Aprilia RSV Mille R - solgt 2003

8.151 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Aprilia RSV Mille R - solgt

Årgang:
2003
Motor:
Rotax V2 60 grader
Slagvolumen: 997,62 ccm
Boring og slaglængde: 97x67,5 mm.
Kompressionsforhold: 11,4:1
Hestekræfter
Jf. Aprilia:
Effekt: 96 kW (130 HK) ved 9.500 RPM
Moment 10,3 kgm (101 NM) ved 7400 RPM

Med åben luftbox, andet filter, chip og udstødning ca. 138 HK
Fælge
OZ, støbte aluminums fælge
Foran: 3,50x17"
Bagpå: 6,00x17"
Dæk
Foran: Pirelli 120/70 ZR 17
Bagpå: Michelin Pilot Sport 180/50 ZR 17 bagpå.
Næste gang bliver det Michelin Power Race.
Topfart
274 km/t med en lidt for fyldig dragt og den løb ikke helt ud.
Bedste bud er små 280 km/t i lædersuit og med masser af plads.
Speedometervisningen er 100% præcis!
Acceleration:
0-100 km/t 2,8 sek.
0-200 km/t 8,5 sek.
Tuning
Puretec Racekit (Ændret indsugningsboks med filter og chip).
Acrapovic titanium slip'on
Indsugningsmuffe fra tidligere model (mere luft)
Powercommander kørt ind af Italian Bike Store
Styling
Carbon afskærmning v. baglygte, carbon kædeskærm
og så har R versionen jo masser af carbon i forvejen.
Ekstraudstyr
R versionen med Ohlins affjedring og
OZ fælge.
Bagsæde, det havde de første årgange ikke
Bemærkninger
Ubetinget den mc, som har de bedste køreegenskaber af dem jeg har prøvet.
Lidt tørstig, men det er den vel ondt, for den gør det godt!
Sædehøjden er hævet en smule, hvilket giver en mere agressiv indstyring.

Et citat fra Touring Nyt nr. 6 2002:
"Mille R har den slags køreegenskaber, der gør, at den er
pokkers svær at stille fra sig efter en køretur. Når man har
vendt næsen hjemad, skal man altid lige prøve at køre en lille
omvej, fordi der er måske nogle gode sving, man bliver nødt
til at fræse igennem!"

Længde: 207 cm
Højde: 117 cm
Saddelhøjde: 82 cm (justerbar)
Akselafstand: 141,5 cm
Tankkapacitet: 18 liter (4 liter reserve)
Vægt: 183 kg std. (med ændringer ca. 177 kg.)

Tidligere mc:
Kawasaki zx6r, 1998
Kawasaki zxr 400, 1992

Som det fremgår ovenfor har jeg solgt, da jeg desværre brugte den for lidt. Nu hvor sæsonen nærmer sig gør det ondt, men så får en anden da glæde af den.
Kommentér på:
Aprilia RSV Mille R - solgt
  •   2. jul 2013 Har en god ven der har sådan en som denne - og jeg er ret sikker på, at præcis dén model også hedder Factory - uagtet årgangen.
    Det er rigtigt at R modellen har federe features end den almindelige Mille.
    Men Factory udgaven har de blå magnesium fælge - dem finder Du ikke på den almindelige R model (og der er sikkert flere detaljer).
    Og så kan den jo udmærket være registreret første gang i 2003, selvom det er en 02 model. smiley

    Men en fed, fed MC.


  •   18. apr 2008 Er solgt
    Ja det er en super bike og jeg ville meget gerne have beholdt den, men havde ikke tiden til at køre på den.

    Millen har super mellemaccelerationer grundet momentet fra den 2 cylindrede motor, min havde så endnu bedre acceleration som følge af Puretec kittet og powercommander kørt ind på rullefelt. Fantastisk god føling med gassen og fantastisk fedt træk!


  •   17. apr 2008 flot bike
    det må jeg sige. hold op en flot mille du har der, den flotteste jeg har set. jeg må nok sige at efter at have set en mille i virkeligheden, have hørt den og læst om den blev jeg solgt. så om 2 år skal budgettet passe til en brugt mille. og det er jo et pragteksemplar du har der. hvordan er den i mellemaccelerationerne?


