Afkortning af Akrapovic på XT660?? Afkortning af Akrapovic på XT660??
Da jeg får en anden bagende på min XT660X'er, bliver der et problem med at få nr.pladen til at kunne være imellem de to laaange akrapovic potter..
Link til billed af potter:
http://www.bikebiz.com.au/products/Akrapovic-Yamaha-XT-660-X%7B47%7DR-'04%252d'08-Slip%252don-SP-Series-Exhaust.html
Så vil høre om der er nogen herinde som har prøvet at afkorte nogen magen til, eller ligende (i titanium)?
Har søgt herinde og på youtube, men har ikke fundet det svar jeg søger..
Man kan vel ikke bare bore de popnitter ud, skære fx. 10 cm at den ende hvor forrør går ind og så indover med flangen igen? Der er vel et inderrør som skal sættes fast igen?
Det er ikke pga. den skal sige mere, for det gør den okay i forvejen..
Men for at jeg kan få nr.pladen op under, så for en syns skyld
Håber I kan hjælpe
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Og så vil jeg da sige, at der er rigeligt med plads til nummerplade uden at skære i potterne. Det er da bare at montere den rigtigt.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Jo et kan du NÆSTEN godt. Du skal dog lige sikre dig om det indre rør er fast-svejst i bund eller top af potte inden du skærer i noget som helst.
Den VIL så helt sikkert sige mere så det skal du naturligvis være forberedt på også .
Husk når du nitter den igen at bruge rustfaste nitter. Alu holder ikke længe.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Jo..det kan du godt...og du skal klippe i potten med en pladesaks...
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5329
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
En bånd sav vil flå uldet ud og det er da ikke nødvendigt at skulle pakke den om hvis det kan undgås.
Og så er der kommet rustfri popnitter i igen
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 242
Og ja, den bliver oprettet så snart jeg kan få taget nogle ordenlige billeder, helt sikkert.. Men står 50km væk her i vinteren, og har ikke nogen bil, så ser den ikke for ofte, øv øv..
Men jeg vil da lige prøve at lure lidt mere på dem næste gang.. Hvis det er sikkert at inderrøret sidder fast på flangen i bagenden, og ikke ved forrør??
Jeg er selv smed og min far har et auto og smedeværksted med det hele, så det er ikke problemet.. Ville bare høre om hvordan den er bygget op, og hvordan folk har gjort selv - og det fik jeg jo en masse fine svar på
Lader denne tråd ligge til en mulig anden med samme spørgsmål, der er jo gode svar, hehe..
GOD JUL OG GODT NYTÅR FOLKENS
aug 2007
Jeg skal skære/bore i det bagerste stykke ikk?
Da inderrøret vel sidder fast i flangen ved forrøret?
aug 2007
Mange tak - så er der lidt at lave imellem jul og nytår
Afkortning af Akrapovic på XT660??