669 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Defekt stator? Yamaha YZF R6 2000 Defekt stator? Yamaha YZF R6 2000
Døde ud af det blå under en tur torsdag. Har nu konstateret manglende ladning. Måler 0,8 ohm ml. alle 3 faser, servicemanual siger ml. 0,27 og m0,33 ohm.
Når jeg adskiller stikket direkte ved stator måler jeg ingen spænding overhovedet, mener jeg bør måle en relativ høj AC-spænding når motoren kører.
Undrer mig over modstanden ml. de 3 faser er fuldstændig ens, men kan jeg gøre andet en end bestille en ny stator, hader bare at bestille noget forkert.
0 synes godt om
sep 2021
Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
Du kan prøve at måle om der skulle være en overgang fra en vikling og ud til stel.
Var multimeteret sat til at måle AC da du lavede en spændingstest, og fik du målt mellem dem alle?
L1-L2
L1-L3
L2-L3
Du burde kunne måle en spænding mellem alle faserne. Medmindre statoren er helt færdig selvfølgelig.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 107
Glemte at skrive at der er målt for afledning, desværre ikke noget at hente der, har lige sikret mig, at jeg havde sat instrumentet på AC (kunne sagtens være gået i sort
Der er gjort meget ud af modstandsmålingen i servicemanualen, de opgivne værdier er oven i købet ved 20 grader C. så de 0,8 ohm er jo næsten 3 gange så stor modstand som
angivet.
Må nok bare overgive mig og se at få bestilt en ny stator
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.838
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 107
For at komme videre tog jeg, som Ace skriver, dækslet af og som billedet herunder viser, er
det vist bare at få monteret en ny stator, og ja Ace, har det skidt med at bestille forkerte/unødvendige stumper.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.838
Defekt stator? Yamaha YZF R6 2000