1.516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

CBR F2 pludselig dårlig motorgang CBR F2 pludselig dårlig motorgang

Min kære CBR600 F2 begyndte i dag virkelig at mangle trækkraft, og lyder meget dårligt. Den kan sagtens holde tomgang. Den har gjort det et par gange før (bl.a. en gang efter jeg har haft vasket den), men der er det forsvundet efter højst 15-20 sekunder.
Jeg har optaget en video hvor man kan høre motorlyden.

http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/12436-cbr_f2_daarlig_motorgang

Er der nogen som kan genkende lyden? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR F2 pludselig dårlig motorgang
  • #1   2. jul 2015 den køre ikke på alle cyl.

det er måske vand der ligger, efter vask.

det kan også være en tændspole der er færdig.
    tjek hvilke rør der bliver varme, og på den måde se hvilke cyl der ikke køre, og om det passer med spolen,

kan du evt tage propperne ud og rense dem.

mvh

• #2   2. jul 2015 Jeg kan prøve at rense propperne, hvis jeg kan komme til uden at skille hele molevitten ad. Jeg skulle helst ud at køre lørdag, så det kan være det bliver en lang aften.. Suk!

Tak for svaret. Det giver mig lidt at rive i.

• #3   2. jul 2015 når den er kold.

så start op, og mærk på dine afgangs rør, hvilke nogle af dem der ikke bliver varme, på den måde er du lidt tætter på at kunne finde fejlen.

mvh

ps . nu er der benzin på,

og den kan trække luft til tanken. ( så der ikke er undertryk ) osv
    åben tank dækset og hør om den siger piffzzz . eller anden lyd.

• #4   2. jul 2015 Jeg vil mene jeg kom lidt tættere på problemet. Jeg fik lokaliseret en cylinder den ikke går på. Jeg løftede tændrørshætten (som vel at mærke sad meget løst!). Jeg skruede tændrøret ud, men den tændrørstop jeg har, ville åbenbart ikke hive tændrøret med op, trods talrige forsøg, så det fik jeg aldrig set. Har nu skruet tændrøret fast, og jeg kan slet ikke få hætten til at "bide sig fast" i tændrøret. Er det noget som der rent faktisk sker? Dårlige tændrørshætter?

• #5   2. jul 2015 Det er jo en ældre dame, så nye hætter og kabler var nok en god ide, samt friske tændrør.

• #6   2. jul 2015 Det er desværre også min tanke. Heldigvis er det noget der er til at ordne selv; hvis bare jeg kunne få det tændrør op! Nogle tips her, når toppen ikke "suger" røret op? Udover selvfølgelig at hive tank, karburatorer, osv. af?

• #7   2. jul 2015 Hvis det er muligt, så sæt en af de andre tændrørs hætter som godt vil bide sig fast, ned over det tændrør du har skruet løs, og hiv det op med den smiley

• #8   2. jul 2015 Jeg fik hevet røret op. Det var sovset lidt til, men så ellers fint ud. Jeg fik det renset og sat i igen, og fik denne gang faktisk tændrørshætten til at bide sig ordentligt fat (det krævede åbenbart bare et særligt touch! smiley ), men den går desværre stadig lige sært. Mærkeligst er det, at den side af udstødningsmanifolden som før var kold, nu er ligeså varm som de andre (av for satan, min hånd!)

• Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #9   2. jul 2015 Jeg ville skifte alle tændrør.
    Har de først fået en hård medfart kan de tage skade.
    Hvor gamle er de?

Ib

• #10   2. jul 2015 Det kommer jeg nok ikke udenom at gøre i morgen, så smiley Det kan godt være det er blevet straffet lidt, for jeg var nødt til at køre et par km uden den ene cylinder.

Gabet på nye rør skal justeres ind, ikke?

Jeg ved ikke hvor gamle de er, da jeg købte MC'en brugt ved forhandler i foråret. Damen har gået MANGE kilometer, så guderne må vide det smiley

• #11   2. jul 2015 De fleste rør har et ok gap..

• #12   4. jul 2015 Noget nyt?

• #13   5. jul 2015 Hov ja, jeg endte med at skifte en tændspole (to af tændrørene gav meget svagere gnist end de to andre), og smide 4 friske tændrør i, og nu spiller det hele sgu bare! Fik en herlig tur til det Sønderjydske i weekenden smiley

• #14   5. jul 2015 kanon .

smiley :)

mvh

• Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #15   6. jul 2015 Hejsa;o)

Det er jeg glad for at høre. Det er nu en fin mc sådan en cbr. Håber du bliver rigtig glad for den.

Ib

• #16   6. jul 2015 Super, ja det er næsten en evighedsmaskine. Savner også min gl. Cbr 600 pc 25... Den ku sku spadsere på de små veje. ??

Kommentér på:
CBR F2 pludselig dårlig motorgang

Annonce