{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omdysning
  • #1   27. feb 2007 Det er ikke et must.

  • #2   27. feb 2007 nej men har cyklen dårligt af hvis man ik omdysser da? der nogle der siger man kan smelte stempel Osv, det også rigtig, men så skal blandingen da være HELT skæv, og den er jo nok ik helt ved siden af når den køre li så godt nu, eller er det bare mig??

  • #3   27. feb 2007 Hvis den nye udstødning har samme modstand som den gamle, så skulle det ikke være nødvendigt.
    Omdysning foretages oftest hvis man skifter udstødning til en model med mindre modstand eller montere andre karb.


  • #4   27. feb 2007 hmm jamen den siger jo noget mere den nye udstødning så der er ved ik samme modstand i.?

  • #5   27. feb 2007 Hvis motoren arbejder som før så skulle det ikke være nødvendigt med en omdysning.

  • #6   27. feb 2007 kim (odense) A
    Hvis en motor har for let eller for svært ved at komme af
    med udstødningen så arbejder den ikke optimalt, da enhver motor skal have det rigtige modtryk for at arbejde
    optimalt.


  • #9   27. feb 2007 mht. Omdysning alle T.Hansen drengene dyser da ikke deres corollaer bare fordi de har stjålet en bondemands mejetærsker udstødning
    modtryk eller ej , få det tjekket hvis du syntes det nødvendigtat smide 1000 kr for en justering :E)
    der er delte meninger om behov for dysning vil mene mange cykler trænger til synkronisering istedet så cylindrene arbejder ens !!!


  • #10   27. feb 2007 du skal have tjekket om blandingsforhold er ok.
    Sidder der en standard potte på og du så smider en råbepotte risikerer du for mager blanding og dermed en brændte ventiler og eller stempler!

    Det koster ikke meget at få det tjekket, men det koster af renovere en motor


  • #13   27. feb 2007 Undskyld mig!
    Men jeg kan ikke se at en lydpotte kan ændre på blandingsforholdet i en karburator, den her diskution har været oppe i de 37 år jeg har kørt MC. jeg har haft 30 knallerter hvor jeg har skiftet udstødning, eller fjernet lyddæmperen helt, uden at dyse om, jeg har aldrig mistet en motor af den grund!!!


  • #14   27. feb 2007 hmm... mindre modstand i potte/udstødning= mere flow dette resulterer i mere luft til motoren altså en mere mager blanding.... så må i jo selv vudere om det er løgn...

  • #15   27. feb 2007 i omdysning er altid det rigtige... og i en råbe-potte er der også mindre modstand så det er heller ingen dårlig ige at få det tjekket... og den rette blanding = bedst yde-evne...

  • #16   27. feb 2007 Det er jo derfor man har ventiler i en 4-t motor når der er åbent til udstødningen er der lukket til karburatoren og stemplet skubber udstødninge ud, ikke karburatoren!!

  • #17   27. feb 2007 Hahah Karsten det bare ikke nemt ...at forklare
    potten har dælme ikke meget at sige andet end det der kommer ind skal ud igen ... om hullet er 20cm eller kun 10cm
    der skal dælme meget til før røret stopper til i en prop af udstødningsgasser der ikke kan komme forbi hinanden

    mange cykler er udmagret fra fabrikken for at forurene mindre og overholde de stadig skrappere krav , sådan er det bare... Suzuki SV1000 har haft det mærkbart helt fra første model med huggende træk ved lav hastighed... og på mange andre kan der hurtigt reddes 5- 10 hk ved at åbne for benzinen alene !!!


  • #18   27. feb 2007 Hvis motoren kører rigtigt med korrekt co% og fint træk igennem hele registeret , mener jeg også der umiddelbart og meget nemt kan monteres en åben udstødning uden behov for udskiftning af dyser mv. :))

    allerhøjeste ændring er lyden !

    smiley


  • #19   27. feb 2007 Kik ind på Keld´s Kawa ZRX 1100, Den har kørt sådan de sidste 3-4 år. og 1- den bliver brugt 2- der mangler ikke trækkraft 3- den er ikke dyset om!

  • #20   27. feb 2007 hmmm... lad mig se... jeg havde en kawa 600 og den var ´jeg ved at rode lidt ved så den havde ingen potte på.. jeg startede den så skulle da høre om den kunne larme... den gik ikke for sundt.. så trillede jeg en lille tur og hver gang jeg slap gassen gik lortet ud.. hmm gad vide hvad der var galt... hjem og montere potten og ud at trille for at se om jeg kunne finde et synligt problem... men ak der var jo ingen... kunne dette virkelig være sandt...?? hjem og af med potten... samme problem... på med potte ingen problem... giv mig en forklaring på dette så...??

  • #21   27. feb 2007 okay .
    det sku svært når folk siger så meget forskelligt, men kan ik se hvorfor blandingen sku blive mere mager af der er lettere gennemgang i udstødningen, det gør vel bare den kommer lettere af med udstødningsgassen. altså den køre perfekt syntes jeg, hvis jeg SKAL sætte en finger på noget, så hakker den måske en LILLEbitte smule når jeg triler helt nede i omdr, men ja, var en kammerat der sagde til mig i weekenden at han syntes jeg sku omdysse den fordi han mistede en motor sidste sommer, (han brændte den af og sku have en ny) og det eneste han havde gjort ved cyklen var at sætte anden potte på, men spørgmålet er jo om det så er til fældigt eller det virkeligt var blandingen han ændrede, han er SELV Helt overbevist om det var fordi han ik omdyssede den, men syntes der er lige mange på begge sidder med hensyn til det her 8) så det sku svært. men på forhånd MANGE tak for alle de svar:D)


  • #22   27. feb 2007 Det er en lang historie, men man kan begynde på powerpage.dk under tuning..
    Jeg er ikke selv kommet igennem...

    -Frank


  • #23   27. feb 2007 Nå.. Jeg ville ha skrevet noget om en "kraftside" på engelsk, men det kan jeg ikke....

  • #24   17. apr 2013 Min Cbr fik modificeret lidt potte... (50 cm kortere) det kostede lidt justeringer og utrolig meget bøvl... gik fra 115 hoveddyse til en 130 muligvis en 135.. Og fra 40 til 45 tomgangsdyse... Nu ser vi hvad rullefeltet siger imorgen.. Men Urbanviking ved hvad jeg snakker om smiley

Kommentér på:
Omdysning

Annonce