{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Triumph T140 Oil in frame 8V Cafe Racer (PROJEKT) 1971

6.547 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Morgan
Mand | 48 år | Oprettet: 6. jun 2008


Triumph T140 Oil in frame 8V Cafe Racer (PROJEKT)

Årgang:
1971
Motor:
750cc 8 ventilers, Tocylindret firetaktsmotor, med Nourish top, og Rickman låg, hvor ventilerne aktiveres med stødstænger. Racer plejestænger og høj kompressions stempler. TSS krumtap
Hestekræfter
60+
Fælge
Alu med Fontana 4ls tromle forbremse samt 250mm magnesium Fontana bagbremse.
Dæk
Avon
Topfart
160kmt +/ 100mph+
Tuning
MK2 Amal Karburatorer, og Racer knaster, renoveret Quife 5 trins racer gearkasse, Race Bæltedrev og aluminiumskoblingshus istedet for den originale kæde. Morgo oliepumpe, boyer elektronisk tænding
Styling
Cafe Racer, alu tank, tilbageflyttere og cafe sæde, clip on'er, og så fuld blæs på potterne som bliver det sidste, der bliver monteret på forrør (ingen heatwrap).
Ekstraudstyr
Hjelm, Handsker
Bemærkninger
Skulle gerne være på Vejen 2024 efter 10 år under vejs. Bliver ikke lang turs MC men kun til turer rundt i Danmark og Scandinavian

Målet er det tætteste en Meridan 8 ventilers Oli in frame orginal triumph stel (med vilje ikke i Norton fjederbedramme) kan komme på en Hinkley 800cc OHC.

Alle stumper og arbejde er gennem FSA/ Frode Sørensen Allingåbro, og de har været en kæmpe hjælp og er forsat en kæmpe hjælp med og få søsat det her drømme projekt.
Tak FSA

Lidt historie:
The 650 cc capacity production T120 Bonneville was replaced in the early 1970s by the T140 Bonneville, the same basic machine but with a 750 cc engine. The first model shared many of the T120's cycle parts and was largely the same twin-cylinder engine bored out and refined from the later 'oil in frame' version of the T120. The first few T140s, featured a five-speed gearbox, which was a Quaife design. It still retaining drum brakes and kick-start.
The T140 TSS eight-valve cylinder head from Weslake Engineering, and revised crankshaft designed to reduce vibrations, came in the 80's. All T140 had Marzocchi Strada shock absorbers as standard with Morris alloy wheels and an anti-vibration frame as options. A full or half fairing similar to that fitted to police models was available as an option.
Kommentér på:
Triumph T140 Oil in frame 8V Cafe Racer (PROJEKT)
Annonce