{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.064 visninger | Oprettet:

Cbr 600 Startproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej forum.
Jeg har store problemer med, at få min CBR startet op efter vinteren. Ville ud at køre i det gode vejr i dag, og den startede da også op kort efter en del forsøg. Den var i gang ujævnt i et lille minut og gik herefter ud. Herefter har den stort set været helt død lige siden med enkelte små tøf fra udstødningen.

- Jeg har haft slangen af der hvor den pumper benzinen videre i kaburatorerne, og den virkede fint pumpen. har hældt nyt benzin på samt kaburatorvæske i benzinen.

- Jeg har taget tanken af og givet den en snaps ned i hver kaburator og det er KUN i den ene kaburator den skyder fra.

- Jeg ved ikke om den får benzin, men umiddelbart tror jeg det.

På den ene side tror jeg således, at det må være tændrørene der er for ringe, men på den anden side forstår jeg det ikke helt, da de blev skiftet sidste sommer og den har kørt minimalt siden. Mit problem er også, at den originale tændrørsnøgle er væk til den, så aner ikke hvad jeg skal gøre eller hvor jeg evt. kan købe en ny tændrørsnøgle der passer til min cbr.. Har nogle gamle tændrør fra den fra sidste sommer og det lader til størrelsen er en top 16 mm.

Ps. Kan nogen forklare mig hvordan jeg får tændrørene af og om hele maskinen skal skilles ad i atomer og hvor jeg evt kan købe en topnøgle der passer til den og evt nogle ideer hvad mit problem kan skyldes?

PFT!

Tobias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cbr 600 Startproblemer
  • #1   11. apr 2011 Sådan en bike har jeg og det er ikke lykkedes mig at få andet end 3 rør ud da der er en gevækst på ventildækslet der gør at det ikke er til at komme til!
    Min erfaring med de cykler af den årgang er at tændrørene, de små, ikke kan holde til at man går og småstarter flere gange i løbet af vinteren, så brænder de af!
    Jeg prøver gerne med DIESELSTART ned i luftfilteret og hvis ikke den siger noget, så er der ingen gnist, defekte tændrør! (4 x 150,-)


  • #2   11. apr 2011 Jeg har fire nye tændrør til den, men mit problem er, at jeg ikke ejer en topnøgle der passer til den. Nogen ide om hvor en sådan kan købes? en alm. skraldnøgle virker ikke, da den ikke kan gå langt nok ned over tændrøret, samt der er ikke en gummi-"dut" på, så den kan trække tændrøret med op..

    Ps. Tak for dit indlæg. Vil prøve at købe noget dieselstart i morgen. Det skal bare kommes i samme sted som hvor jeg giver den en snaps ikke?

    Mvh


  • #3   11. apr 2011 Andre ideer folkens ??

    Mvh..


  • #4   11. apr 2011 Ja vi Suzuki folk finder jo bare det originale værktøj frem som er under sædet:) det hjælper ikke dig meget Hehe.

  • #5   11. apr 2011 Tændrørsnøglen i det originale værktøjssæt er perfekt til og få tændrørrene ud.... Hvis du mangler sættet, så kan du købe tændrørsnøglen seperat, hvilket nærmest er et must og have, ellers får du aldrig de tændrør ud, uden at spillet alt af...

    NGK tændrør har rygtet for at brænde af, hvis de druknes.... Jeg kører nu selv med NGK iridium, og dem har jeg endnu ikke oplevet problemer med...


  • #6   11. apr 2011 Mht tændrørsskifte - Så er der ikke meget plads, langt det nemmeste er at få fat på det stykke org. værktøj, der findes i værktøjskittet, kan købes enkeltvis som nyt (89216-MAL-600), eller find et brugt (skal du forbi Odense, har jeg et par stykker liggende). Skiftes herefter ved at opnå adgang ved at fjerne højre og venstre inspektionsdæksel (i sidekåben) -

    (link fjernet)



  • #7   11. apr 2011 Erling: Hvor kan en sådan nøgle købes? Har du et link evt?


    Michael: Skal desværre ikke til Odense pt. På billedet ser det ud til, at man skal pille det øverste af motorblokkens dæksel af? (Der hvor svensknøglen sidder på en skrue og der står 2. ) Skulle det ikke "bare" være, at tage tændrørshætterne af og så ned med tændrørsnøglen eller skal andet skilles ad inden?

    Tak for jeres hjælp so far! smiley


  • #8   11. apr 2011 Kig godt på billedet igen og du vil se at topdæklset (naturligvis) stadig sidder på og altså ikke skal afmonteres :-), af med hætten, ned med specialværktøjet og drejes med en alm. fastnøgle....

  • #9   11. apr 2011 Michael.. Takker..

    Opsumering so far:

    I morgen vil jeg prøve at købe dieselstart og se om det hjælper. Sker der intet er konklusionen at tændrørene er døde.

    Min problem er indtil videre således at finde ud af, hvor jeg kan købe sådan en topnøgle der passer til min CBR 600 F3.. Nogen der ved hvor den kan købes?????????

    Mvh


  • #10   11. apr 2011 Den kan du købe alle steder, hvor de sælger org. Honda-dele :-), onlineparts. f.eks tager vist 139,- for den, prøv en markedsannonce efter en brugt, måske er der nogen i nærheden du kan købe eller låne en af....

  • #11   12. apr 2011 Oki.. Prøver en Mc biks i morgen og ser om de skulle have sådan en.. Ellers må jeg give de 139 kr. ved inlineparts.. Det er heller ingen herregård. Er glad hvis bare jeg kan komme ud at køre snart.. Håber det vil lykkes at lave den i morgen.

    Skal nok holde jer opdateret herinde hvadend det lykkes eller ikke.

    Tak for hjælpen til jer alle!

    Ps. Modtager gerne flere tips / råd.. smiley


  • #12   12. apr 2011 Ved ikke hvordan sådan en F3 er opbygget, men på min gamle F4 skulle man luftfilterkassen af for at kunne komme til....

    Men sådan en top til tændrør burde du da kunne købe ved en hver værktøjssælger?


  • #13   12. apr 2011 som feks. ?

    Xl-byg og Stark eller hvad ??


  • #14   12. apr 2011 Snapsen giver du ind i luftfilteret, det er jo forstøvet æter, så det er mere en brise end det er snaps!
    Starter den ikke på alle er der noget galt¨, nåleventilen kan også hænge, typisk på en eller 2 max, men så kan du med enden af ethammerskaft lige banke under svømmerhuset!


  • #15   12. apr 2011 Nu ved jeg ikke hvor meget plads der er der nede, men du kan købe flere tændrørs nøgler eller toppe i haraldnyborg eller thansen, til en billig penge, mener det er omkring 29 kr.

  • #16   12. apr 2011 Oki. Jeg vil prøve at skifte tændrørene i dag og se om de er hvide eller sorte. Er de hvide har den fået for lidt benzin og så er det måske dyserne der er stoppede har jeg lavet mig fortælle og er de sorte er den druknet og så er tændrørene nok defekte. Jeg vil også prøve at tage oliepinden op og se om det pisser ud med benzin, hvad jeg ikke håber sker.

    Lige under luftfilteret sidder de fire kopper (indgange til motoren) hvor jeg giver snapsene. Hvor sidder kaburatorene i forhold og er de nemme at komme til at rense?


    Mvh.


  • #17   12. apr 2011 Med al respekt, det virker lidt som om, du savner lidt basisviden om cyklens opbygning, og hvordan tingene gøres nemmest på PC31'eren ;-), her er et link til servicemanualen, der måske kan hjælpe lidt på vej -

    http://downloads.hondatech.info/Moto/CBR/CBR600/Honda%20CBR600F%201996%201998%20F3%20CBR600%20F.zip

    Hvis du vælger at bruge "dieselstart", er det noget nemmere blot at spraye det ind i ramairsnorklen fortil, fremfor at skille luftfilterkassen ad.


  • #18   12. apr 2011 Jeg plejer at købe værktøj i enten harald nyborg eller mekonomen eller ved biltema...



  • #19   12. apr 2011 Jeg har endnu ikke set noget som kan komme ned til tændrørrene, end den tændrørsnøgle som er i værktøjssættet fra Honda.... Der er ikke meget plads, og slet ikke, når man oven I har begrænset arbejdsrum vis inspektionslågerne...

    Har man en lille hånd, så kan man nok klare det uden skrammer, men når jeg tager mine tændrør ud, så hiver jeg kølere af.... så slipper jeg for at rive hænderne i stykker :o)


  • #20   12. apr 2011 Som erling så rigtig skriver, så har jeg efter meget tid og blodige fingre endelig fået skiftet alle fire tændrør. Tændrørene var sorte, så det så ud til det fik benzin, men der var meget ringe tænding på dem. Efter at have skiftet dem startede motorcyklen med det samme.

    Overordnet er jeg rigtig glad og lettet over det ikke var andet, men har dog stadig et par udfordringer tilbage, hvis nogen vil hjælpe med råd og vejledning.

    1. tomgangsskruen er faldet af og jeg kan simpelthen ikke rigtig se hvor den skal sidde. Den sidder i et langt stykke gummi. Nogen der ved / kan forklare mig, hvor den skal sidde henne?

    2. Efter at have skiftet tændrørene spinner maskinen som jeg mener den skal, men når jeg giver fuld gas og den kommer op i omdrejningsbegrænseren skyder den stikflamme ud af udstødningen. Er det normalt eller kan det evt skyldes den kaburatorvæske som jeg har hældt i benzinen eller er det en justering der skal til?


    Til alle andre der måtte have samme problem med jeres cbr ikke vil starte, vil jeg sige at man godt selv kan skifte tændrør, men hold kæft et døj det er, pga den meget minimale plads. Man skal som Erling siger have den rigtige top (lånte den af Hobro Mc Center) og så kan jeg anbefale at man har en magnet-pen (ligner en kuglepen med magnet på enden) til at tage toppen og tændrørene op fra dybet i blokken.

    Tak for hjælpen til alle og håber nogen vil hjælpe mht tomgangsskruen og skyderi fra potten.

    Mvh.


  • #21   12. apr 2011 "1. tomgangsskruen er faldet af og jeg kan simpelthen ikke rigtig se hvor den skal sidde. Den sidder i et langt stykke gummi. Nogen der ved / kan forklare mig, hvor den skal sidde henne?"

    Tomgangsskruen sidder midt imellem karburatorene.... Hvis den er røget af helt inde ved karburatorbatteriet, så skal du have vist have dem pillet af, for jeg tror ikke du kan sætte den på ellers... Du kan stort set ikke se hvad du laver når de er monteret.

    2. Efter at have skiftet tændrørene spinner maskinen som jeg mener den skal, men når jeg giver fuld gas og den kommer op i omdrejningsbegrænseren skyder den stikflamme ud af udstødningen. Er det normalt eller kan det evt skyldes den kaburatorvæske som jeg har hældt i benzinen eller er det en justering der skal til?

    Tjaaa... når du rammer begrænseren så kappes tændingen, og når den slår til, så tændes det overskydende benzin som røg ud i udstødningen medens tændingen var slået fra.... Men hvis den laver en stor stikflamme, så får den i hvertfaldt nok og leve af ved høje omdrejninger... :o)







  • #22   12. apr 2011 Jeg mener den er omdysset. Kan det være derfor den får nok at leve af?? smiley

    Mht tomgangsskruen var jeg tæt på at råbe RØV da jeg læste det. Det er meget irriterende, hvis jeg igen skal have hele pisset skilt ad, for at få den skrue sat i igen (den er faldet helt af med fjeder, skrue i begge ender og gummislangen).

    Kan det virkelig ikke lade sig gøre at sætte den på uden man skal have karburatorerne af?? smiley


  • #23   12. apr 2011 Jeg kan ikke se andre måde end og pillet hele karb. batteriet af, for det sidder ret godt gemt, som ikke kan ses uden mere eller mindre vente hele skidtet på hovedet....

    Bøvlet, men har man prøvet og skille tingene ad et par gange, så går det nu ret hurtigt og få det fikset...


Kommentér på:
Cbr 600 Startproblemer

Annonce