{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.781 visninger | Oprettet:

Meget dyr forsikring???? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg har lige fået min opkrævning på forsikring i dag. Har min mc forsikret ved Top Danmark. Jeg er simpelthen rystet. ringer til dem i morgen. Sidste år betalte jeg ca. 9.500 kr alt incl. Nu er prisen lige pludselig steget til 11.300 og der har ikke været nogle skader eller noget som helst. Lortet er bare steget.

Lyder det ikke MEGET underligt synes I??? At prisen stiger hele 1800 kr.

Hvad mener I ellers ang forsikrings selskaber. Der må da være nogle der er billigere end Top Dk. Nogle der evt sidder og mener det samme efter at have set deres kommende forsikrings pris.

Kort og godt, jeg føler mig slagtet økonomisk smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget dyr forsikring????
  • #1   24. feb 2009 Jeg følte mig også slagtet hos dem, så jeg skiftede til GF. Men det jo som altid smag og behag, dårlige/gode oplevelser, jeg har dog kun positive med GF.

• #2   24. feb 2009 Det er noget med at priserne er steget nogle steder for mc er! smiley kan være en anden kan byde ind

• #3   24. feb 2009 ved godt det er ansvar, men ved gf koster det 28xx kr om året. for alt under 1000 ccm. det fik jeg svide da jeg smed min mc derover.

er 21.
    første gangs forsikring på mc.
    suzuki gsxf 600 99"

• #4   24. feb 2009 Tag lige og ring til ETU forsikring. Jeg gav 6500kr i fuld kasko for min superduke sidste år med 10år skadefri kørsel.! Du kan sikkert få samme billige pris ved dem!

• #5   24. feb 2009 jeg er hos tryg til 3200kr årligt og har kun ansvar.
    Ville gerne have kasko men det er for dyrt til mig

• #6   24. feb 2009 Jeg er også af den overbevisning, at en forsikring skal FALDE hvert år når man har kørt skadefrit, så jeg ville også helt klart ringe rundt og forhøre mig efter billigere tilbud... om ikke andet så for at presse Tryg lidt nedaf igen smiley

• #8   24. feb 2009 Jeg har selv være igennem forsikringshelvede her i foråret. IF, Fair, Tryg og TopDanmark har jeg moret mig godt over.. De starter på 15800 årligt for Kasko og Fair tog rekorden med 24000. Jeg har jo også kun kørt skadesfrit i over 10 år og nærmer mig med hastige skridt de 40. c".)

Vælger at bruge ETU. Der får jeg fuld kasko uden bonusfald for 6300 årligt. Kunne få det samme hos Runa, men de vil have en speciel GPS tracker som kun fås med abonnement..

Så jo Hans-Jørgen. jeg forstår udemærket godt din frustration.
    I min søgen har jeg lært at hvis bogstavet "R" indgår i cyklens modelbetegnelse, så er det en højrisikomaskine og derfor automatisk dyrere at forsikre. Om den så har 125 eller 1135 ccm har ingen betydning.Jeg måtte dog også lige høre om se en ZX6-RR var dobbelt så dyr med 2 x R.. c".)

• #9   24. feb 2009 Kan nu ik klage over top dk. jeg giver 7600 med fuld kasko på min 748..! og er 26.

• #10   24. feb 2009 Har kun haft gode erfaringer med etu bortset fra en regnefejl i et ilbud engang
    Har haft 1 akade på bilen. Ingen probs

• #11   24. feb 2009 Jeg har altid været godt tilfreds med GF.
    Jeg har lige sendt papirerne på min nye '05 R6'er.
    5500,- incl. kasko.

• #12   24. feb 2009 Jeg har IF, og er overordentlig tilfreds med min handel. De har en aftale med Suzuki, så man får forsikringen billig. Jeg betaler 6xxx kroner pr år, og det er Helårs forsikring + kasko. Jeg er førsteårskører på mc, og det er en gs 500. Men har dog haft nogle af mine andre forsikringer hos dem, men alligevel billigt synes jeg.

• #13   24. feb 2009 jeg er nu godt tilfreds med min forsikring gennem tjenestemændenes forsikring giver 8100 kr om året for fuld kasko på brden og er kun 28 år

• #14   24. feb 2009 2600 kr, om året med fuld kasko hos Aros forsikring for et stk. Honda CBR 1000 F.

• #15   24. feb 2009 10000 for fuld kasko hos if for en suzuki gsx r750 2007

det en pris jeg er tilfreds med især når jeg kun har haft mc i et år og er 30

læs evt. mit link her da jeg ringede rundt for at spørge om en pris top dk. bliver det nok ikke.

