Lasse
    Jeg har skrevet til xxx utallige gange og idet det er enfælleskonto, der har stået i overtræk siden april og i hæfterfor den begge to,ja så er kontoen altså nu opgjort.Beklager at det går ud over dig, men jeg er jo nødt til attage pengene et sted. Du må selv efter xxx.
    Venlig hilsen

Så må jeg jo det...

/Rumle

• #25   16. okt 2007 Så er der lidt gang i sagen igen...
    jeg har lige fået lovning på at jeg vil få pengene til den første... men nu ser vi, tror på det når jeg ser det... ;o)

/Rumle

• #26   16. okt 2007 håber på dine vegne .
    man ser jo også at der har været råd til andet sjov fra den anden front så der skulle vel være råd til det ;-).

• #27   3. nov 2007 Så har vi rundet den 1. og jeg har ikke set en øre... pisse træls når man troede man havde en aftale....

/Rumle

• #28   3. nov 2007 det er sku ikke okay !! .

• #29   4. nov 2007 nej, det er jo jeg heler ikke syntes,,, men nu må vi jo se...

/Rumle

Kommentér på:
Fælleskonto - Hjælp

Annonce