651 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Z650 1977 start problemer Z650 1977 start problemer
Jeg har en gamle z650 fra 1977.
Jeg kan kun få den til at køre på 2 cylindre.. nr 2 og nr 3 cylinder ville ikke køre. Så tjekkede jeg med et lille stykke kabel i tændhætten til stel, men da jeg lavede denne test. Så manglede jeg gnist på cylindre 4. Ved ikke om jeg skal prøve med tændrør.
Nogle gode råd?
0 synes godt om
jun 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 23
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 398
Har du checket deres tilstand og justering? Ligeledes med de to kondensatorer?
jun 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 23
Hvordan kan jeg tjekke kondensator?
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Platiner skal vist normalt stå på 0.45mm i fuldt åben tilstand og ikke bare "1mm eller under" . Måles med et søgerblad.
Kondensatoren er lidt tricky at teste, men prøv at starte maskinen med platindækslet afmonteret (det sidder vel på siden af motoren?) og se der ikke står en stor gnist mellem platinerne. En MEGET lille gnist kan gå an, men ligner det en stjernekaster er kondensatoren færdig.
Jeg kender desværre ikke din MC i detaljer, men en god måde at fejlfinde på er at bytte komponenter om indtil fejlen forsvinder. Så efter du har checket platiner og kondensator som beskrevet og sikret tændspoler er spændt fast, prøver du at bytte komponenterne een af gangen. Tændrør, tændkabler, tændspole osv og pludselig vil du opleve de 2 døde cylindre kører imens de to cylindre der før kørte dør... og så ligger fejlen i den sidste komponent du byttede
Z650 1977 start problemer