  •   23. jul 2007 Stadig til salg?
    er intresseret hva har den kørt?johnny 29665956


  •   1. jun 2007 Mille R
    Ja førhen hed standard versionen bare Mille og top versionen med Øhlins udstyr og mere Carbon hed Mille R. Det var før de fandt på alt det der Factory halløj!


  •   21. apr 2007 Mille "R" ??
    Nu kan det godt være jeg er dum, men findes der en "mille R" og en bare en "mille" 1000 fra 2002 ??


  •   23. mar 2007 Fed cykel
    som jeg også har kommenteret for lang tid siden. Har bare en lille korrektion omkring årgangen på din cykel. Det er en ´02'er som du har og ikke en '03'er da denne model fik en mere flad bagende. Det er fuldstændig ligegyldigt og skal kun betragtes som en oplysning til dig selv.

    Mvh
    Poul


  •   2. sep 2006 Træf
    Aprilia Folk ... træf !

    Det foregår næste weekend i Aalborg ....... Se mere på http://www.aprilia-club.dk/

    ... Og mød i bare op det bliver et hit


  •   12. jul 2006 Ikke til salg
    Hej Jesper
    Den er ikke til salg, men bliv ved med at lede for det er en fantastisk mc. Held og lykke med det!


  •   2. jul 2006 med lys og lygte
    har ledt med lys og lygt efter lige precis efter den model af RSV-R er den til salg???


  •   8. maj 2006 Tandhjul
    Hej Tommy

    Så fik jeg skiftet kædekittet, så hvis du vil prøve et 16 tands for siger du bare til - det gamle er i god stand.


  •   30. mar 2006 smiley
    Skal jeg have en mille engang bliver det også R-modellen!

    Anyway, vi skal da lige mødes engang her når det bliver lidt varmere og så lave en bytter smiley Det kunne være sjovt at "sammenligne" mc´er smiley


  •   30. mar 2006 luftfilter mv.
    Glemte i øvrigt lige at rose Millen i R versionen. Det er ubetinget den bedste mc, jeg nogensinde har kørt på. Trækket er fedt og køreegenskaberne i særklasse.


  •   30. mar 2006 luftfilter mv.
    Den har ikke rigtig ramair. Der er nogen, som har eksperimenteret med at gøre luftindtagene mere tætte for at få ramair effekten, men vist ikke med nogen nævneværdi effekt.

    Den får nu stadig størstedelen af luften fra luftindtagene, men rigtigt, der kan principielt også godt trænge varm luft op fra motoren.

    Forbedringen er i hvert fald mærkbar.


  •   30. mar 2006 smiley
    Det kit! Det svarer til at åbne kassen helt?

    Har den ikke ramair sådan en mille? Således den får kold luft og ikke opvarmet luft fra motor?


  •   30. mar 2006 Åbent luftfilter mv.
    Det er faktisk ikke helt nemt at hitte rede i. Der er en del optimeringsmuligheder. Fra 2001 og fremefter blev gummimuffen fra luftindtagene til luftfilterkassen gjort mindre og samtidig kom der et plastikdæksel i luftfilterkassen med mindre diameter. Begge dele skulle vist nok sænke lynniveauet eller forureningen. Så jeg har monteret muffen fra den tidligere model og fjernet dækslet, dermed kommer der mere luft. På standardudstødningen på en Mille er der en slags plump i, som kan fjernes. Jeg har dog valgt en pænere og mere larmende løsningen med en Akropovic slip'on. Sidst men ikke mindst har jeg købt et "Pure Tec Race Kit" fra et tysk site Kaemna http://www.ducati-kaemna.de/cms_de/katalog.htm?&view=artikel&artikel=704. Kittet består af et luftfilter, der monteres oven på den nederste del af luftfilterkassen i stedet for "låget" endvidere følger der en chip med, som ændrer benzinprogrammeringen svarende til det forbedrede åndedræft opnået med luftfilter, ændret muffe og udstødning mv. Et alternativ til chippen er at skære en ledning ved Millens computer, dermed bruger computeren en ændret benzinprogrammering, men chippen er bedre. Summa summarum Millen har fået mærkbart mere træk især i mellemområdet, samtidig er gasresponsen blevet bedre. Jeg tror dog, at en powercommander kørt ind af Mr. Dyno vil kunne forbedre performance og gasrespons endnu mere. Men jeg synes nu kittet er alle pengene værd. Det var den korte version.. sådan da:-)


  •   30. mar 2006 smiley
    et ren interesse spørgsmål.
    Overvejer at skifte til en Mille R her i løbet af næste sæson!

