2.893 visninger
|
Oprettet:
Hvem kan hjælpe med eloxering?? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen her som har forbindelse til nogen der kan hård eloxere/anondisere en masse aludele til min MT10???
Gerne på Sjælland men andre landsdele går også????
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.557
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
Men nu har de lavet noget for mig for nogle år siden så jeg ved at de kan så lidt ærgerligt..
Så derfor prøver jeg at finde en anden
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 22
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Men for mange år siden fik jeg farvet en masse små dele til modelbiler, det var nede hos hai eluxering i korsør.Vi fik også farvet nogle plader hvor jeg var ansat før, det var også hos hai. Tror måske bare man skal gå ind ad bagdøren og høre dem på gulvet om de kan klare det for en lille skilling.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Overvej eventuelt pulverlak eller ceracoating.
jun 2015
Følger: 13 Følgere: 10 Svar: 21
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Jeg læste med interesse dit indlæg men blev lidt forbavset over at aluminium består af mange grundelementer. Det kemiske betegnelse er Al og det er grundstof. Det du taler om er aluminums legeringer der har en lille inblandning af andre grundstoffer som kobber, kisel, zink, magnesium og andre. Ren Al er bedst til eloxering. Legeringer med kobber er ligeledes rimeligt gode mens dem der indeholder zink er helt umulige. Man får Fine resultater med at farve aluminum mens legeringer kan kun passiveres (gøres vejrbestændige) uden farveskifte. (næsten da...) Jeg har eloxeret alle mine små dele på min VFR selv, på køkkenbordet under emhætte da processen foregår i svovlsyre (H2SO4 -batterisyre) der stinker stærk og er sundhedsskadelig AHT. Er man ikke interesseret i at skifte farve kan Al passiveres ved en bad i HNO3 (salpetersyre). Passiveret aluminium er bestandig over for næsten alle stærke syrer og andre koroderende media undtagen kaustisk soda. Man skal være opmærksom på at emnerne efter anodisering bliver et anelse større så finpasning af huler til aksler kan blive klart strammere og kan slide på akselen da aluminiumoxide (korund) er meget hård. Det bruges til at fremstille sandpapir og slibeskiver....
jun 2015
Følger: 13 Følgere: 10 Svar: 21
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Det at de er støbte betyder ikke at de ikke kan anodiseres. Meget afhænger af legeringen selv og lidt endnu på støbeprocessen. Sandstøbte er problematiske, trykstøbte helt fine.
Hvem kan hjælpe med eloxering??