21. apr 2016
Hvis din ligner nr 2 på billedet, så svare det til hvordan min ser ud nu. Fix strammeren hos en smed og kør videre. Min har gået 86500 km nu.
Har din ikke gået ret langt, så kan den have været kørt med for lidt olie på og derfor en meget slidt kæde...
21. apr 2016
Som jeg ser dit billede, så ville jeg ikke vente for længe med at få gjort noget ved det Jeg skiftede det hele da jeg var i gang, men prøv at kontakte KJØLLER herinde, han kan vist lidt med sådan en Savage og modificeringer.
Nu ved jeg ikke hvordan du har det med tysk, for ellers er der et forum http://www.ls650.eu/community/ som nok afdækker de fleste aspekter sådan en Savage kan komme ud for
31. maj 2015
Det skam også helt i orden at Klaus ikke lige kender mig, der er sq så mange brugere herinde Det her galleri handler jo om at dele viden og hjælpe hinanden. En af grundende til at jeg stadigvæk blander mig ind imellem - det for at være flink. Se selv Niko, han kryber til korset (som man siger) og melder ærligt ud - og jeg vil naturligvis hjælpe Niko, med at rådgive ham så jeg ved han får en Savage der kører som den skal :o) Han er ærlig omkring at hans "soft tuning" ikke spiller - overhovedet.
31. maj 2015
Tusind Tak for info Klaus Jeg forhører mig lidt omkring, jeg har jo selv samme knastkæde i min savage den var født med - og den har kørt 84000 km (med modificeret knastkædestrammer)
Har kikke til den kæde 5 gange siden den blev modificeret ved de 50.000 km (da fik den ny kobling)
Så knastkæden kan faktisk holde, hvis man bare sørger for at køre motoren ordenlig varm før den skal knaldes af og huske at have nok olie på. Selvfølgelig er et brunt tændrør også vejen til en lang levetid
Problemet er at strammeren er ringe designet i blød aluminium og hærdet stempel der slider alu-huset ovalt og så slår strammeren et knæk og bevæger sig langt ud. Til sidst hopper skidtet fra hinanden. Selve knastkæden strækker sig en del lige de første 20.000 km, herefter går det "langsomt".
Har lavet samme indgreb på flere Savager og de alle kører som en symaskine
31. maj 2015
@Kjøller: Den havde 26000 på klokken. Men har hørt om tilfælde hvor det allerede er ved 10-15000 km strammeren er på vej ud. Men det er rimeligt nemt at tjekke, det er bare motordækslet i højre side der lige skal af, evt i forbindelse med et olieskift, dengang kostede en ny pakning til dækslet 28 kr og det tager vel 10-15 minutter at tjekke ?
26. apr 2014
Umiddelbart er der ingen tegn på at den er slidt såsom rasleri eller andre lyde. Man er nødt til skrue dækslet af motoren i højre side og lave visuel kontrol, evt i forbindelse med olieskift. Det koster en pakning til 25-30 kr og tager 20 minutter at kontrollere.
LS650 knastkædestrammer
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Har din ikke gået ret langt, så kan den have været kørt med for lidt olie på og derfor en meget slidt kæde...
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
Jeg skiftede det hele da jeg var i gang, men prøv at kontakte KJØLLER herinde, han kan vist lidt med sådan en Savage og modificeringer.
Nu ved jeg ikke hvordan du har det med tysk, for ellers er der et forum http://www.ls650.eu/community/ som nok afdækker de fleste aspekter sådan en Savage kan komme ud for
maj 2015
Følger: 34 Følgere: 48 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 69
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Det her galleri handler jo om at dele viden og hjælpe hinanden. En af grundende til at jeg stadigvæk blander mig ind imellem - det for at være flink. Se selv Niko, han kryber til korset (som man siger) og melder ærligt ud - og jeg vil naturligvis hjælpe Niko, med at rådgive ham så jeg ved han får en Savage der kører som den skal :o) Han er ærlig omkring at hans "soft tuning" ikke spiller - overhovedet.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 257
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Har kikke til den kæde 5 gange siden den blev modificeret ved de 50.000 km (da fik den ny kobling)
Så knastkæden kan faktisk holde, hvis man bare sørger for at køre motoren ordenlig varm før den skal knaldes af og huske at have nok olie på. Selvfølgelig er et brunt tændrør også vejen til en lang levetid
Problemet er at strammeren er ringe designet i blød aluminium og hærdet stempel der slider alu-huset ovalt og så slår strammeren et knæk og bevæger sig langt ud. Til sidst hopper skidtet fra hinanden. Selve knastkæden strækker sig en del lige de første 20.000 km, herefter går det "langsomt".
Har lavet samme indgreb på flere Savager og de alle kører som en symaskine
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 257