{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

o/m ved landevejskørsel? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har spekuleret lidt over, hvordan jeg bedst kører min GS 500 ud ad lige landevej. Er der mon et omdrejningstal, der er ideelt mht. motorens holdbarhed, behagelig kørsel eller andre hensyn?

Selv kan jeg i grunden bedst lige at køre med meget lave omdrejninger, når hastigheden i øvrigt er konstant ud ad vejen. Ca. 4000-4500 vil jeg gætte på er det normale leje for mig, når jeg har nået min "march hastighed". Det giver alt andet lige også den bedste brændstoføkonomi.

Hvad gør andre, og hvad er bedst?

Burde jeg i stedet vælge et lavere gear og køre med højere o/m for at bevare muligheden for en smidig reaktion i motoren?

Glæder mig til at høre om folks erfaringer...

Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  o/m ved landevejskørsel?
  • #1   17. aug 2006 Så længe motoren kan trække "rent", når man giver gas, er der efter min vurdering ingen grund til bekymring..

Så kører generelt også i så høj gear som muligt, når man kører med en stabil fart... min kan trække rent fra ca. 2.500 o/m ..

Holder den under 4.500 o/m, når den er kold ..

• #2   17. aug 2006 Hey Allan

Jeg ligger selv deromkring de 4-4500 omdrejninger, når jeg cruiser, så det kan du fint fortsætte med. Min virker ihvertfald endnu smiley

• #3   17. aug 2006 det du får den bedste økonomi af er at lade være med at kigge på speedometeret.
    Du skal på et lige stykke vej finde hvor gassen står så du kører det du må, dog fandt jeg ud af min gik længst hvis jeg kørte 90 på landevej.
    Det du så skal gøre er at HOLDE håndtaget der HELE TIDEN, så falder den i hastighed når du kører op af og stiger når du kører ned af, så får motoren hele tiden den samme mængde brændstof.

Jeg prøvede det på en tur til middelfart med hvor jeg holdte den på 130 hele tiden, og en tur samme sted hen hvor jeg holdte gassen samme sted, hvilket resulterede i at den CA gik 3 km længere literen!

Gav det mening?

• #4   17. aug 2006 den gik lænsgt på den tur hvor jeg holdte gassen samme sted

• #5   17. aug 2006 altså han skal lade værre med hele tiden at korigere gassen så han kører præcis det han må, men i stedet leve med at han kører lidt langsommere op at bakke og lidt hurtigere ned af bakke. altså bare holde gashåndtaget samme sted. ik?

• #6   17. aug 2006 bare holde den det samme sted hele tiden ned af bakke komme man til at køre lidt stærkere og op af kommer man til at køre lidt langsommere, på min fazer kan jeg få den til at på lidt over 19KM/L ved 100KM/T med kærestenm bagpå, det gjorde jeg til skagen

• #7   17. aug 2006 den kan jeg godt slå... jeg KAN ikke få den under 20km/l. uanset om jeg har en bagpå eller ej. så skal det da være fordi jeg tager motorvejen i myldretid og bare holder i kø. (men hvem gør det på mc)

Kommentér på:
o/m ved landevejskørsel?

Annonce