601 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Opgradering af forgafler Opgradering af forgafler

Hej

Jeg går og tænker på at opgradere mine forgafler på min fireblade med nye öhlins fjedre. Det er egentlig ikke så dyrt, men mit spørgsmål er så....hvad skal jeg ellers bruge ud over dette? Selvfølgelig kommer der udgifter i forbindelse med det værksted der skal udføre operationen, men hvad kommer der ellers af udgifter?

Mvh Bjørn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgradering af forgafler
  • #1   7. nov 2006 Jeg ved desværre ikke hvad der ellers skal til :o/

Jeg har også haft sådan en 2001 blade, og undre mig bare over hvorfor du behøver at skifte fjedre, er de defekte, eller???

En helt anden ting jeg syntes du skulle invistere i, er et dubel bubbel kåbeglas!!!
    Du fatter hvor lækkert det er kører med i forhold til det org.!!!!!!!!!!!!!
    Jeg købte min hos http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_presentation_dk.html
    og var meget overrasket over hvilken positiv forskel der var ved høje hastigheder ;o))))))))))

• #2   7. nov 2006 min erfaring er at du vil få meget mere ud af dine penge ved at opgradere din bagdæmper, fremfor din forgaffel.

Alt efter om du er tæt på ideal vægten for en japansk mc fører (65kg) eller om du som en rigtig mand vejer over 90kg så er det bagdæmper der giver dig mest.

Selv vejer jeg ca 110-115kg og havde problmer med at bagdæmper på min SC44 kunne finde på at hugge lidt(kun på bane) og med en ôhlins bagdæmper forsvandt dette som dug for solen.

Forgaffel fjedre er selvfølgelig en billigere rep/upgrade med med mindre du er markant tungere end den før omtalte idealvægt så synes jeg der er mange steder penge kunne være givet meget bedre ud, feks. powercommander og få alt det øko og bundtræks pjat pillet ud af forrør af luftfilterkasse, min motor er identisk med din, kørt 22.000 km og smider 138hk på samme felt som du er målt på, kun med ovennævnte modificationer og en Yosimura udst.

mvh

Kim

• #3   7. nov 2006 Olie og fjedre, Du kan også skifte shims og ventiler, men så bliver det nok lidt dyrere. Husk at bestille fjedre tilpasset din vægt. Olien kan fåes i flere varianter afhængig af dit behov.
    Hvorfor ikke bare selv skifte? Det er ikke så svært

Har du sat din affjedring rigtigt op? Det betyder alt! Prøv at gøre det og se om du kan mærke forskel inden du skifter fjedre m.m.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10226

Mht baghjulsheste. De kan ikke bruges til en skid før man har en korrekt opsaat affjedring! smiley juster den efter den guiede jeg har skrvet. Så tager du rundkørsler m.m meget hurtigere (såfremt den ikek var indstillet rigtig inden justering)

• #4   7. nov 2006 Sebastian: FULD ENIGHED ang. baghjulsheste, men en powercommander(eller lign) vil i 9 ud 10 tilfælde give en bedre cykel på indtil flere områder......feks har min tjent sig ind alene på brændstoføkonomien, kører betydeligt bedre og så er vi slet ikke kommet ind på sleve pral effekten af at have en af de stærkeste standard Blades på ethvert rullefelt !!

• #5   7. nov 2006 Det er planen. at jeg selvfølgelig også skifter bagdæmperen....

Kommentér på:
Opgradering af forgafler

Annonce