735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kamikaze hjort!! Kamikaze hjort!!

Hej alle....

I går da jeg var på vej mod næstved, for at møde lidt kvindeligt bekendtskab, var jeg nær blevet ramt af en gal hjort!

Jeg kørte mellem ringsted og næstved, 14'eren er et godt stykke, til en fin march-hastighed, en 130-140 stykker, uden det virker hjernedødt eller overilet... på nogen måde.

På et tidspunkt passerer jeg en 5-6 biler, som kører tæt sammen, og BANG... er der en gal hjort, der springer ud mellem to at de biler, som passerer mig... Det resulterer i at hjorten bliver HAMRET i jorden, og skøjter lige forbi mit venstre ben... så tæt at jeg fornemmede suset!

Lige en lille reminder til alle... dyrene er kommet frem, og de er bindegale, så pas på jer selv.

Lige en ting til... der kørte en motorcykel, aller bagerst, som kom modkørende... En ducati vidst nok. han lignede en der ville overhale..... ved ikke om han fik set jeg signalerede... men håber han slap uskadt igennem det....

God solskinsdag til alle!

Nicolaj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamikaze hjort!!
  • #1   11. apr 2007 kunne sige en hel masse... men lader være der hvor du overhalede var garenteret igennem et stykke skov aeal, omkring aftenstid... altså skumring har jeg ret ??

• #2   11. apr 2007 tror du har misforstået noget?... jeg overhalede ikke?... jeg var helt alene i min vognbane... og nej, det var ikke skov... det var marker på hver side

• #3   11. apr 2007 hmm ved ikke lige om dyrene lige frem er gale, eller om de bare gør som de altid har gjort..... render over vejen. pas på når i køre igennem skove. ( de ligger på lur og venter på os mcister smiley

• #4   11. apr 2007 og klokken var omkring 15.00-15.15... for jeg skulle være i næstved kl 15.30

• #5   11. apr 2007 fair nok en hjort der bryder alle tænkelig mynstre det varvidst en kamakazi smiley undskylder

• #6   11. apr 2007 well... det er jo forår... der er dyrene vel somregel bindegale... endten det, eller også var den skræmt... det virkede underligt, at den sprang ud mellem to biler

• #7   11. apr 2007 Hjorte og andre vilde dyr er syge i skallen når det bliver forår ....
    hvis i fanger en i lyskeglen så blænd ned på lavt blus samtidigt med i bremser , de tror de er fanget (af lyset)
    de er jo ikke kloge
    PS Jeg blev overfaldet af en vild frø der kvækkede for sygt , den anden dag
    på vej hjem fra arbejde , heldigvis kørte min højbenede fætter bare over den med fuld træk på hjulet
    sådan kan man også gøre hvis man tør smiley
    tag hjorten ved hornene og nik den en skalle smiley

• #8   11. apr 2007 Jeg har hørt at man ikke må slippe gassen, det er bedre bare at give gas... så flår man dem midt over...
    Men for satan det må være en speciel fornemmelse at give gas når der kommer sådan et stort dyr udforan knallerten smiley

• #9   11. apr 2007 Anders:
    Hehe tror det er en skrøne... ville godt nok ikke udsætte hverken mig selv, dyret, eller cyklen for det... det lyder bizart i mine øre smiley

• #10   11. apr 2007 Ander nu skal du ikke satse på at det går godt hver gang så hvis du kan nå at bremse ned så gør det.

Jeg selv ramte et rådyr forrige år og var heldig at dele det i to men skader bliver der alligevel og ganske mange kan jeg fortælle dig.

Så specielt i skumringen når dyrene går mellem fouragering og skjul skal man være opmærksom og passe på af h. til, det kan godt være man kan tage livet af en vild gedebuk men den kan faktisk også godt tage livet af dig.

• #11   11. apr 2007 kender også en gut her fra århus som flåede en hjort i 2 dele mens han kørte på sin blå kawa zx12, han kom meget meget stærkt og det har nok reddet ham, han væltede ikke, men fik smadret kåbe og alt muligt andet, samt at han blev pakket ind i blod osv. kawaen blev reppet for næsten 100 kilo.

grunden til at dyrene er som de er ligenu er at de er i brunst, hvordan er det lige selv vi blir når der er mulighed for parring*GF*

• #12   11. apr 2007 Som min kørerlærer sagde " I skal bare ramme dem lige melllem øjene":)

• #14   11. apr 2007 Desværre er der også risiko for at ramme hjorte ved fuldt dagslys, selvom risikoen naturligvis er størst ved skumring.
    Tåbelige krager, skader og duer er der også nok af, og de slår såmænd hårdt nok.
    Jeg ramte 2 duer og en krage sidste år. Kragen kostede en flækket frontkåbe samt et nyt sidespej, på trods af jeg kun kørte omkring 100 km/t.
    Tør ikke tænke på hvad der sker, hvis vi får en due på visiret med høj hastighed.
    Pas på derude.

• #15   7. maj 2007 Sidste års udbytte..... en 1stk mår : sej lille fanden der løber videre efter overkørsel med både for og baghjul. 1stk solsort : fik en tåhyler med støvlen , utroligt at en lille fugl kan rive foden af fodhvileren................heldigvis har 2007 kun budt på en kat og en ræv og heldigvis i bil. desværre var det samme aften og inden for 10km's kørsel så jeg var ude med donkraften et par gange på den tur.....................

Kommentér på:
Kamikaze hjort!!

Annonce