    Sådan en standard mille R
    Hvad kan der laves ved den?

    Kan se du skriver noget med åben luftfilter kasse? Forklar lige hvad du har gjort og om det er et anerkendt mod!

    Chip! Hvorfor ikke bare en powercommander?



  •   19. mar 2006 Fodhvilere
    De første udgaver af RSV-R var uden fodhvilere, men fra 2002 og frem kunne den fås med fodhvilere. Min er originalt monteret med fodhvilere, hvilket konen sætter pris på smiley


  •   15. mar 2006 Sad og kiggede.
    En RSV-R er da ikke normalt født med fodhvilere er den??


  •   2. mar 2006 Hej.
    Du får en ekstra høj af mig, fordi det er en rigtig fed cykel og så er den gul som min egen. Hvor meget har det givet cyklen at smide det Puretec racing kit på? Overvejer nemlig at lave en smule ved min. Men vil gerne høste lidt erfaring inden jeg kaster mig ud i noget.


  •   4. jan 2006 hej
    Total jeg abrilia, jeg har haft en helt magen til, bare o årgang 2000.


  •   21. dec 2005 ..
    Ja den er jo fed så man kan jo ikke sige andet... glædelig jul og godt nytår knus Line


  •   19. dec 2005 Hejsa
    Uha det er lækker cykel du har, så lige en ekstra høj fra mig... glædelig jul... knus Line


  •   26. okt 2005 Undskyld den lange svar tid!!
    Hey Tommy.
    Jeg er rigtig godt tilfreds med de ændringer jeg har lavet på Millen, der iblandt Power commander'en. Cyklen er super hurtig på gassen, har dog et lille hul, lige når den får fuld hane (føles næsten som om den lige skal have strammet kæden op..eller hopper en tand over...hvilket jeg godt ved den ik gør, men det kan godt føles lidt sådan, he he)...ved ik om den har givet mere hk som sådan, men gas responsen er blevet rigtig god. Har fået den rullet ind hos FV motor i Borup, ved Århus. Det eneste problem er at den kun er kørt ind med 100 % throttle (gas), tror jeg måske vil en tur over til Mr. Dyno, har hørt han køre den ind for hver 250 omd. tror det vil gøre en verden til forskel i den daglige kørsel. Det hjælper jo ikke noget den er super ved 100 % throttle, når man ligger med under 100 % gas det meste af tiden.
    Har en makker der har en RSV-R 2004, han har kørt lidt på min, og han syntes også den køre super godt.....faktisk noget bedre og hurtigere end (som ellers har den nye motor med 8 hk mere end min, fra fabrikken).
    Men nu har jeg også gjort en hel del ved min, med luft...både ind og ud, og sådan...men det kan du jo også se på min profil.
    Alt i alt er jeg glad og godt tilfreds med min Mille.
    Håber det var lidt svar til dig....ellers skriver du bare igen, så skal jo prøve at ud dybe mit svar. :o)


  •   24. okt 2005 ang hastighed!!
    Oki cool nok, faktisk temmelig smart!!Der må vi andre ind og se på gps'en lidt besværligt.. )o:


  •   24. okt 2005 Photoshop??
    Hej Martin
    Det er bare et helt almindeligt JPEG billede taget med digitalkamera. Millen logger max hastighed, så man efterfølgende kan se hvor stærkt man har kørt.


  •   23. okt 2005 ang billede
    Der hvor den viser 274km/t er det et photoshop billede ???


