623 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Banedage hvilken klasse, hverdags mc? Banedage hvilken klasse, hverdags mc?

Hej folkens, kunne godt tænke mig at høre om dem der kører meget til sådan noget, om de bliver i mellemste klasse eller rykker i op i rød? (ikke banejern vi taler om)
Tænker mere på den risiko der er for at miste alt grejet pga totalskade osv!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banedage hvilken klasse, hverdags mc?
  • #1   7. aug 2010 folk har noget mere "erfaring" i rød klasse end i blå/grøn. men der blir så også kørt en smule hurtigere.
    hvis du kører omgangstider der er hurtige nok til rød klasse, ville jeg klart rykke op.

god fornøjelse:)

• #2   7. aug 2010 Ja men man risikerer også at skulle gå hjem hvis en kører ind i en!
    Selv skal jeg på Sturup for første gang, på en spritny, for mig, Laverda 750 S, som jeg ser for første gang d 15, da jeg har byttet min ZX9R med Marco, og han har dem begge med i kassevognen fra Kbh, jeg er allerede derovre om fredagen nemlig!
    Men jeg har meldt mig til i medium, men starter nu alligevel i begynderklassen, skal ikke rode mig ud i noget snavs med det samme!

• #3   7. aug 2010 Tjoeeeee, nu ved jeg ikke hvem du skal afsted med, men ofte er der ikke kun forskel på hastigheden, men også på hvad du må på banen. Nogle arrangører har f.eks. regler om hvor man må overhale (grøn not/langside, blå lige stræk ikke i sving, rød "go for it").

Det kan således være et spørgsmål om hvordan DU ønsker at køre. Der er jo ikke meget grin ved at få at vide at man overhovedet ikke må overhale, hvis man har prøvet noget andet adskillige gange.

Og hvis du alligevel har Laverdaen i en kassevogn, så behøver du jo ikke gå hjem ;o).

JLL

• #4   7. aug 2010 P.S. Fed Laverda (selv gammel Laverda kører) en rigtig køremaskine, og stærkt undervurderet af de fleste ;o).

JLL

• #5   7. aug 2010 Jo men den skal selv køre fra Kbh til Jylland bagefter, for der stopper kassevognen:) hos Marco!
    Og ja, de har de nævnte regler, det er mcracing.dk tror jeg de hedder!

• #6   7. aug 2010 smæk nogen frame sliders på og håb på det bedste smiley
    Skal også over og rulle på sturup d.15 i grøn klasse, håber da også på at jeg selv kan køre cyklen hjem smiley

• #7   7. aug 2010 Min erfaring efter rigtigt rigtigt mange trackdays er følgende:

Blå klasse er farezonen, rigtigt mange kører over deres evner, og har noget at bevise

Rød klasse: Der bliver kørt STÆRKT og TÆT, men stort set alle ved hvad de laver, og tager ikke unødige chancer.

Det man oplever i rød, er at der ofte er mange licenskørere, som har forståelse for at denne dag ikke er race, ikke engang træning, men bare en hyggeligt dag.

Ja de kører meget stærkere end du, men til gengæld har de også overskud til at overhale dig pænt. Hvorimod blå klasse tit er præget af kamikaze piloter.

Er dine tider, bare i nærheden af de andre i rød, så vælg at køre der.
    Du vil som sidegevinst opdage at tempoet i den hurtige klasse smitter af på dit eget.

• #8   7. aug 2010 OK, men jeg kan ikke gøre noget ved maskinen for jeg får den først derovre, så jeg skal til at vænne mig til et helt andet set-up, jeg er jo også 5 cm højere og 5-8 kg tungere end han er! Der er alene 30 indstillinger for rebound og 24 for dæmpning og noget i samme stil bagi!

• #9   7. aug 2010 Nej, der er sgu ikke engang plads til at jeg kan komme med tilbage da Marco har sine børn med! Men jeg skal bare lige over på den anden side, så kan jeg sætte prøveskilte på og køre mod Kolding! Jeg er så allerede i Malmø en eller 2 dage før der skal køres, aner ikke på nuværende tidspunkt hvad jeg gør, ved bare at jeg skal på jobsøgningskursus hos anden aktør, jobdk, til kr 6-000 i ugen, hehe!

• #10   7. aug 2010 Og så vil jeg gerne se om jeg kan krejle mig en læderhabit til dagen, har kun textil, som vidst også er ok med CE protection og jeg har rygbeskytter UVEX!

• #11   7. aug 2010 så længe tøjet kan lynes sammen så er det fint nok, men læder er self det bedste smiley

• #12   7. aug 2010 Så ses vi Allan, jeg er på Sturup fra fredag aften til søndag klokken ??, og jeg vil glæde mig til at se din Laverda - og giver du en tur så er det OK med mig ;o).

JLL

• #13   8. aug 2010 I så fald bliver det efter devicen, væltet er solgt + billet til Kolding:)

Kommentér på:
Banedage hvilken klasse, hverdags mc?

Annonce