{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW S1000RR [Tidl. motorcykel] 2011

13.608 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

René E
Mand | 52 år | Oprettet: 22. jun 2007


BMW S1000RR

Årgang:
2011
Motor:
* nye billeder kommer i kølvandet af de mange ændringer foretaget til 2013*

Type: Vandkølet, 4-cylindret firetaktsrækkemotor, dobbelte knastaksler, fire ventiler pr. cylinder

Slagvolumen: 80 mm x 49.7 mm
Kapacitet 999 cc

Kompressionsforhold: 13.0 : 1

Blandingsregulering/motorstyring Elektronisk indsprøjtning / digital motorstyring med bankesensor (BMS-K-P)

Emissionskontrol 3-vejskatalysator, closed loop, overholder emissionsstandard EU4

Kobling: Flerpladekobling i oliebad, anti-hopping-kobling, mekanisk aktiveret

Gearkasse 6-trins-gearkasse med konstant indgreb

Ramme/stel og affjedring:

Ramme i Støbt aluminium af brotypen, lastbærende motor

Forhjulsplacering/-affjedring 46 mm Omvendt forgaffel, upside-down front fork, justerbar dæmpningskompression og returdæmning

Baghjulsplacering/-affjedring Svingarm af aluminium, justering af returdæmpning (kontinuerlig), høj og lav hastighed

Fjedervandring for/bag 120 mm / 130 mm
Akselafstand 1,432 mm
Efterløb 95.9 mm
Kronrørsvinkel 66,1 °

Vægt uden kører/køreklar, fuldt optanket 204 kg (206.5 kg inkl. Race-ABS) **-6kg i forb. m. skift af udstødning**
så den ligger vel på en kampvægt på godt 200kg fuldtanket.
Hestekræfter
Opgivet fakta:
Nominel ydelse 142 kW (193 hk) ved 13,000 omdr./min
Dyno test:
Whp. 174,68 Enghave mc. d. 31-4-11 (std) 2000km målt med oct95
Whp. 180 MR. dyno full akrapovic, KN, PC d. 5-6-2011 3500km målt med oct95
Whp. 182,9 Enghave Mc. d. 28-4-12 5500km målt med v-power
Whp. 180 Enghave mc 4-5-2013 10800km målt med v-power

Maks. drejningsmoment 112 Nm ved 9,750 omdr./min (std)

Forbrug ved 90 km/t: 17,5 km/liter

Forbrug ved 120 km/t: 16,9 km/liter

Blandet "frisk kørsel" 15,1 km/l (egne erfaringer)

Brændstoftype Blyfri superbenzin, oktan 98, automatisk bankningskontrol tillader drift med min. oktan 95
Fælge
Hjul: Støbt aluminium

Fælg, for 3.50 x 17"
Fælg, bag 6.00 x 17"

Bremser:

Bremse, for Dobbeltskive, flydende lejrede bremseskiver, faste radiale kalipre med fire stempler, diameter 320 mm, tykkelse 5 mm

Bremse, bag Enkeltskive, diameter 220 mm, flydende kaliper med enkelt stempel, tykkelse 5

ABS DTC**: DTC Dynamic Traction Control med 4 funktioner, fås kun til Race ABS, kan frakobles

Race-ABS*: Race-ABS med fire funktioner, kan frakobles
Dæk
Michelin Pilot Power3
120/70-17 - 190/55-17

cyklens 1. sæt. Michelin Pilot Power 2ct kørte 10.000km (9500km lovlige) 2011-2012



Topfart
Opgivet til +300, og det skal nok passe..
Tuning
Akrapovic forrør/austin racing gp3 v3 titan potte med akra y-link, PC, K&N

Men tuning kan man ikke kalde det, nok nærmere en optimering..
Styling
Tonet kåbeglas
Justbare/kortere levers
"Ass lift" mod 12-13 røv monteret
Pass fodhvilere mod 12-13
Ilmberger belly, bagskærm, bagsvinger skjolde.
Watsen blink
Austin Racing gp potte. Med Y-link til Akrapovic forrør.

Ekstraudstyr
Låse, alarm, gps, mc garage, etc.
Bemærkninger
Min comeback bike, efter 3års pause. Det er det vildeste pis jeg nogensinde har prøvet..

Dette er min cykel #5, og den første IKKE-Suzuki. Jeg havde brug for at prøve noget andet, og jeg tvivler på at jeg kommer til at fortryde det.

Jeg havde aldrig troet at jeg ville ende op med en BMW, men da de lavede denne model i 09, ku jeg fornemme at det måske sku være anderledes..

Til at starte med synes jeg den var grim med de forlygter... Nu synes jeg den er for fed nettop/også pga. de lygter.. Den ligner ikke alle de andre.. (ikke at det er en kvalitet i sig selv)

Jeg ser frem til mange timer på denne maskine i kommende fremtid, for jeg kan egentlig ikke se hvad der sku afløse den.. :0)
Kommentér på:
BMW S1000RR
Annonce