Dalton Banden MC

Dalton Banden MC

Medlemmer: 23
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

march hastighed march hastighed

jeg har aldrig før haft en totakter nu har jeg fået mig en rd 350 ypvs fra 89 den køre rigtig godt den smutter meget nemt op på 180 men den vil ikke rigtig over den køre 180 med 9000 omdr er det meget normalt eller?mit andet spørgsmål er når jeg køre motorvej køre jeg 140 kmt ved 7000omdr er det en god march hastighed eller er det for stærkt? jeg vil jo gerne ha den til at holde så jeg vil ikke pine den for meget.gode råd angående vedligholdese må i også godt dele lidt ud af er som sagt helt ny når det angår totakt racere men hold da kæft den er sjov at køre på


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  march hastighed
  • #1   10. jun 2010 dennis tak ved du hvad sådan en årgang 89 køre med af gearing

  • #2   10. jun 2010 Hej Jimmy

    17 / 39 er gearingen på alle YPVS-modeller. Jeg har 16 for på begge mine RD'ere. På den hvor speedo virker, giver det 190 ved 10.000 omdr.

    Har også prøvet med 15 for og det gav en forrygende acc, men topfarten faldt til ca 170 - og max marchfart til 110-120 (pga omdr-tal).

    Med 16 eller 17 vil jeg mene at 135-140 er max marchfart. Jeg bryder mig ikke om at ligge i længere tid på motorvej med den fart dog - er bekymret for den skal gå i stykker hele tiden. Mener det er bedst at variere hastigheden imellem 110-140, hvis længere tid på motorvej.

    Hvis din har 17 for, kan du få højere topfart med 16, så længe den ikke vil over 180 (med 17) og alle accs bliver kvikkere med 16 t


  • #3   10. jun 2010 Vigtigt på en 2-takter er et benzin-filter... et af de store gule til biler er fint - koster en 20'er på enhver tank.

    2-takt er utrolig følsom ovf for mager blanding, som man nemt kan få, hvis der kommer lidt skidt i en dyse og så brænder der sgu hul i stemplerne...

    Har selv prøvet dette, hvor baghjulet blokerede ved 140 - stumper fra stempler havde blokeret krumtappen. Et værksted lavede det for 11.751 kr... og så købte jeg et benzin-filter til en 20'er, så det ikke kan ske igen..

    Jeg bruger kun fuldsyntestisk olie, men flere fra klubben bruger noget billigere (semi-synth) og jeg har endnu ikke hørt om havarier pga det, men selv tør jeg kun anvende det dyre til ca 130 kr / l


  • #4   10. jun 2010 En RD 350 F2 (årg 1986-1990) med 63 hk er den hurtigste RD ang topfart og kan vise 200 på speedo, når den er ny.

    Viser den kun 180, er den måske slidt og trænger til honing eller opboring.

    Men hvis YPVS-ventilerne ikke er sykroniseret eller der er slør i ledforbindelser (imellem cylindrene), så de ikke følges ad, kan det nemt koste 20-40 km/t på topfarten


  • #5   10. jun 2010 Killer og jeg kørte Kbh-Slagelse på motorvej med håndtaget næsten i bund - 180-190 konstant - det havde jeg det ikke godt med, men der skete ikke noget... ud over at vi kom hurtigt til Slagelse..

    RD er jo bygget til tæsk i timevis på en bane, så lidt kan den vel godt holde til.. men jo mere, den bliver gearet ned, jo mere skal man passe på høje omdr i længere tid..

    Den skal gerne have lidt at lave imens den tager omdr.

    Heller ikke så godt at ligge i timevis UNDER 6.000 omdr.. så sovser den totalt til og ryger som en gal, når den så lige bliver fyret af (hvis den ellers vil - går som på choker lige pludselig) - skal have lidt luft af og til med nogle omdr..

    Utrolig sjældent, jeg har håndtaget i bund på RD'en - og så kun i fbm med accs.. - aldrig i længere tid, som Killer og jeg gjorde på motorvejen der.. det var meget risikabelt..

    Tjek evt det her fra hp (noget jeg har skrevet engang):
    http://www.dalton-banden.dk/?page_id=849


  • #6   11. jun 2010 Hej Jimmy P
    Har oplevet at min (F2 fra -86) kan tage de sidste o/min når jeg fylder shell Vpower i tanken, bruger ikke andet nu.


  • #7   12. jun 2010 ....200 på speedo?.....tøser!....det svarer vel til 180-190 stykker....der følger selv min Lupo 3L med!
    I får tæsk når Apen er klar!!


  • #8   12. jun 2010 Skræmmende,,,, især det med Lupo'en
    Aben holder jo kun ca. 800 km pr stempelskift, ellers har den vel kun 33 hk ell lign ? - så kan min søns minicrosser følge med..

    Enkelte F2 kan vise 210, siges det... ville bare ikke provokere evt. DAX-kørere.. smiley


  • #9   13. jun 2010 Daxen venter på en 140cc motor og 16 hk.....har selv et Nikon f3...og har set F1 på tv...apen går hele 10000-12000 km pr. stempelskift og ca.4000-5000 pr. stempelring...så ja....den ryger og drikker..og koster det samme som en callgirl...i drift...men det er jo det evige dillemma....luder eller madonna....i min sparsomme fritid foretrækker jeg det første!

    men lupoen er den fedeste bil......lidt ligesom at flyve...


  • #10   13. jun 2010 He he - vidste godt det var ca 12.000 km og det skrev jeg også først, men rettede det til 800 km for at fremme forståelsen

    16 hk,,,!?! er du sindssyg... den bliver da rykket fra hinanden... interessant

    Ja, gu skal der skrald på.. kan sgu ikke køre / gå rundt og kede sig... helt enig smiley

    Rød kjole på, slå håret ud og så er der tango..


Kommentér på:
march hastighed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce