769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Startproblemer m.m. Startproblemer m.m.

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at starte min mc, en Suziki GSX-R 250'er, nogle gange.

Hvis jeg fx får den startet, men den så går ud, så har jeg meget svært ved at få gang i den igen. Her på det seneste har jeg været nødsaget til at få hjælp til at skubbe den igen - det er sket to gange.
Det er kun galt når den er kold, ellers starter den med det samme.
Batteriet er ret ny, så jeg forstår ikke helt hvis det er det. Dog testede jeg lige hvordan generetoren klarede sig. Ved 5000 omdrejninger, med langt lys, skal der ifølge manualen være mellem 13,5 volt og 15 volt. Jeg målte omkring 12 volt, hvilket jo er lidt i underkanten, dog fik den heller ikke helt 5000 omdrejninger, men nok nærmere lidt over 4000. Jeg fik ikke testet så meget da naboerne vidst gerne vil sove smiley Så jeg prøver lige lidt mere i morgen.

Jeg har desuden også et lidt andet underligt problem. Hvis jeg kommer kørende, og så kobler ud, så går den _nogle_ gange ud. Her i aftes da jeg lige var ude og teste, gik den nok ud 6-9 gange på cirka 6-8 km. Nu koblede jeg godt nok også tit ud, for at se om der var noget system i hvornår den gik ud - men nej. Så den plejer normalt ikke at gå ud så tit. Problemet er selvfølgelig ikke større end at jeg bare skal slippe koblingen, og så slår den i gang igen - men det er sgu lidt træls... Kan det være at det bare er fordi den har for lav en tomgang?

Jeg sætter pris på ALT indput! Må indrømme at jeg ikke er den store mekaniker, så det kan være løsningen er lige foran min næse smiley

På forhånd tak!

Hygge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer m.m.
  • #1   15. sep 2005 jeg havde samme problem med min yamaha4 gears den gang jeg var knægt og der hjælp det da jeg rensede karburatoren det kan jo være at det er det for principet er jo det samme da din også er en 2takter

• #2   15. sep 2005 Hallo Henrik!
    det er en firecylindret firetakter!
    Blot til info.

• #3   15. sep 2005 sorry min fejl det mente jeg bare beklager

• #4   15. sep 2005 Tak for input!

Jeppe: Jeg overlever nok smiley

Men snavs i karburatorerne hænger vel ikke sammen med mit problem nr. 2 hvor den går ud når man kobler ud, gør det?

• #5   15. sep 2005 Kan det være forklaringen på at jeg kan lugte benzin efter jeg har været ude og køre en lille tur? Eller er det ganske normalt?

• #6   15. sep 2005 12 v er for lidt, det kan være dårlig forbindelse i div stik fra generator over ensretter til batteri, måske def generator eller ensretter men prøv først at gå alle stik forbindelser igenmen.. her slutter min viden om det men held og lykke med at få den til at funke fint igen..

• #7   15. sep 2005 Basse: Ja, jeg synes også det lyder lidt lavt, men jeg tester lige en ekstra gang i morgen, når naboerne ikke prøver på at sove smiley

Willie: Dannes små is? Huh? Altså vand, eller flyder der rent faktisk små vaffel-is rundt i min tak? smiley

• #8   15. sep 2005 tak = tank

• #10   16. sep 2005 Så fik jeg tjekket ordenligt. Inden jeg tjekkede ville jeg lige køre en tur, men der var den umulig at få startet uden lidt skubbehjælp - mere hjælp end jeg plejer...

Men da jeg kom hjem fra turen, cirka 5 km, målte jeg på batteriet. Der var 12,5 volt, ved 5000 omdrejninger, hvilket jo 1 volt for lidt i forhold til minimum i manualen. Da jeg slukkede, og målte, stod den på 10,5 v, hvilket jo også er i underkanten. Har i flere gode forslag efter det noget mere præcise input fra min side?

• #11   16. sep 2005 Burde batteriet ikke være ladet fuldt op på sådan en tur normalt? Der står nemlig følgende i manualen når man skal lave generator tjekket:
    Be sure that the battery is in fully charged condition.
    Men det kan batteriet vel ikke være, hvis generatoren er kaput?

• #12   16. sep 2005 Jeg har lige været ude for at måle nu, men jeg kan dælme ikke finde ud af at måle på ensretteren. Jeg synes der går seks ledninger ud fra den? Ifølge manuelen, som dog ikke er til en gsxr, men en der ligner, så skulle der kun gå fem ledninger ud... Desuden kan jeg ikke finde det stik hvor de tre, som ikke ender i generatoren, går hen.

Nogle der kan hjælpe? På forhånd kæææmpe tak!

• #14   16. sep 2005 Hejsa

Jeg havde nøjagtigt det samme problem med min baby-gixxer. Den blev dårligere og dårligere til at starte, senere skulle den løbes i gang, og til sidst ville den slet ingenting. Det viste sig at være vakuum-spjældene (hedder de ikke det? smiley der var kaput. Det kunne du jo prøve at kigge på. Dog ér jeg ikke selv den store mekaniker, så kan desværre ikke hjælpe dig med det praktiske. Held og lykke med det...

• #15   16. sep 2005 Dannie: Jeg har prøvet at tage polerne af og sætte dem på igen nu, men det virkede til at de var spændt fint.
    Jeg har ikke selv skiftet batteriet, sælger sagde bare at det var nyt. Jeg havde det lige af for at tjekke det, og væske standen var godt nok lidt over max... men det burde vel ikke være det?

Mathias: Okay, var det membranerne den var gal med? Jeg forstår bare ikke helt hvis det er det, på trods af det nok også trænger til at blive skiftet, da jeg ikke helt kan se hvordan det skulle hænge sammen med ladningen.

Jeg sætter pris på alles input! Det er rart at få tænkt alle mulighederne igennem - takker!

• #16   16. sep 2005 Tjaeh, heller ikke sikkert det er det samme der er galt, skal ikke kunne sige det. Men endnu engang held og lykke med det...

• #17   18. sep 2005 Jeg havde en mistanke til at den måske stod og afladede, så jeg målte batteriet efter jeg havde været ude en tur, og der var der en spænding på 12,5 volt, derefter pillede jeg minus polen af. For lidt siden prøvede jeg så at måle på batteriet igen, og der var det faldet til 10,5 volt :s Så det kunne tyde på at det nye batteri ikke spiller så godt, eller?

Hygge

P.S. For en sikkerheds skyld har jeg lige købt noget injection cleaner smiley

Kommentér på:
Startproblemer m.m.

Annonce