669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Defekt stator? Yamaha YZF R6 2000 Defekt stator? Yamaha YZF R6 2000

Døde ud af det blå under en tur torsdag. Har nu konstateret manglende ladning. Måler 0,8 ohm ml. alle 3 faser, servicemanual siger ml. 0,27 og m0,33 ohm.
Når jeg adskiller stikket direkte ved stator måler jeg ingen spænding overhovedet, mener jeg bør måle en relativ høj AC-spænding når motoren kører.
Undrer mig over modstanden ml. de 3 faser er fuldstændig ens, men kan jeg gøre andet en end bestille en ny stator, hader bare at bestille noget forkert.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El tavle 750 kr.
  • Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt stator? Yamaha YZF R6 2000
  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
    #1   9. sep 2023 Modstanden over de 3 viklinger skal helst være ret ens. 0,8 ohm lyder fornuftigt nok.
    Du kan prøve at måle om der skulle være en overgang fra en vikling og ud til stel.

Var multimeteret sat til at måle AC da du lavede en spændingstest, og fik du målt mellem dem alle?
    L1-L2
    L1-L3
    L2-L3
    Du burde kunne måle en spænding mellem alle faserne. Medmindre statoren er helt færdig selvfølgelig.

• #2   9. sep 2023 #1
    Glemte at skrive at der er målt for afledning, desværre ikke noget at hente der, har lige sikret mig, at jeg havde sat instrumentet på AC (kunne sagtens være gået i sort smiley ) og jeg kan måle ca. 2 Volt AC ml. alle 3 faser, som du også viser.
    Der er gjort meget ud af modstandsmålingen i servicemanualen, de opgivne værdier er oven i købet ved 20 grader C. så de 0,8 ohm er jo næsten 3 gange så stor modstand som
    angivet.
    Må nok bare overgive mig og se at få bestilt en ny stator

• #3   10. sep 2023 Tag lige låget af, det kan være dine magneter er faldet af og smadret, så er det surt at købe en stator. Billige multimetre kan have svært ved så lave modstande, så den kan sagtens være ok.

• #4   10. sep 2023 Tak for input begge to.
    For at komme videre tog jeg, som Ace skriver, dækslet af og som billedet herunder viser, er
    det vist bare at få monteret en ny stator, og ja Ace, har det skidt med at bestille forkerte/unødvendige stumper.

profilbillede
  • #5   10. sep 2023 Hvis magneterne ser ok ud og er magnetiske, så ja, det er nok en ny du skal bruge smiley

Kommentér på:
Defekt stator? Yamaha YZF R6 2000

Annonce