1.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dårlig trækkraft i høj fart... Dårlig trækkraft i høj fart...

Hejsa.
Jeg har lige været ude og trille en tur i det gode vejr. Selvfølgelig kan man ikke lade være med at trykke lidt til den ude på motorvejen. Men jeg opdagede at når jeg kommer op i høj fart, så begynder den at trække rigtig dårligt... Den flyver hurtigt op til 160 km/t, men når jeg så skifter et gear op, så trækker den helt af helved til.. Jeg må så skifte 1-2 gear ned igen og så give den omdrejninger. I meget høje omdrejninger kan jeg så få den op en 180-190 km/t i 3/4 gear, men så igen når jeg skifter et gear op og den går i lidt lavere omdrejninger, så trækker den igen dårligt og mister farten...

Hvad sker der ??

Jeg havde et Stage 3 jetkit på den som den ellers rykkede rimeligt godt med, men den gik alt for urent. Fik alt for tyk blanding selvom jeg kørte med clamp-on filtrer. Gik lidt bedre da jeg sænkede nålene helt i bund, men stadig ikke nok. Så her kunne den slet ikke komme op i de høje omdrejninger...

Nu har jeg monteret Stage 1 jetkit på den og med originalt luftfilter hus igen... Den går helt rent igen nu, men bare ikke når man kommer helt derop i fart hvor der er meget vindmodstand... Det mærkes som om den ikke får nok luft i den fart, underligt nok...
Men måske ikke så underligt alligevel da Yamaha på FZR jo har valgt at sætte indsugningshullet i luftfilterhuset bagud, så den ikke få en skid gavn af luftkanalerne der løber fra fronten og hen mod luftfilterhuset...

Nogen idéer man kan prøve sig frem med??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig trækkraft i høj fart...
  • #1   18. feb 2007 Så... Var lige ude og pille lidt.. Lagde mærke til at oven på selve luftfilerhuset (lige over der hvor filteret sidder inde under), var der lavet ekstra indsugningshuller som var tapet over.. Jeg prøvede bare lige at pille alt det tape af så den fik mere luft gennem de huller, og så ud og køre en tur... Den går meget renere nu.. Den mangler måske lige det sidste i toppen af omdrejningerne... Nu fløj den op på 210km/t helt uden problemer i 4 gear, men så begyndte der lidt problemer igen da den kom op i 5 gear i den fart og lidt lavere omdrejninger.... Men det tror jeg ordner sig selv hvis jeg putter nogle mindre dyser i karburatoren. 2# mindre på burde kunne gøre tricket.... Eller 1-2 huller mere i luftfilterhuset *g* men så hellere skifte dyser... Det med huller i luftfilterhuset er noget værre gambling...

Men min teori mht til luftmodstand og indsugning holdte altså smiley Jeg holder lige tråden opdateret så andre kunne få gavn af den hvis uheldet skulle være ude...

• #2   19. feb 2007 Hvor meget mindre dyser kom der i, da du gik fra Clamp-On til org. luftfilter ??

• #3   19. feb 2007 Først da jeg smed Stage 3 jetkit og clamp on filtrer kørte jeg med de medfølgende (i jetkit pakken) #136 dyser... Da det var tydeligt at den alt for fed blanding smed jeg #132 (også medfølgende)... Stadig for fed blandning. Så sængede jeg nålen helt i bund og da det stadig ikke var nok droppede jeg det stage 3 halløj og smed det originale luftfilterhus i, samt de medfølgende #114 dyser til stage 1 jetkit... Der er også #110 dyser med, men tror at blandningen så bliver alt for mager.. Hellere lidt for fed blandning end for mager... Men det hjælper jo nok lidt på det når jeg får den åbne potte på....

• #4   19. feb 2007 Standard for min model er #110 dyser... men det siges at for at jetkit dyser skal levere samme mængde benzin som normale dyser, så skal man gå 1-2 # ned i størrelse...

• #5   19. feb 2007 Som du har rodet i dine karbs vil jeg mene du skal have dine nåle tilbage til orginal leje, og så 110# dyser og så starte derfra, man skal normalt ikke flytte på målehøjdeb da dette kan give probls. ved full gas!!!!

• #6   23. aug 2013 Få den på en bænk og få den justeret ind efter CO tallene...
    Så er du sikker på at det at det spiller.

De jetkits de slider forresten meget på nålerørene, så få dem tjekket samtidig.... Er det en ældre cykel er en udskiftning nok ikke af vejen

• #7   23. aug 2013 Indlægget er fra 07, tror han har fået styr på den smiley

• #8   24. aug 2013 Haha! Havde jeg ikke set. Den stod ellers på forsiden igår. Gad vide om ham den anden der svarede har slettet hans indlæg, da han fandt ud af samme smiley og nu hænger den så på mig smiley

• #9   24. aug 2013 Tror det er sådan det hænger sammen smiley

Kommentér på:
Dårlig trækkraft i høj fart...

Annonce