  •   19. okt 2005 Model årgang
    Hej Nikolaj
    Jeg er godt klar over, at det er en 2002 model, men den er indregistreret første gang i 2003. Så synes jeg det var mest rigtig at skrive det. 2003 modellen har udover den ændrede bagende også radialmonterede bremser og sort eloxeret stel. Jeg synes faktisk 2002'eren er pænere, men det er jo en smagssag. Den er heller ikke værst din mc!
    Mvh.
    Tommy


  •   19. okt 2005 model årgang
    Hej Tommy
    Jeg tror nu altså nok at det er en 2002 model du har dig der. I 2003 lavede de om på bagenden og satte en anden forgaffel på med radial monterede bremsekalipere.

    Bare lige en oplysning. Det skal jo ikke ødelægge din dag. Det er jo stadig en fed maskine du har dig der.

    mvh Nikolaj


  •   13. okt 2005 Kims original
    Jeg har selv lige sat min den gamle chip i igen - jeg kan godt mærke den marginalt "slappere", men kører 10 gange bedre..
    Det næste jeg skal prøve, hvis der overhovedet skal prøves mere, så bliver en power commander, også en der har forstand på at bruge sit rullefelt.
    Denne er nr. 2 chip jeg prøver, for at sætte den originale i igen - og den kører bare suværent bedst med den.!


  •   13. okt 2005 Chips fra Kämna
    Hej Allan
    Jeg kører også med en chip fra Kämna, som skulle passe til Puretec kit og udstødning. Gasresponsen er ok, men jeg vil tro den kan blive bedre.
    Er næsten sikker på, at den skal en tur forbi dot-e's troldmand til foråret. Men jeg kunne da lige prøve at montere de originale chip først.


  •   12. okt 2005 Oki
    Kunne godt ske det var med gps. smiley

    Mit er vist lidt upræcist...men ikke med 40km/t timen....ellers ville jeg have en ret hurtig (på speedometeret) 600ccm sportstouring smiley
    Er det kun en Mille som har den speedometer visning eller er det generelt for aprilia?


  •   12. okt 2005 Det er nøjagtigt
    Nu har jeg haft min Mille i et stykke tid, så jeg har læst mange tests af dem, og den største fejlvisning jeg har set har været på 2 km/t ved 250 km/t


  •   11. okt 2005 Speedo
    Hej Jeppe
    Selvfølgelig er det ikke GPS og det er formentlig heller ikke 100% præcist, som du selv siger kan slidtagen på dækket have betydning, ligesom at dækket presses sammen ved øget hastighed. Min pointe var bare, at Aprilia med Millen har forsøgt at lave et præcist speedo og at det er lykkedes kan ses i Touring Nyt nr. 6 2002, hvor de konkluderer at speedo er præcist hele vejen fra 50 km/t til topfarten, som de i øvrigt måler til 269 km/t. Til sammenligning ville mange andre mc'ere vise 300 på speedo ved den hastighed.


  •   11. okt 2005 Speedo
    Nu vil jeg ikke påstå jeg har ret, men mener bestemt at det mest præcise er gps. Da det måler bevægelsen globalt (eller hva man skal kalde det). Går ud fra dit speedometer måler antal omgang enten for eller baghjul kører. Og alt efter om der er nyt eller slidt dæk på, vil diameteren og dermed omkredsen jo ikke være ens. Så medmindre den måler med gps, kan jeg ikke se hvordan det kan måle sådan? Men måske det er gps? Det er jo nok umiddelbart dyrere end alm. speedometer smiley

    Lyder det da næsten til.... smiley Fedt...vil jeg også ha..indbygget..bortset fra min nok ikke kører så stærkt længere så


  •   10. okt 2005 Chip
    Jeg snakkede med Jørgen fra Kim's! smiley

    Nej Jeg var hos Kaemna i Tyskland, der kun roder med V2'ere. www.kaemna.de
    De satte den på rullefelt, og lavede en chip til den.
    Den trækker nok også lidt bedre, men gasresponsen er dårligere ved delgas, så jeg sætter den originale i igen, da det er den jeg har haft bedst erfaring med indtil videre.
    Det er lidt ubehageligt midt i et sving at den lukker for hurtigt af, eller at den giver et "puff" hvis man vil gi den lidt mere.

