Hvordan holder I jeres kæde ren?? {{forumTopicSubject}}
.....jeg har forsøgt mig lidt frem, børster, klude med en smule wd40, kun på ydersiden (må jo ikke komme i nærheden af o-ringene).
Kæden for en silicone olie så jeg slipper for at få det fordelt ud over fælgen. Den er rimelig klistret og skidtet sidder godt på den, ikke at det er meget værre end ved en anden type olie, men det sidder der hurtigt og godt.
Jeg er sku glad for min kædes guld farve som er valgt fodi den passer til forgaffel og fælge! ....
Hvordan holder jeg den bedst muligt???
Nogen der har et trick?...noget nemt og lækkert...ha ha
Har set en kæderenser...en tingest man sætter omkring kæden mens man holder kæden i bevægelse. Sammen med en væske er der så små børster der skulle rense kæden.
Noger af jer der har erfaringer med sådan en?....eller andre gismos der gør livet nemmere når det glæder kæden?
Erik
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
Hej.
Scottoiler er svaret , + at tørre kæden "over" med en klud godt vædet med alm. motorolie en tre-fire gange på en sæsson.
Hilsen Dennis
jan 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 135
Jeg gider ikke sjaske hele cyklen til hver gang kæden skal renses med børster osv....måske prøver jeg den der kædedims...
Har hørt at de der Scottoiler giver en en god gang centrifugalt fordelt olie på fælgen...?
Der udover synes jeg måske ikke den vil passe så godt til min bike
Skriver når jeg har gjort mig lidt erfaringer, med dimsen...
Jeg kan ikke finde det indlæg, men hvis du kan...er du så ikke sød at ligge et link her?
SpeedPhreak
jan 2004
....ellers er det jo let nok
Hvis du bruger motorrens på kæden så tører du o-ringene ud. De sidder der for at holde på olien/fedet. Hvis de bliver tøre vil de kunne optage vand og kæden vil miste sin fleksabilitet og ruste....i sidste ende vil de falde ud og kæden vil være ødelagt.
jan 2004
Jeg har bare læst en længere debat om emnet på www.mostro.org og konklusionen der var at motorrens ødelægger o-ringene, men jeg har ikke selv nogen erfaringer med det. Jeg har dog se hvad WD40 kan gøre ved en kæde.... og det er ikke et kønt syn...
Hvordan holder I jeres kæde ren??