601 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Opgradering af forgafler Opgradering af forgafler
Hej
Jeg går og tænker på at opgradere mine forgafler på min fireblade med nye öhlins fjedre. Det er egentlig ikke så dyrt, men mit spørgsmål er så....hvad skal jeg ellers bruge ud over dette? Selvfølgelig kommer der udgifter i forbindelse med det værksted der skal udføre operationen, men hvad kommer der ellers af udgifter?
Mvh Bjørn
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
Jeg har også haft sådan en 2001 blade, og undre mig bare over hvorfor du behøver at skifte fjedre, er de defekte, eller???
En helt anden ting jeg syntes du skulle invistere i, er et dubel bubbel kåbeglas!!!
Du fatter hvor lækkert det er kører med i forhold til det org.!!!!!!!!!!!!!
Jeg købte min hos http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_presentation_dk.html
og var meget overrasket over hvilken positiv forskel der var ved høje hastigheder ;o))))))))))
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
Alt efter om du er tæt på ideal vægten for en japansk mc fører (65kg) eller om du som en rigtig mand vejer over 90kg så er det bagdæmper der giver dig mest.
Selv vejer jeg ca 110-115kg og havde problmer med at bagdæmper på min SC44 kunne finde på at hugge lidt(kun på bane) og med en ôhlins bagdæmper forsvandt dette som dug for solen.
Forgaffel fjedre er selvfølgelig en billigere rep/upgrade med med mindre du er markant tungere end den før omtalte idealvægt så synes jeg der er mange steder penge kunne være givet meget bedre ud, feks. powercommander og få alt det øko og bundtræks pjat pillet ud af forrør af luftfilterkasse, min motor er identisk med din, kørt 22.000 km og smider 138hk på samme felt som du er målt på, kun med ovennævnte modificationer og en Yosimura udst.
mvh
Kim
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Hvorfor ikke bare selv skifte? Det er ikke så svært
Har du sat din affjedring rigtigt op? Det betyder alt! Prøv at gøre det og se om du kan mærke forskel inden du skifter fjedre m.m.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10226
Mht baghjulsheste. De kan ikke bruges til en skid før man har en korrekt opsaat affjedring!
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 201
Opgradering af forgafler