    Selvfølgelig kunne de andre også lave speedometrene 100%.
    Var ude og køre med en Fireblade, og en RF900 for et par år siden, og ham på RF'eren snakkede om 240 km/t, og ham på Fireblade'n snakkedé om 265. min havde kun vist 218, Så var vi ved at trykke lidt på cykelcomputeren der sad på Fireblade'n, og den havde en Vmax på 220, så der er ekstremt meget fejlvisning.
    Er selvfølgelig glad for at det stemmer på min, men folk der spørger kan ikke helt forstå jeg kun kan få den op på 265, for den "ser" jo hurtigere ud. Men hvad gør det når man følger med makkeren hvor speedometeret viser 300. Kan sgu godt se hans historie er mere spændende.


  •   10. okt 2005 100% præcist
    Hej Jeppe
    Jeg siger også tak for dysten.
    Det er ikke et spørgsmål om speedometeret er digitalt eller analogt. Det er simpelthen et spørgsmål om producenten ønsker at lave det 100% præcist og det gør Aprilia på Millen. Såvidt vides kræver det noget dyrt/speciel teknik, men når man tænker på hvor meget tid der i forvejen ligges i udviklingen af mc'er, så er jeg sikker på, at alle mc-producenterne kunne lave 100% præcise speedometer, hvis de ville.


  •   9. okt 2005 Udfordring
    Hejsa... Der fik jeg jo pænt meget klø.... Men sådan er det jo.... Tak for dysten smiley

    Hvordan kan det egentlig være at speedometervisningen er 100% præcis? Mange biler måler også digitalt (hva end det blir vist analog eller digitalt) men de er ikke engang 100% præcise....

    Vh Jeppe


  •   28. sep 2005 16 tandshjul mv.
    Hej Allan
    Tak for tilbuddet. Jeg kunne evt. prøve 16 tands til næste år, det bedste af sæsonen er jo ved at være overstået.
    Hvordan har du fået lavet en speciel chip? Jeg fik en med til Puretec kittet, som er tilpasset min model og udstyr, men synes også, at gasresponsen gerne måtte være endnu bedre.


  •   27. sep 2005 PCIII
    Jeg har selv overvejet en PCIII. Kører med den 2. chip nu som er specielt lavet til min cykel, men skifter til den originale igen.
    Jeg tror den er en lille smule stærkere med den nye chip i forhold til den originale, men gasresponsen er bedre på den originale.

    Jeg har et kæde kit liggende jeg skal ha sat på, også kan jeg se om det gamle 16 tandshjul er ok, så kan du få det til en prøve.


  •   27. sep 2005 Prøve det!!
    Jamen det kunne da godt være man skulle prøve det så, man kan jo aldrig få for meget optræk!
    Overvejer i øvrigt også en PCIII. De taler jo meget varmt om den hos DOT-E og så vidt jeg kan forstå er Ove fra DOT-E en ren troldmand i relation til at få det bedste ud af cyklerne.


  •   27. sep 2005 Prøv det!!
    Så ville jeg sætte et 16 tands på foran hvis jeg var dig.

    Forskellen er ekstrem, og jeg tror stadig top hastigheden vil være den samme.

    Min 2 i 2 Akrapovic udstødning er rigtig fin, men i forhold til prisen, ville jeg beholde den du har hvis jeg var dig.
    Den jeg har fandt jeg brugt i England, og den var til den rigtige pris da den ene lydpotteskal var bulet, som jeg har skiftet samt ridsede mærkater m.m.


  •   27. sep 2005 Ikke standard
    Hej Allan
    Der er puretec racekit og slip'on på. Har overvejet lavere gearing, men nu er vægten omkring 70 kg, så umiddelbart mangler der ikke træk.
    Men jeg tænkte også på om din 2 i 2 Akrapovic og Haga chip mv. havde givet noget mere effekt?
    Mvh.
    Tommy


  •   27. sep 2005 Er din helt standard?
    Jeg ville sætte et 15 eller 16 tands tandhjul på; alt afhængig af hvor tung du er! og om den kan "løbe ud med dig" i 6. (ramme omdrejningsbegrænseren) og om du kan lide tophastighed.
    Har selv sat 16 tands på, og det føles som 10 hk, og nu giver jeg den 2 på bagtandhjulet. Men jeg er også stor, så jeg kommer aldrig op og ramme de 280. Derudover kører jeg mest med et par Hayabusaer, og en ZX10 blandt andet. så jeg har glemt alt om at være topfartskonge!! Men det er hyleskægt, for det gir optræk enmass når du gearer den om.
    Samtiddigt har jeg mit kørekort på "prøve" i godt og vel 2 år endnu, så jeg passer på.!

