1.363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Forkert ladning af batteri Forkert ladning af batteri

Skulle skifte et batteri i dag, men tænkte det nok var en god idé at lade lidt på det først, bare for at det er i top når det kommer på.

Problemet er bare at da jeg tog laderen af, opdagede jeg at knappen til at skifte mellem 6 og 12 volt havde flyttet sig over på den lave spænding.

Da batteri kom på maskinen kunne den intet, og efter 5 timers ladning var det også kun lidt den ville lade starteren snurre inden den gav op og kun klikkede.

Kan det være den lave spænding der har ødelagt noget i batteriet, eller skal jeg bare være mere tålmodig inden jeg prøver at starte den næste gang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert ladning af batteri
  • #1   27. apr 2008 Tror ikke det betyder noget bare lade på det igen lidt længere

• #3   27. apr 2008 Jeg er i fuld gang, ville bare bruge ventetiden på at spørge hvor dum jeg har været? smiley

• #6   27. apr 2008 Kender godt problemet med at bruge en lader der levere for stor spænding, dog kan det nogle gange bruges til lidt "kundstig åndedræt" til et dødt batteri at give det et par impulser med en højere spænding.

Kunne dog ikke huske om der også var noget med for lav spænding, eller om det er lige meget. Om det rykkede på noget med de 1,2 volt der er over hver celle (hvis jeg husker rigtigt).

• #7   27. apr 2008 Mit batteri på min gamle Yamaha gik engang fladt over en nat, fordi jeg havde adet den stå med baglyset tændt.

"Smart" som jeg var, fandt jeg startkablerne frem og forbandt min bils 24 volt batteri til Yamahen. Drejede nøglen, trykkede på startknappen. Cyklen kvitterede med et klik efterfulgt af en kort sydende lyd.

Derefter intet...! Ingen liv whatsoever. Så det kan man iKKE.

Thansen var leveringsdygtig. 200 kr for et fint nyt batteri og 200 kr for en dertil hørende oplader. Af skade bliver man klog, men sjældent rig.

• #8   27. apr 2008 Anders

Jeg gætter på, at det er en af de ting der berettiger sikringernes eksistens...

• #9   28. apr 2008 Jeps, man bliver lidt klogere for hver dag der går.. Iøvrigt var det en MC-kyndig der i sin tid gav mig rådet med bilbatteriet. Og det var ikke uden betænkeligheder jeg fulgte det.

Nå, det bliver ikke aktuelt mere. Jeg har fået instrukser med den nye MC, at kun original lader må benyttes og det må ikke foregå på batteriet direkte, men gennem strømudtaget. Og den intruks holder jeg mig meget tæt opad

• #10   28. apr 2008 hvilke bil, har 24v anlæg? Det er da normalt kun lastbiler!

• #11   28. apr 2008 Right Rasmus.

Fuldstændigt korrekt. Det var min bils 12 v batteri jeg benyttede. Men det gør vist ingen forskel, da det det spytter flere AMP ud end et MC batteri.

• #12   28. apr 2008 vrøvl, et batteri "spytter" ikke noget ud! Men der er en grænse for hvor meget det kan leverer. Forbrugeren ( i dette tilfælde starteren) bestemmer hvor mange amp. der trækkes fra batteriet.

Batteriet er som en drink med sugerør(ledning). Jo hårdere du suger i sugerøret(ledningen), jo mere forsvinder der fra glasset(batteriet). Men det er ligemeget om glasset(batteriet) er lille eller stort. Så længe indholdet er det samme(12v.)

Jeg selv, og mange andre, har før brugt bilen med startkabler, til at starte MC/knallert med!

• #13   28. apr 2008 Ok Rasmus.

Så var min kammerat ikke helt galt på den, da han gav mig rådet. Men ikke desto mindre, kunne batteroet på MC'en ikke anvendes bagefter. Så NOGET er der sket. Og det tydede den lyd der kom derfra også på.

• #14   8. maj 2008 du har nok vendt polerne forkert.... og dermed falder cellerne i batteriet sammen.

Kommentér på:
Forkert ladning af batteri

Annonce