{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.401 visninger | Oprettet:

Ang. forsikring efter styrt {{forumTopicSubject}}

Har været ude og prøvekøre en motorcykel hos en privat, men det gik ikke som jeg havde forventet. Den smed mig sq af i et sving :o(
Men der skete heldigvis ikke så meget med cyklen, men mit motorcykel tøj og hjelm tog skade af styrtet, er tøjet og hjælmen dækket ind når det er prøvekørsel?
Har en indboforsikring.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. forsikring efter styrt
  • #1   15. dec 2005 Så skal det være en ulykke, et dyr er banket ind i dig eller du har påkørt en hvor som følge af det cyklen vælter. Har prøvet engang ved tryk hvor jeg bildte dem ind at pga. et rådyr i et sving blev jeg nødt til at panikopbremse hvor forhjulet skred og jeg stod på snotten. De sagde at hvis jeg havde påkørt det skide dyr var jeg berettiget til en erstatning ellers ikke!!! og det gælde KUN indbo, der er nogen helt andre regler når det gælder kasko og dækning af tøj/udstyr

• #3   15. dec 2005 til Jonas Igen.... ikke hvis det er selvforårsaget ulykke, så dækker det ikke da det svarer til at du fx. snubler over en kantsten eller noget på gåben og river dit tøj i stykker. Det er der ingen inbo der normalt dækker......

• #4   15. dec 2005 Min bror´s kone væltede på motorcykel på køreteknisk anlæg sidste år da hun var ved at tage kørekort, det var hendes ejen forsikring ( indbo ) der skulle dække hjælm jakke og støvler, det gjore de uden et kny, ny pris for det hele.

Jeg er selv kørt galt i år og selv om det er ens kasko der dækker mc´en så er det stadig ( indbo ) der dækker tøj og hjælm, jeg fik også ny pris for det hele selv om det var lidt over et år gammel.

Poul P.. i dit tilfælde vil jeg nu mene at din indbo skulle dække skaderne uden problemer..

Jimmy K c",)

• #6   15. dec 2005 Janus - jeg tror, du har misforstået forsikringsbetingelserne lidt. Det er rigtig, at der skal være tale om en ulykkelig hændelse, for at der er forsikringsdækning i visse situationer, men jeg er sikker på at din indbo dækker tøj og hjelm, hvis du er væltet.. uanset om du ramte dyret eller ej..

Men så oss ligemeget, hvis det bare var noget du bildte dem ind! Havde været værre, hvis det faktisk var sket jo...

• #7   15. dec 2005 Jeg fik at vide af codan i sin tid at hvis det ikke er et uheld som det var i dit tilfælde, dvs. andre parter var involveret, ville det ikke dække. De sagde udtrykkeligt, med mindre du havde påkørt rådyret, kørt ind i en bil, lavet hjulspind i en hund og kørt galt pga det, ville de ikke dække (Juridisk pis bla bla bla). Det er sådan set ligemeget om det er dig eller modparten der får skylden, bare begger parter er direkte indblandede i uheldet. Men ok Jimmy siger noget andet, det kan være der stod noget andet i hans forsikringsaftale skal jeg ikke kunne sige noget om. Tro mig jeg brokkede mig til det uendelige, uden at få noget som helst ud af det ;(

• #8   15. dec 2005 Randi B Nej!!!!!!!!!!!!! de røvhuller ville ikke dække

• #9   15. dec 2005 Hvis skaden er på cyklen er anmeldt til forsikring af ejeren (dig eller sælger, hva ved jeg) så meld det til din indbo og referer til skadesnr ellign. på mcen så går det af sig selv.
    Hvis ikke skaden er anmeldt på cyklen så anmeldt skaden på dit tøj til din indbo og se hva de siger til det.
    Tror de æder den uden at kny. Der er sket en skade på dine ejendele, og det er vel det en forsikring er til for at erstatte.
    Ellers tru dem med at forlade dem, til fordel for andet selvskab hvor pengene sidder mere løst, hjælper sikkert ikke noget men så har du da fået det ud af dit system smiley

• #10   15. dec 2005 hvordan kunne du blive smidt af cyklen uden der skete den noget? den må vel også være væltet?

• #11   15. dec 2005 Hmmm Janus... hvorfor er de nogle røvhuller, fordi de ikke vil dække en skade, som aldrig er sket?

Og hvorfor er det altid forsikringsselskaberne, som skal gøres til røvhuller... Hvis man vil lyve overfor dem, må man som udgangspunkt kende forsikringsbetingelserne.. Er det ikke dig, der burde finde på nogle bedre løgnhistorier, oder?

Og nej! Jeg er overhovedet ikke præmenstruel! smiley

• #12   15. dec 2005 Jeg væltede engang på mc, og da jeg meldte det til forsikringen, skrev jeg i skadesanmedelsen at det var selvforskyldt.. og da dækkede min indbo uden problemer alt tøjet

Kommentér på:
Ang. forsikring efter styrt

Annonce