818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

ombygning til hydraulisk kobling ombygning til hydraulisk kobling

Hejsa smiley har købt et koblings hus, fra en (tror jeg) gsx 1100r eller noget i den stil. Den er med hydrulik, og jeg har fået det hele med..

På min cykel (gsx600f) sider geararmen på det skjold, det gør det ikke på den model..
Alle skruehuller passer, men der skal lige slibes 2mm i kanten af skjoldet for at få det ind på plads. Intet problem i det. MEN nogen der har lavet denne ombygning før??
Er der nogen herinde (fra københavn/sjælland) der kan svejse i alu, så man kan svejse den bøsning fast OG opbygge lidt forstærkning?? vil self gerne give en øl eller 2 under arbejdet smiley

Noget input ville være lækkert, eller hjælp smiley

/Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ombygning til hydraulisk kobling
  • #1   29. sep 2007 Hej Jesper...

det første du skal være sikker på er at den tandkrans der sidder på din 1100 kobling er magen til den tandkrans der sidder på din 600 kobling den tandkrans går i indgreb med krumtappen , jeg har prøvet det samme bare på en FZR 1000 hvor jeg ville have en YZF 750 kobling i og de har IKKE samme tandkrans...

skulle de mod forventning passe sammen , så skal du være sikker på at den kan passe på den axel der ind i gerakassen ( den hvor koblingen sidder på ) du kan evt søge på reservedelsnumre og se om de er ens , den samme axel som går igennem gearkassen skal være hul for der går koblingspinden igennem , hvorimod på den kaleltrukne kobling ( gsx-f-r 600 - 750 ) der bliver koblingen aktiveret fra samme side som koblingen sidder i (højre side i kørselsretningen ).....

mit umiddelbare bud er at det ikke kan lade sig gøre , men man har jo før set det umulige er lykkedes..

held og lykke med projektet.

mvh Jørgen smiley

• #2   29. sep 2007 der skal ikke slibes noget som helst af noget skjold. eneste forskel der kan være er den pind der går gennem akslen (den som går mellem stempel(snegl på kabelversion) og koblingen. der er 2 frorskellige længder. ellers passer det lige sammen uden mods. du skal så bare have fat i den rigtige pind. forudsat at du har trykket stemplet helt i bund når du prøver, og det ikke er fordi ledningen til neutral lampen sidder imellem, så skal du bare bruge den pind der er lidt korteere. mener desværre ikke jeg har en.,

• #3   29. sep 2007 jens ??

er denne model gsx-f aktiveret fra venstre side ??

(har selv haft en gsxr 750 med kabel og aktiveret fra høkre side m nu har jeg en gsxr 1100 hydraulisk aktiveret fra venstre side)

• #4   29. sep 2007 jeps. det er den gamle r motor fra 89 der er brugt i féren. den uden nogen form for popularitet i andet end f. kabeltrækket i højre side er så vidt jeg husker kun 91 (dog måske også 90)

• #5   29. sep 2007 okay så lærte jeg lige det.... smiley

• #6   29. sep 2007 Den er aktiveret fra venstre side, og skjoldet går i højre side lige akurat på stellet, og på et stykke på 3 cm, skal der lige fjernes 2 mm. for at den kan komme ind på plads.. Da jeg havde motoren af, passede skjoldet lige på. OG pinden passede i længden (man kan jo være heldig ) så jeg mener det skal lykkes.. MEN på gsx-r modellen må gearskifter armen side på fodhvileren, hvor det på min sidder på skjoldet. DERFOR vil jeg mene skjoldet skal omsvejses. Ellers er der ikke noget sted at placerer min gear arm!

/Jesper

• Bent S
    Bent S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #7   29. sep 2007 Hej Jesper S.. Jeg har gjordt det omvendt.... Ombygning af 750R til 1100R. Købte brugt dæksel fra 600Fèr det passer direkte på 1100R motor.Grunden til dette er at 750R motor årg 91 ikke er født med hydraulisk kobling, så derfor stadig med kabel.

• #8   30. sep 2007 Bent kan godt være jeg er træt, men den fatter jeg bare ikke "rødmer". Kan du lige skrive det med andre ord plz??

/Jesper

Kommentér på:
ombygning til hydraulisk kobling

Annonce