DynoRun på MT07 - varierende resultater {{forumTopicSubject}}
Hey Folks,
Jeg er ikke potential mekaniker og har ikke megen forstand på motorer.
Jeg har fået monteret IXIL hyperlow udstødning på min MT07 og har fået den indkørt plus monteret og indstillet PowerCommander V.
Andre jeg kender har fået lavet samme behandling et andet sted end mig.
Første detalje. På Yamaha's egen spec liste står følgende:
Maks. effekt 55,0 kW (74,8PS) @ 9.000 rpm
Maks. moment 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6.500 rpm
Så får jeg mine tal:
Maks effekt 64,12 hp (Efter Pc V og ixil monteret)
Maks moment 61,81 (Efter Pc V og ixil monteret)
Kammerats tal:
Maks effekt 75,4 hp (akrapovic monteret)
Maks moment 47,87 Nm
Så er mit spørgsmål - hvilke tal skal man regne med?
Ved godt at de 74,5 hp Yamaha oplyser - er om motoren, altså I motoren. På baghjulet er noget andet.
Min kammerat fik sin målt INDEN udstødningen kom på - og havde 71 hk.
Hvordan skal jeg så forstå at min får helt præcist 64,12 hk efter ny udstødning, remapping og powercommander?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Har du en måling på din, inden ixil og PC blev monteret?
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
Nej desværre - har kun hans målinger før og efter Powercommander og remapping.
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 122
Men er det to forskellige rullefelter, og en slip-on hyperlow vs Akropovic full.
Samt der er lavet K&N luftfilter, mod i org. ECU, katalysator fjernet på din kammerats, så kan det være muligt.
Men hvis i skal måle jeres cykler på HK, er det samme rullefelt i skal måle dem på.
Og så er to motor aldrig ens i ydeevne.
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
Jeg har ikke fået luftfilter i.
Men så kan jeg reelt aldrig vide med sikkerhed præcist hvor mange hestekræfter min motorcykel nu har - er hvad i siger. Hvis jeg får den målt i jylland er jeg på 75 hk - får jeg den målt et andet sted på sjælland har den 64 ... det er da ikke holdbart
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Jeg forstår bare ikke du hvorfor du ikke har en måling fra før arbejdet blev lavet. Hvordan fanden kan værkstedet så dokumentere de har remappet din PC V, og ikke bare lagt et standard map ind på din PC?
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 122
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Din Kammerats måling er forket... Og der er helt sikker mange begreber, omkring effekt måling, du heller ikke har styr på.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Nu er det MEGET få rullefeltet der kan kalibrerer. Men det kan sku snydes på 117 måder.
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
derfor har jeg ikke måling inden udstødningen.
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
Synes bare 11hk til forskel på 2 motorcykler der begge har fået et nyt full exhaust system på og powercommander var sært når man skulle mene de begge skulle yde knap det samme.
Men jeg behøver ikke kender så meget til det tekniske, når det er tallene 75 og 64 jeg sammenligner som burde være det samme
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Yamaha oplyser effekt på krumtap uden vandpumpe og generator.
Du har effekt på baghjul og transmissions tab er ikke målt.
Din kammerats er ikke kalibretet, med rigtig omdrejningstal.
Så en gang hurtig regnen baglæns, så kan jeg hurtig fortælle dig. Det der er sku kun til at lukke op og skide i.
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
Men lad os lukke den her, da man må formode kammeratens måling ikke var på baghjulet og måske ikke så grundig som min måling som VAR på baghjulet.
Tak for svar!
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Personligt ville jeg da være lidt skuffet, og måske også undrende
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Det eneste brugbare resultat er foer og efter maaling.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Med de ændringer der er lavet, skal den jo nærmere smide ca 20% i transmissionestabm, HVIS tallene skal passe.....det er meget for en cykel med kæde Jeppe´s undren
Jeg er OVERHOVEDET ikke rullefelt ekspert, skal det siges, og går ikke meget op i heste (har en cykel med 48 hk på krumtappen idag), men forstår godt Jeppe´s undren
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Effekt kommer helt af sig selv, hvis forbrænding er der. Men forbrænding kommer ikke af effekt alene. Hvorfor så 99% af vore rullefelt guder, vælger at arbejde ud fra effektsiden, er sku mig en gåde.
Det jeg udlever er derimod en komplet gasanalyse. Del er jeg total ude over problemet, som dette indlæg tydelig beviser. I (Jer kunder) fatter hat af hvorfor og hvordan et rullefelt virker. Og det kan man bestem, heler ikke bebrejde jer. For selv om jeg har arbejde, med rullefelt i snart 25 år. Så er der stadig ting, der kan tage røven på mig. Det hjælper så heller ikke der kun, er en 3-5 mand i dk, der ret faktisk ved nok om det.
For at få et rigtig overblik over HVAD der ret faktisk er lavet så er vi ude i noget i den her retning:
https://www.dropbox.com/s/67qrharak0mspe4/PE%20FireBlade.pdf?dl=0
Ang effekt tab... Det eneste rigtig målbare er på koblingen. Altså baghjuls effekt + transmission. Det er nemlig den eneste, måde at være sikker.
Men på den anden siden, så vil jeg våge den påstand. Jeg kan få samtlige rullefelt, til at spytte den Topeffekt og Moment, som passer mig.
Det er rullefelts brugerens afgørelse, hvad det ender på. Og der er sku RIGTIG mange, der benytter sig af det trick.
Ergo... FUCK Før / Efter.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
Det er bare sjovt at nogen siger "ALLE (meget generelt) måler på baghjulet"
og så har 2 cykler en difference på 10+hk. Thats my point, very simpel. Det jeg så KAN se hvis vi antager hans dyno måler 10hk for lavt fra start, er at der er sket en nice forbedring på min i effekt ROLL ON og i gearingen.
Hvis jeg møder nye mennesker og de spørger hvor mange hestekræfter min yamaha har efter den behandling ved jeg kort sagt ikke hvad jeg skal svare.
Det kunne måske være meget rart at vide efter man har betalt 6.305 kr
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
alt spiller ind, har du feks et blødt sportsdæk på og måske med for lidt luft i, og kammeraten har et touringdæk med korrekt dæktryk, kan der ligge adskillige hk der.
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
Men har læst mange forskellige oplevelser - men de lader til at yde det tæt på det samme. Ham der har lavet testen hos mig fortalte også han kunne anbefale jeg i det mindste PRØVEDE at fjerne DB killer - det ville give en lille bitte smule ekstra.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
men ellers kan du save den lukkede ende af, men du skal ikke korte den op,
Ixil har det med at larme meget uden db killer, men tjek ovenstående.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
det er ikke nok at rørene ser fine og lige ud, akra bruger feks. koniske forrør, og både dimensioner og længde på både forrør og ende rør er meget vigtige.
Akra har også noget pænere rør samlinger og svejsninger end de fleste.
DynoRun på MT07 - varierende resultater