Cbr 600 Startproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej forum.
Jeg har store problemer med, at få min CBR startet op efter vinteren. Ville ud at køre i det gode vejr i dag, og den startede da også op kort efter en del forsøg. Den var i gang ujævnt i et lille minut og gik herefter ud. Herefter har den stort set været helt død lige siden med enkelte små tøf fra udstødningen.
- Jeg har haft slangen af der hvor den pumper benzinen videre i kaburatorerne, og den virkede fint pumpen. har hældt nyt benzin på samt kaburatorvæske i benzinen.
- Jeg har taget tanken af og givet den en snaps ned i hver kaburator og det er KUN i den ene kaburator den skyder fra.
- Jeg ved ikke om den får benzin, men umiddelbart tror jeg det.
På den ene side tror jeg således, at det må være tændrørene der er for ringe, men på den anden side forstår jeg det ikke helt, da de blev skiftet sidste sommer og den har kørt minimalt siden. Mit problem er også, at den originale tændrørsnøgle er væk til den, så aner ikke hvad jeg skal gøre eller hvor jeg evt. kan købe en ny tændrørsnøgle der passer til min cbr.. Har nogle gamle tændrør fra den fra sidste sommer og det lader til størrelsen er en top 16 mm.
Ps. Kan nogen forklare mig hvordan jeg får tændrørene af og om hele maskinen skal skilles ad i atomer og hvor jeg evt kan købe en topnøgle der passer til den og evt nogle ideer hvad mit problem kan skyldes?
PFT!
Tobias
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Min erfaring med de cykler af den årgang er at tændrørene, de små, ikke kan holde til at man går og småstarter flere gange i løbet af vinteren, så brænder de af!
Jeg prøver gerne med DIESELSTART ned i luftfilteret og hvis ikke den siger noget, så er der ingen gnist, defekte tændrør! (4 x 150,-)
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Ps. Tak for dit indlæg. Vil prøve at købe noget dieselstart i morgen. Det skal bare kommes i samme sted som hvor jeg giver den en snaps ikke?
Mvh
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Mvh..
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
NGK tændrør har rygtet for at brænde af, hvis de druknes.... Jeg kører nu selv med NGK iridium, og dem har jeg endnu ikke oplevet problemer med...
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
(link fjernet)
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Michael: Skal desværre ikke til Odense pt. På billedet ser det ud til, at man skal pille det øverste af motorblokkens dæksel af? (Der hvor svensknøglen sidder på en skrue og der står 2. ) Skulle det ikke "bare" være, at tage tændrørshætterne af og så ned med tændrørsnøglen eller skal andet skilles ad inden?
Tak for jeres hjælp so far!
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Opsumering so far:
I morgen vil jeg prøve at købe dieselstart og se om det hjælper. Sker der intet er konklusionen at tændrørene er døde.
Min problem er indtil videre således at finde ud af, hvor jeg kan købe sådan en topnøgle der passer til min CBR 600 F3.. Nogen der ved hvor den kan købes?????????
Mvh
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Skal nok holde jer opdateret herinde hvadend det lykkes eller ikke.
Tak for hjælpen til jer alle!
Ps. Modtager gerne flere tips / råd..
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.778
Men sådan en top til tændrør burde du da kunne købe ved en hver værktøjssælger?
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Xl-byg og Stark eller hvad ??
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Starter den ikke på alle er der noget galt¨, nåleventilen kan også hænge, typisk på en eller 2 max, men så kan du med enden af ethammerskaft lige banke under svømmerhuset!
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 141
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Lige under luftfilteret sidder de fire kopper (indgange til motoren) hvor jeg giver snapsene. Hvor sidder kaburatorene i forhold og er de nemme at komme til at rense?
Mvh.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
http://downloads.hondatech.info/Moto/CBR/CBR600/Honda%20CBR600F%201996%201998%20F3%20CBR600%20F.zip
Hvis du vælger at bruge "dieselstart", er det noget nemmere blot at spraye det ind i ramairsnorklen fortil, fremfor at skille luftfilterkassen ad.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.778
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Har man en lille hånd, så kan man nok klare det uden skrammer, men når jeg tager mine tændrør ud, så hiver jeg kølere af.... så slipper jeg for at rive hænderne i stykker :o)
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Overordnet er jeg rigtig glad og lettet over det ikke var andet, men har dog stadig et par udfordringer tilbage, hvis nogen vil hjælpe med råd og vejledning.
1. tomgangsskruen er faldet af og jeg kan simpelthen ikke rigtig se hvor den skal sidde. Den sidder i et langt stykke gummi. Nogen der ved / kan forklare mig, hvor den skal sidde henne?
2. Efter at have skiftet tændrørene spinner maskinen som jeg mener den skal, men når jeg giver fuld gas og den kommer op i omdrejningsbegrænseren skyder den stikflamme ud af udstødningen. Er det normalt eller kan det evt skyldes den kaburatorvæske som jeg har hældt i benzinen eller er det en justering der skal til?
Til alle andre der måtte have samme problem med jeres cbr ikke vil starte, vil jeg sige at man godt selv kan skifte tændrør, men hold kæft et døj det er, pga den meget minimale plads. Man skal som Erling siger have den rigtige top (lånte den af Hobro Mc Center) og så kan jeg anbefale at man har en magnet-pen (ligner en kuglepen med magnet på enden) til at tage toppen og tændrørene op fra dybet i blokken.
Tak for hjælpen til alle og håber nogen vil hjælpe mht tomgangsskruen og skyderi fra potten.
Mvh.
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Tomgangsskruen sidder midt imellem karburatorene.... Hvis den er røget af helt inde ved karburatorbatteriet, så skal du have vist have dem pillet af, for jeg tror ikke du kan sætte den på ellers... Du kan stort set ikke se hvad du laver når de er monteret.
2. Efter at have skiftet tændrørene spinner maskinen som jeg mener den skal, men når jeg giver fuld gas og den kommer op i omdrejningsbegrænseren skyder den stikflamme ud af udstødningen. Er det normalt eller kan det evt skyldes den kaburatorvæske som jeg har hældt i benzinen eller er det en justering der skal til?
Tjaaa... når du rammer begrænseren så kappes tændingen, og når den slår til, så tændes det overskydende benzin som røg ud i udstødningen medens tændingen var slået fra.... Men hvis den laver en stor stikflamme, så får den i hvertfaldt nok og leve af ved høje omdrejninger... :o)
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 19 Emner: 16 Svar: 194
Mht tomgangsskruen var jeg tæt på at råbe RØV da jeg læste det. Det er meget irriterende, hvis jeg igen skal have hele pisset skilt ad, for at få den skrue sat i igen (den er faldet helt af med fjeder, skrue i begge ender og gummislangen).
Kan det virkelig ikke lade sig gøre at sætte den på uden man skal have karburatorerne af??
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Bøvlet, men har man prøvet og skille tingene ad et par gange, så går det nu ret hurtigt og få det fikset...
Cbr 600 Startproblemer