1.785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Fordel ved cv karburatore Fordel ved cv karburatore

Hej, har gået og undret mig lidt over fordele ved en cb karburator i for hold til tvangstyrede.. Ved at en mindre karburator giver noget mere på bunden end en stor(eller omvendt) at både store og små karburatore har deres fordele. Men tænker så at en cv karburator er ideel til flere arbejdsområder end en tvangstyret da den variere i størrelsen efter rpm om man må sige pga vakuumm systemet? Så hvad ville være bedst til race?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordel ved cv karburatore
  • #2   15. nov 2014 CV karburatorer er mere økonomiske end tvangsstyrede, der har skarpere gasrespons. Til gengæld passer blandingsforholdet på en cv altid til omdrejningstallet-

Så kommer en af mine personlige kæpheste: En CV er altid afhængig af luftmodstanden i indsugningen. Det betyder, at man som minimum altid skal beholde
    den originale luftfilter kasse - eller går det simpelthen ikke godt!

• #3   15. nov 2014 Nej Knud, tvangsstyrede kan tit være lang mere økonomiske. Hvis de eller er justeres korket (ved normal landevejs kørsel). Men ja der kan satme også, læsse noget benzin ind når de får lov.

Men for pokker jeg savner, de glade fladspjælds dage. bare lyden af dem, får stadig nakkehåret til at rejse sig smiley

• #4   16. nov 2014 Det er bestemt ikke min erfaring at tvangsstyrede har bedre økonomi - bevares, de kan jo stilles magert, men så e der absolut heller intet responsmæssigt at opnå ved dem.:-)

• #5   16. nov 2014 Problemet er alt for mange, godtager at de ikke, trækker jævnt fra tomgang.
    Når de først er justeret, rigtig så trækker de fint, og økonomien er ganske fin på dem.

I "gamle" dage, når div racer team kom. Så have de gerne et, støre udvalg af tragte, spjæld, nåle og div dyser med. Det gav klar nok en mugelighed, for at få det til at køre.
    Jeg tvivler sku stærk, på ret mange vil ligge. En 30-50.000,- for dele der kun måske skal bruges ha ha ha

Den Bimota SB6 jeg selv have, fik jeg til at gå omkring. 18 Km/L ved 130 Km/T på motorvej. Den opførte sig stort set, som en indsprøjtnings motor.

• #6   16. nov 2014 Du har helt ret I Knud at hvis man piller den originale luftfilterkasse af på et sæt CV´ere, kører den ikke godt ... med det er ikke rigtigt at man ikke kan få den til at blande korrekt gennem hele området ... Men som 4fun siger om tvangsstyrede, så er den korrekte justering jo afgørende .. det er vel også lidt lige osm man går ud og køber et power jet kit til sin Suki´1100 for at den skal kunne reagere hurtigere på gassen !!

• #7   16. nov 2014 Ja lyden af en fladspjæld, det er himlen

• #9   16. nov 2014 Søren P det har jeg hørt før, men jeg har slet ikke samme erfaring!!!

Kommentér på:
Fordel ved cv karburatore

Annonce