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9055.0

• #18   24. feb 2009 runa/bauta (samme som lærerstandens) jeg giver 4600årligt for fuld kasko, uden præmie stigning ved uheld mm. for min gsf 1200 '06. 5 år skadefri kørsel, så er man elite hos dem ;o)

• #19   24. feb 2009 Anders jeg fik selv lov til at montere boksen
    Den første boks skulle til batteriet virkede ikke. Den anden boks tappede batteret på 2 dage
    Så sendte de en boks (deres dyreste model) med eget batteri tli 2 år uden merberegning! smiley
    Så service må man sige

• #20   24. feb 2009 Hans Jørgen, ... prøve at ringe til ALKA. Jeg er sikker på de kan gøre det mget billigere. Jeg er lige hoppet fra Rasmussen til dem her for nylig. Gi'r 5700 kr. hos dem og hos Alka skal jeg kun af med 4200 kr. Prøv smiley

• #21   24. feb 2009 Skal siges jeg kun betaler de 1500kr årligt åp trods af opgraderingen af boksen
    Den boks der normalt er med skal monteres på batteriet

• #22   24. feb 2009 2500 for kasko uden xtra udstyr, 3100 med xtra udstyr

• #23   24. feb 2009 ved trekroner forsikring

• #24   24. feb 2009 Når jeg sidder her og læser om alle de billige forsikringer, så er det at jeg overvejer at kravle ned ag kubikstigen.. Min gamle kawa på 998ccm var også meget billig, men nu er jeg kommet på den "forkerte" side af 1000ccm ihvert fald i forsikringsverdenen. Og så får man lov at betale.. Øv!!

• #26   24. feb 2009 Jeg fik mig snakket ud af det smiley
    Men surt for dig ja smiley smiley

• #27   25. feb 2009 Har også just modtaget fra Top stigning på 1400 år mere end 100 kr mdr sytes også det er alt alt alt for meget og overvejer om ikke mine forsikringer skal stå et andet sted fremover.

• #28   25. feb 2009 Giver TRYG en forklaring på hvorfor forsikringen bliver dyrere? Finanskrise? Pengegriskhed? Eller lign?!? smiley

• #29   25. feb 2009 Man bliver sgu røvpulet for vildt af de forsikringsselskaber. Har lige fået et tilbud fra GF på kr.14500 om året og kr. 4440 i selvrisiko. Jeg bliver ved, Tryk hvor jeg giver kr.6700 og 0 i selvrisiko.

• #30   25. feb 2009 Prøv ETU, Alka osv. Kan være deu kan hente mere.
    ETU har været klart det billigste for mig! Har haft ringet til mange da jeg skulle forsikre superduken

• #31   25. feb 2009 Hvis du skal ringe rundt, kan du bruge denne liste som jeg lavede, den gang jeg selv gav de fleste et ring.
    http://www.tox.dk/download/other/forsikringer.pdf

• #32   25. feb 2009 Underligt at den pludselig stiger, jeg har også Top Danmark, men har først årsdag den 1 juli... Har du haft snakket med dem, og forklarede de dig hvorfor din forsikring var steget???

• #33   25. feb 2009 Gert (Horsens)
    Ja, snakkede med dem i dag - Hun sagde bare at det var noget med index reguleringer og så var jeg blevet 28 - og det gjorde at jeg steg 1800 kr. Det giver ingen mening synes jeg. Man burde da falde med årene og skadefri kørsel. Jeg forstår sgu ikke deres julelege. De støvsuger mine lommer for de sidste kroner. smiley

Nu har jeg talt med ETU forsikring. De vil have 6000 kr for at forsikre min Yamaha Fazer 1000 fra 2005.

Dog stod der så lige under særlige bemærkninger

"Motorcykel skal monteres med GPS-tracking, når
    værdien er over 150.000"

Så bliver det jo lige pludselig dyrt igen, og ved I hvad pris og abonnement er på sådan noget gøjl.

• #34   25. feb 2009 De betaler selve trackeren for dig smiley
    Så på med den! Du skal dog selv betale de 1500kr årligt i begyr for den tracker

• #35   26. feb 2009 Har en klubkammerat der købte en ny Yamaha FZ1-N sidste år, han giver 4400 for den, mener han er forsikret ved Tryk.

• #36   26. feb 2009 Der findes noget kaldet en Suzuki forsikring tegnet gennem IF. Jeg gir ca 7000/året men meget høj selvrisiko på 10 og 20000kr.
    Findes der ikke en lignende for Yamaha? Jeg ville spørge ved forhandleren,,eller Google,, men måske det også kun er for nye...ved jeg ikke...

• #37   26. feb 2009 Yamaha har jo forsikringsaftale med Rasmussen?

• #38   26. feb 2009 Hans Jørgen : Ja det må du da nok sige, meget underligt... Man burde jo falde i prisen smiley

Jeg er heller ikke faldet så meget i min bil forsikring hos dem som jeg selv mener at jeg burde gøre, og det var også index regulering der var skyld i det, men det har alle selskaber... Men jeg er trods alt faldet... Og er ellers meget godt tilfreds med dem!!

Jeg har aldrig før hørt om at man pludselig skulle stige i forsikring, uden at man har lavet en skade... Så er man jo pludselig ude i noget hvor man slet ikke kan stole på sit selskab mere, da de jo så bare kan sætte forsikrings præmien op lige pludselig som det passer dem... og det er jo total skod for dem som ikke lige har de ekstra mønter, og som regner med at prisen er fast, eller i det mindste ikke stiger med årene....!!!

Og jeg kan da slet ikke forstå det med at når du er 28 så skulle du stige... what the fuck??? Jeg fik selv at vide at det snart bliver meget billigere for mig da jeg kun er 3 år fra de 30 !!!

Kommentér på:
Meget dyr forsikring????

Annonce