Suzuki GSX-R1000 TURBO 2001
6.699 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GSX-R1000 TURBO
Årgang:
2001
Motor:
1000 TURBO
Hestekræfter
400 Hk
Fælge
Dæk
Topfart
Topfart langt over 300 km/t
Tuning
bygget af RG-Enginering Turbo ekspert, cyklen yder 239 hk. på baghjulet ved 0,5 bar, og 400 Hk ved 1,0 bar
Styling
med denne opsætning som samlet har kostet ca. kr. 50.000 at lave...Lakeret i original HAYABUSA 08(09 farve, monteret med sort kåbeglas, styrdæmper, sædeskal, Quick realese tankdæksel, justerbar alu fodsæt mm
Ekstraudstyr
med denne opsætning som samlet har kostet ca. kr. 50.000 at lave...Lakeret i original HAYABUSA 08(09 farve, monteret med sort kåbeglas, styrdæmper, sædeskal, Quick realese tankdæksel, justerbar alu fodsæt mm
Bemærkninger
Suzuki GSX-R1000 TURBO
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
sep 2008
Følger: 1
Her på fyn smider den sku nok mellem 1-2 hk, så føles det i hvert fald.
En anden sjov historie er dengang jeg købte en 280 hestes A3 1.8t på betalings siden.
Det viste sig da den blev rullet på fyn havde den 209 hk.
Noget mindre en end tidligere ejer påstod.
Skal vi ikke bare sige københavn er noget for sig, og mine personlige erfaringer ikke er så gode på den side af landet.
Ellers en lækker cykel jeg godt kunne tænke mig at se og høre blive krudtet af.
mar 2010
Følger: 29 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 139
sep 2013
Følger: 1
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 32 MC-er: 5 Emner: 7 Svar: 24
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
De infoer jeg kender til lige nu er noget motorcykel forretningen har fortalt mig.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Men trylle har vi nu ikke set ham gøre endnu !
Kom nu med de rigtige info, om det Mcexpres sæt der er sat på
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 183 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 797
ingen R Y K !
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 21 Svar: 165
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
311 Nm / 343 Hk
Tilsvarende på sug:
123 Nm / 158 Hk
Pers GSXR tror nok det var med 1.2bar :
168Nm / 260 Hk
Tilsvarende på sug:
96 Nm / 151 Hk
Din X11 med 1.2 eller 1.25 bar
fra 150-165 Nm og 185-210 Hk.. Men der er vel lavet meget om siden, målingerne er fra 2004-2006
Dengang den var sug, var det 105Nm og 132 Hk
Alle målinger på er bremserullefelt, hvor en turbomotore IKKE kan snyde.
Som udgangspunkt skal der 10ccm slagvolume til at lave 1 Nm. Så hvis man har et moment på 160 Nm på en 1000ccm. så er det effektive ladetryk ca 0.6 bar, men det vil ligge omkring 1 bar i plenumkammer. Alt efter hvor godt knaster, ventiler mm er lavet. Med rigtig turbokanster kan trykket let falde med 0.2 bar.
Nu skal vi så hellet ikke, glemme de ekstra ca72 Grader luften. Får ved at blive komprameret til en bar.... Og så har vi ikke engang tage hensyn til varmen fra Turboén
Mer tryk = mer varme = mindre effektivtet, så høj tryk er sku ikke bare lykken.
Jeg har kun en gang være over 400 Hk.. 1700ccm +2.5 bar og tøris kølet intercoller.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
tak for et godt svar Henning!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Men som udgangs punkt har du også noget ret. 0.1 bar = 10% mere slagvolume. Men det betyder LANGT fra 10% mere effekt
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Du skal vist have skiftet batterier i din lommeregner, hvis du kan vride 10% mere effekt med +0.1bars overtryk
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 183 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 797
Men, HØJ herfra, fordi der er tryk på
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Velkommen
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 30
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
Bromsvägen 1
SE-311 33 Falkenberg
Sweden
+46346-58628
http://www.rg-engineering.com/contact/
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 30
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 95
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
RG-Enginering Turbo ekspert bygge den
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 13
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 30
jun 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 67
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
ca 32000 kr
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 30