Startproblemer Honda CBR 600 F1 {{forumTopicSubject}}
Jeg har søgt på forumet men har ikke fundet det jeg leder efter.
Jeg har en Honda CBR 600 F1 1990, som jeg erhvervede mig i Januar. Den startede fint da jeg var oppe at kigge på den og da jeg fik den hjem. Da jeg så en uge efter skulle til syn havde den halv svært ved at komme igang og vi prøvede at skubbe den igang uden held. den stod så lige 30 min og jeg prøvede igen, derefter startede den med det samme. Da jeg kørte hjem fra syn igen havde den tendens til at gå ud når den gik i tomgang.
Nu her 2 måneder efter kan jeg slet ik få gang i den. Har prøvet af flere omgange og fulgt vejledning fra manual uden held.
Har prøvet med dieselstart ved indsugning, skubbe den igang, prøvet med nyt batteri, tjekket sikringer, prøvet med nyt benzin(desværre uden at lukke det gamle ud) og tjekket at pumpen klikker og pumper benzin videre.
Nogen der har en ide om hvad jeg skal tjekke som det næste? Synes det er meget svært at komme til at få tændrør ud for at se om den gnister og kan ikke finde de skruer man skal løsne for at lukke benzinen ud fra karburatoren. Tror stadig på at det er et dumt lille problem men er bare løbet tør for ideer ( og ja jeg har tjekket der er åbnet for benzin og den ikke står på engine stop)
Beklager den lange smøre men synes det er bedre at have alt information med håber nogen kan hjælpe
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
hvis der er gnist er det nok benzin den mangler.. men der har du jo tjekket næsten alt bortset fra karbs..
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.540
Tændrørene har det med at gå til, hvis den drukner i benzin, hvilket er meget nomalt efter en kold vinter
jul 2004
Nogen der har en ide om hvad jeg skal tjekke som det næste? Synes det er meget svært at komme til at få tændrør ud for at se om den gnister og kan ikke finde de skruer man skal løsne for at lukke benzinen ud fra karburatoren. Tror stadig på at det er et dumt lille problem men er bare løbet tør for ideer ( og ja jeg har tjekket der er åbnet for benzin og den ikke står på engine stop)
Enten tændrør.. eller benzin..
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Det er sikkert enten tændrør eller fordi karburartorene lige trænger til at komme af og blive renset, men det kan altså være ventilerne står for stramt!
Så er der ikke særlig meget kompression på ved kold motor, men når den bliver varm kører den rimeligt igen...
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Har dog købt nye tændrør, men synes ikke det er så nemt at komme til at få dem ud, så vil egentlig gerne prøve at tømme karburatoren inden kan bare ik finde hvor man skal løsne de skruer.
Det var netop også for at høre om der var andre mere "simple" ting jeg kunne teste inden. Dog blev tændrør skiftet sidste sæson.
jul 2004
Skift dine tændrør og rens evt dine karbs. når du har tanken af..
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 322
Hej Søren
Du skriver desværre ikke noget om resultatet af det
punkt 1Har prøvet med dieselstart ved indsugnin ,startede maskinen?
Hvis maskinen startede med dieselstart er tændingen OK
så får den ikke benzin
tænder/starter maskinen ikke med dieselstart er det tændingen der er galt med
men, det tror jeg mindre på
sep 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
jan 2010
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 136
jul 2004
jan 2010
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 322
jan 2010
Tak for de gode indlæg og forslag. Håber andre kan få hjælp til denne sæsonstartstråd da jeg selv synes der er flere ting man kan prøve end i andre tråde. God sæson til alle derude
Startproblemer Honda CBR 600 F1