{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.646 visninger | Oprettet:

Startproblemer Honda CBR 600 F1 {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt på forumet men har ikke fundet det jeg leder efter.

Jeg har en Honda CBR 600 F1 1990, som jeg erhvervede mig i Januar. Den startede fint da jeg var oppe at kigge på den og da jeg fik den hjem. Da jeg så en uge efter skulle til syn havde den halv svært ved at komme igang og vi prøvede at skubbe den igang uden held. den stod så lige 30 min og jeg prøvede igen, derefter startede den med det samme. Da jeg kørte hjem fra syn igen havde den tendens til at gå ud når den gik i tomgang.

Nu her 2 måneder efter kan jeg slet ik få gang i den. Har prøvet af flere omgange og fulgt vejledning fra manual uden held.
Har prøvet med dieselstart ved indsugning, skubbe den igang, prøvet med nyt batteri, tjekket sikringer, prøvet med nyt benzin(desværre uden at lukke det gamle ud) og tjekket at pumpen klikker og pumper benzin videre.

Nogen der har en ide om hvad jeg skal tjekke som det næste? Synes det er meget svært at komme til at få tændrør ud for at se om den gnister og kan ikke finde de skruer man skal løsne for at lukke benzinen ud fra karburatoren. Tror stadig på at det er et dumt lille problem men er bare løbet tør for ideer ( og ja jeg har tjekket der er åbnet for benzin og den ikke står på engine stop) smiley

Beklager den lange smøre men synes det er bedre at have alt information med smiley håber nogen kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer Honda CBR 600 F1
  • #1   22. mar 2010 Start altid med tændrør.. er det nemmeste og hurtigste at skifte (på de fleste modeller)

    hvis der er gnist er det nok benzin den mangler.. men der har du jo tjekket næsten alt bortset fra karbs..


  • #2   22. mar 2010 Jeg gætter også på standardproblemet efter vinteren...

    Tændrørene har det med at gå til, hvis den drukner i benzin, hvilket er meget nomalt efter en kold vinter


  • #3   22. mar 2010 i dette afsnit skriver du faktisk selv hvad det er:

    Nogen der har en ide om hvad jeg skal tjekke som det næste? Synes det er meget svært at komme til at få tændrør ud for at se om den gnister og kan ikke finde de skruer man skal løsne for at lukke benzinen ud fra karburatoren. Tror stadig på at det er et dumt lille problem men er bare løbet tør for ideer ( og ja jeg har tjekket der er åbnet for benzin og den ikke står på engine stop) smiley


    Enten tændrør.. eller benzin.. smiley


  • #4   22. mar 2010 Var den varm, da du så og prøvede den, i forbindelse med købet?
    Det er sikkert enten tændrør eller fordi karburartorene lige trænger til at komme af og blive renset, men det kan altså være ventilerne står for stramt!
    Så er der ikke særlig meget kompression på ved kold motor, men når den bliver varm kører den rimeligt igen...


  • #5   22. mar 2010 Ja altså ham jeg købte af havde den i opvarmet garage men fik den da igang efter 1 uge hvor den havde stået koldt men nu vil den bare ik.

    Har dog købt nye tændrør, men synes ikke det er så nemt at komme til at få dem ud, så vil egentlig gerne prøve at tømme karburatoren inden kan bare ik finde hvor man skal løsne de skruer.

    Det var netop også for at høre om der var andre mere "simple" ting jeg kunne teste inden. Dog blev tændrør skiftet sidste sæson.


  • #6   22. mar 2010 Så vidt jeg husker så er tændrør da ikke så slemme at få ud på din??

    Skift dine tændrør og rens evt dine karbs. når du har tanken af..


  • #7   22. mar 2010 Har prøvet med dieselstart ved indsugning, skubbe den igang, prøvet med nyt batteri, tjekket sikringer, prøvet med nyt benzin(desværre uden at lukke det gamle ud) og tjekket at pumpen klikker og pumper benzin videre.
    Hej Søren
    Du skriver desværre ikke noget om resultatet af det
    punkt 1Har prøvet med dieselstart ved indsugnin ,startede maskinen?
    Hvis maskinen startede med dieselstart er tændingen OK
    så får den ikke benzin
    tænder/starter maskinen ikke med dieselstart er det tændingen der er galt med
    men, det tror jeg mindre på


  • #8   22. mar 2010 Tændrør er svære at få fat på i såden en... Har selv en F2 jeg døjer med... Hvordan er teknikken?

  • #9   22. mar 2010 Nej den startede desværre ikke med dieselstart ved indsugningen. Intet af det jeg har skrevet ned har hjulpet på den ind til videre

  • #10   22. mar 2010 tændrørne prøv at skifte dem det er ikke så galt at skifte:) men tanken skal da af og man kan med fordel løsne kølern også for at få lidt plads smiley

  • #11   22. mar 2010 Som kennth skriver.. jeg har også skiftet på en f2.. det er da ikke så slemt..

  • #12   22. mar 2010 Er det nødvendigt at skifte dem hvis de nu gnister? Eller er det en fordel at skifte dem selvom de blev skiftet for bare et år siden?

  • #13   22. mar 2010 Hvis de gnister starter den også på dieselstart

  • #14   27. mar 2010 Jeg har nu fået løst mit problem. Vi prøvede først at tage tændrør ud for at se om der var gnist. det var ikke rigtig til at se om der kom en og heller ik med det nye tændrør ( og ja vi havde det mod stel) Vi prøvede så alligevel at skifte dem og give sikringsdåsen noget vd40. Derefter startede den med prompte smiley

    Tak for de gode indlæg og forslag. Håber andre kan få hjælp til denne sæsonstartstråd da jeg selv synes der er flere ting man kan prøve end i andre tråde. God sæson til alle derude smiley


Kommentér på:
Startproblemer Honda CBR 600 F1

Annonce