    Men derudover har du rigtig fine komponenter på.

    Du kan også få mange gode råd på følgende 3 chatforums:
    De Engelske
    http://www.rsvr.net/pages/Chat.asp
    http://www.bikersoracle.com/rsv/forum/
    Og en Amerikansk
    http://www.apriliaforum.com/



  •   25. sep 2005 Nice... smiley
    Damn det er en sprød cykel... smiley


  •   23. sep 2005 tak
    det kan din vold fede cykel vist ogaå godt få.


  •   22. sep 2005 hej tommy
    jeg takker for de pæne ord!!
    Faktisk så jeg meget på en som din, inden jeg købte min blade, men jeg er nok lidt bange for det Italienske, desværre,,,,,,, går også at overvejer en ducati monster s4, meeeeeeen det er jo ikke Japansk, jeg ved det ikke, måske er jeg bare fjollet!


  •   22. sep 2005 Forskel på modellerne
    Har også hørt om svingende kvalitet hos italiernere, men primært vedrørende biler. Foreløbigt er jeg meget tilfreds med min. Hvis du synes Millen er for hård, så skal du overveje R modellen som min. Stik mod hvad man skulle forvente, så er den faktisk mere komfortabel. Öhlins udstyret er godt nok lidt hårdere i udgangspunktet, men virker langt bedre og derfor dæmper den ujævnheder utroligt godt.
    Har i øvrigt også læst, at de nye modeller (2004 og frem) er hårdere end de gamle.
    V2'erens voldsomme lyd og mega moment bliver man aldrig træt af!!!


  •   22. sep 2005 Prøv en ældre MIlle
    KS motor i Vejle har en spritny Mille stående som den Tommy har til salg.

    Den nye RSV er mere extrem end den gamle, så der er bedre komfoert på dem fra 2003 og der før, men tsadig hurtigere end det meste når vejen drejer lidt, også er der max "spass" i V-2eren


  •   22. sep 2005 Italienere
    Yessir - jeg er fuldstændig enig - der er noget over dem. Man hører naturligvis rygter om svingende kvalitet hos italienerne, men de ejere jeg har talt med har været yderst tilfredse. Jeg har prøvet både Falco og Mille Factory. Umiddelbart synes jeg at Millen var lidt "hård" at køre på, men det er nok et spørgsmål om tilvending fra streetfighter til race. Både Falco og Firestorm var mere behagelige at køre på, men skal jeg ha V2, så tror jeg at jeg satser det hele og vælger fuldblods italiensk race.


  •   20. sep 2005 Overvejelse om Mille
    Hej Søren
    Tak for den fine kommentar, sådan en Hornet er nu heller ikke værst. Men jeg kan kun anbefale dig en Mille. Motoren er virkelig sprød og køreegenskaberne ubetinget det bedste jeg har prøvet. Der er et eller andet over italienske motorcykler!


  •   20. sep 2005 Frække farver...
    Hej Tommy, velkommen til. Superfed cykel du har dig! Overvejer selv at anskaffe en Mille til næste sæson.


  •   18. sep 2005 God modtagelse
    Tak for den fine modtagelse.
    Jeg er også super glad for den. Der findes så vidt vides kun 2-3 stykker i den farve i DK.


  •   17. sep 2005 Lækker lækker lækker
    Det er dælme en fin Mille du har dig der.
    Velkommen til galleriet!!!!!!


  •   17. sep 2005 Mmmmmmmmmmmmmums!!!!
    Den er bare fed din mc!!!!!!!!!!!
    Velkommen til galleriet!!!!!!


  •   17. sep 2005 NØJ
    DEN ER JO FRÆK.. fede farver, har ikk set den i de farver før..

    Nice maskine..


Annonce